
هوش مصنوعی (AI) در سالهای اخیر بهشدت توسعه یافته است و اکنون میتوان از آن برای اهداف مختلف از جمله تولید محتوا استفاده کرد. ابزارهایی مانند ChatGPT و OpenAI’s Jasper برای ایجاد متن در لحظه ایجاد شده اند، اما این برای سازندگان محتوا چه معنایی دارد و آیا باید برای تجارت خود به فناوری های هوش مصنوعی جدید تکیه کنید؟
ما مزایا و معایب هوش مصنوعی در مقابل نویسندگان محتوای انسانی و راه هایی را که می توانید از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید، بررسی می کنیم.
چگونه از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا استفاده می شود؟
هوش مصنوعی می تواند برای تولید ایده های محتوا، خودکارسازی محتوا یا شناسایی کلمات کلیدی استفاده شود. ابزارهای محتوای هوش مصنوعی با اسکن محتوای موجود و جمع آوری داده های لازم بر اساس درخواست ارائه شده توسط کاربر کار می کنند. بسیاری از آنها در یک بانک اطلاعاتی آموزش دیده اند، به این معنی که در برخی موارد اطلاعاتی که هوش مصنوعی با آن کار می کند چندین سال است. سپس این داده ها را پردازش می کند و محتوای جدید را از آنچه می آموزد استنباط می کند. این را می توان در عرض چند دقیقه تکمیل کرد.
یکی از محبوبترین نمونههای هوش مصنوعی که میتواند محتوای نوشتاری تولید کند، ترانسفورماتور از پیش آموزشدیده (GPT-3) و ChatGPT OpenAI است که از یادگیری عمیق برای تولید متنی شبیه به زبان انسان استفاده میکند. این به این دلیل است که از محتوایی که قبلاً توسط یک نویسنده محتوای انسانی نوشته شده است، یاد می گیرد.
بیایید ببینیم AI ChatGPT در مورد AI در مقابل نویسندگان محتوا چه می گوید:
مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا
استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن محتوا مزایای متعددی دارد.
به سرعت متن ایجاد می کند
مهمتر از همه، می تواند متن را در چند ثانیه ایجاد کند و به شما امکان می دهد در زمان کمتری محتوای بیشتری ایجاد کنید. این می تواند مقرون به صرفه تر شود.
ایده پردازی
یکی از بهترین راه ها برای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ایده پرداز است. میتوانید درخواستی مانند «ایدههای پست وبلاگ برای یک شرکت خانه تعطیلات» را وارد کنید و فهرستی از ایدهها را ایجاد میکند که ممکن است الهامبخش شما باشد. این می تواند یک ابزار مفید برای خارج کردن شما از بلوک نویسنده و ایجاد یک استراتژی محتوایی باشد که برای جایگاه شما مفید باشد.
معایب استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا
با این حال، تکیه بر هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا اشکالات زیادی نیز دارد.
زمینه مهم را از دست می دهد
هوش مصنوعی می تواند برای به دست آوردن جزئیات پیام های کلیدی مناسب برای کسب و کار شما مشکل داشته باشد. هنگامی که در حال راه اندازی یک محصول جدید هستید یا سعی می کنید اطلاعات مهمی را به مشتریان بالقوه خود ارائه دهید، بسیار مهم است که همه جزئیات را به درستی دریافت کنید، و اگر به جای محتوای نوشتاری انسانی به هوش مصنوعی تکیه کنید، پیام ها از دست می روند یا گیج می شوند.
نوشتن هوش مصنوعی از محتوایی نشأت میگیرد که قبلاً به صورت آنلاین وجود دارد، بنابراین اگر در مورد چیزی جدید یا منحصر به فرد برای برند خود مینویسید، نمیتواند همه چیز را درست انجام دهد. به همین ترتیب، اطلاعات ارائه شده توسط هوش مصنوعی ممکن است نیاز به بررسی واقعیت برای صنایع خاص داشته باشد.
دستورالعمل های محتوای Google
گوگل محتوای منحصربهفرد و معتبری میخواهد که اطلاعات مورد نیاز خوانندگان را در اختیار آنها قرار دهد و الگوریتمهایی داشته باشد که بتواند تشخیص دهد که چه زمانی محتوا توسط هوش مصنوعی نوشته شده است. به روز رسانی های اخیر الگوریتم گوگل بر جریمه کردن محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی تمرکز کرده است که می تواند برای رشد و دیده شدن سایت شما به صورت آنلاین مضر باشد.
جان مولر، مدافع جستجوی گوگل می گوید: «اگر از ابزارهای یادگیری ماشینی برای تولید محتوای خود استفاده می کنید، اساساً مانند این است که فقط کلمات را به هم می زنید یا به دنبال مترادف هستید یا ترفندهای ترجمه را انجام می دهید که مردم برای ما انجام می دادند … که همچنان بر خلاف دستورالعمل وبمستر است. بنابراین ما آن را هرزنامه میدانیم.»
عدم تماس انسان
در حالی که ممکن است متن هوش مصنوعی به اندازه کافی به انسان نزدیک باشد (از آنجایی که از کارهای نوشته شده توسط انسان اقتباس شده است!)، اغلب کمبود لمس انسانی در کپی تولید شده مشهود است. اگر میخواهید لحن خاصی را در متن خود برانگیزید یا زبان طنزآمیزتری بگنجانید، هوش مصنوعی ممکن است برای درست کردن این مشکل تلاش کند در حالی که یک نویسنده حرفهای این کار را نمیکند.
همچنین، از آنجایی که هوش مصنوعی از محتوای موجود آنلاین برداشت میکند، هیچ راهی برای توسعه ایدههای جدید و بدیع در نوشتهها وجود ندارد که بتوانید با یک نویسنده انسانی به آن دست پیدا کنید.
هوش مصنوعی همیشه در دسترس نیست
ابزارهای رایگان در دسترس هوش مصنوعی مانند ChatGPT تنها می توانند تعداد معینی از درخواست ها را در یک زمان انجام دهند، که ممکن است به این معنی باشد که در صورت نیاز برای استفاده از آن در دسترس نیست. هنگامی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند، ممکن است اعلانی مانند این دریافت کنید که نشان می دهد ظرفیت آن پر است و ممکن است قبل از استفاده از آن لازم باشد مدتی صبر کنید.
ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی وجود دارد که می توانید برای آن هزینه کنید، مانند Jasper که هزینه آن 984 دلار در سال به ازای هر 100000 کلمه تولید شده است. این به شما معادل هشت وبلاگ 1000 کلمه ای در ماه می دهد. با این حال، اگر مجبور به درخواست تغییرات در کپی ساخته شده باشید، این مقدار کمتر خواهد بود.
همانطور که می بینید، استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا دارای مزایا و معایبی است. هوش مصنوعی میتواند کارها را سریعتر کند، اما استفاده از آن به تنهایی کیفیت محتوا را قربانی میکند، میتواند تأثیرات مضری بر سئوی شما داشته باشد، و فاقد ارتباط انسانی برای ارتباط با مخاطبان است.
با این حال، این بدان معنا نیست که ما باید هوش مصنوعی را کاملاً کنار بگذاریم – این ابزار مفیدی است و میتواند با ارائه ایدهها، نوشتن اعلانها و ایجاد نقطه شروعی برای نویسندگان برای یادگیری در مورد یک صنعت یا موضوع جدید، به کار یک نویسنده محتوای انسانی کمک کند. .