
گزارشهایی که توصیه میکنیم به مجموعههای خود اضافه کنید: گزارشهای پیشفرض – مطمئن شوید که آن را درست تنظیم کردهاید!
هنگامی که یک نمایه در GA4 ایجاد می کنید، از قبل چندین گزارش پیش فرض در دسترس دارید. اغلب این گزارش ها برای تجزیه و تحلیل داده های شما حیاتی هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که آنها به درستی تنظیم شده اند.
گزارش جذب ترافیک: این گزارش به شما کمک می کند تا مشخص کنید بازدیدکنندگان از کدام کانال می آیند، که برای درک عملکرد کانال بسیار مهم است. در این گزارش میتوانید کانالهایی مانند رسانههای پولی، جستجوی ارگانیک، ایمیل، رسانههای اجتماعی و موارد دیگر را جدا کنید. سنجههای این گزارش را نیز میتوان سفارشی کرد، اما توصیه میکنیم معیارهای زیر را حداقل در نظر بگیرید:
Sessions کاربران رویدادها تبدیل درآمد (برای وب سایت های تجارت الکترونیک)
گزارش صفحه فرود: این گزارش به شما امکان می دهد صفحاتی را که کاربران در اولین بازدید از سایت شما فرود می آیند، مشاهده کنید و به شما امکان می دهد عملکرد هر یک از صفحات سایت خود را نظارت کنید. این گزارش برای شناسایی زمینههای موفقیت و همچنین زمینههای کم کارایی در سایت شما حیاتی است، بنابراین تنظیم صحیح این گزارش حیاتی است.
بسته به اینکه کدام کانال را می خواهید مشاهده کنید، باید یک فیلتر به “حامل جلسه” اضافه کنید و کانال مورد نظر را انتخاب کنید.
در حالی که چندین گزارش داخلی دیگر برای GA4 وجود دارد، دو مورد فوق برای اطمینان از اینکه می توانید عملکرد کانال را به اندازه کافی نظارت کنید، حیاتی هستند.
گزارشهای اضافی که توصیه میکنیم ایجاد کنید:
با استفاده از برگه تحقیق، شما آزادی ایجاد طیف گسترده ای از گزارش ها را با استفاده از هر یک از معیارهای موجود در GA4 دارید. قالب های مختلفی برای کمک به شما در ایجاد گزارش هایی که برای کسب و کار شما مناسب هستند در دسترس هستند.
Google Organic Search Queries: این گزارش به شما امکان می دهد معیارهای کنسول جستجو را برای جستارهایی مانند کلیک ها، نمایش ها و غیره مشاهده کنید. در ملک شما در GA4.
برای تنظیم این گزارش، باید مطمئن شوید که دارایی GA4 شما به حساب کنسول جستجوی گوگل مرتبط است. این کار را می توان با پیمایش به پورتال مدیریت و یافتن پیوندهای کنسول جستجو در زیر تب خواص انجام داد.
ترافیک از جستجوی ارگانیک Google: این صفحههای فرود را نشان میدهد که معیارهای تجزیه و تحلیل و کنسول جستجو را در یک گزارش نشان میدهند.
دوباره، درست مانند گزارش بالا، باید مطمئن شوید که دارایی GA4 شما به حساب کنسول جستجوی گوگل مرتبط است.
گزارش جستجوی سایت: این گزارش به شما کمک می کند تا مشخص کنید کاربران در سایت شما به دنبال چه چیزی هستند.
برای اینکه این گزارش کار کند، سایت باید یک ویژگی سایت داخلی داشته باشد که بتوان آن را در بخش مدیریت راه اندازی کرد.
مطالعات قیف: این گزارشها به شما کمک میکنند تا هر قدمی که کاربران برای انجام یک کار یا تبدیل در وبسایت خود برمیدارند را تجسم کنید. این به شما تجزیه و تحلیلی از هر مرحله از فرآیند می دهد و به شما این امکان را می دهد که ببینید چند کاربر هر مرحله را دنبال می کنند و به شما امکان می دهد خطاهای موجود در فرآیند مورد علاقه خود را شناسایی کنید.