
مشتریان شما چه می خواهند؟! این سوالی است که هر شرکتی وقتی به دنبال رشد است از خود می پرسد. اما پاسخ ممکن است نزدیکتر از آنچه فکر می کنید باشد. شما فقط باید به جستجوهایی که در سایت شما انجام می شود نگاه کنید.
در حالی که سایتهایی مانند آمازون و eBay نوار جستجوی بزرگی دارند، اکثر سایتهای تجارت الکترونیک این را به عنوان یک ویژگی ثانویه میخواهند و ترجیح میدهند مشتریانشان بتوانند آنچه را که نیاز دارند در منوی ناوبری پیدا کنند. بنابراین مشتری که به دنبال چیزی در نوار جستجوی سایت شما است به این معنی است که ممکن است چیزها نیاز به تغییر داشته باشند زیرا به این معنی است که به راحتی در منوی شما یافت نمی شود.
ما به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه می توانید از جستجو در سایت خود ارزش کسب کنید تا به مشتریان خود آنچه را که می خواهند ارائه دهید.
نتایج جستجو را در سایت خود دریافت کنید
بهترین راه برای اینکه بفهمید افراد در سایت شما چه چیزی را جستجو می کنند، استفاده از ویژگی جستجوی سایت گوگل آنالیتیکس است که داده های مربوط به عبارات جستجو شده در سایت شما را نمایش می دهد. در اینجا میتوانید عباراتی را که افراد در طی یک دوره زمانی جستجو کردهاند، تعداد دفعاتی که آن عبارات جستجو شدهاند و مدت زمان صرف شده در سایت پس از جستجو را ببینید.
برخی از پلتفرمهای تجارت الکترونیک و سیستمهای مدیریت محتوا، مانند Shopify، ممکن است دادهها و گزارشهایی را در مورد جستجوهایی که در سایت شما انجام شده است ارائه دهند. به عنوان مثال، Shopify گزارشی از محبوب ترین جستجوهای فروشگاه آنلاین سایت شما جمع آوری می کند که هیچ نتیجه ای ندارد، که می تواند مناطقی را که سایت شما فاقد آن است برجسته کند.
بهینه سازی نرخ تبدیل و خدمات UX ما می تواند به شما در شناسایی این جستجوها و نحوه استفاده از آنها برای بهبود سایت شما کمک کند.
داده های جستجوی سایت به ما چه می گوید؟
نگاهی به داده های جستجوی سایت شما می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که می تواند برای بهبود سایت شما استفاده شود.
اصطلاحات مختلف
یکی از مواردی که ممکن است هنگام مشاهده داده های جستجوی سایت شما آشکار شود این است که مشتریان شما از عبارات یا عبارات متفاوتی برای جستجوی یک محصول استفاده می کنند که شما برای توصیف آنها استفاده کرده اید.
نمونه ای از این می تواند یک فروشگاه ویپ باشد که در آن در کپی صفحه و نام محصول خود “e-liquid” نوشته اید، اما مشتریان شما در جستجوی “آبمیوه بخار” هستند. این دو اصطلاح برای یک نوع محصول است، اما نشان می دهد که افرادی که محصولات را خریداری می کنند ممکن است از یک شکل بیشتر از دیگری استفاده کنند. در نتیجه، ممکن است بخواهید نحوه صحبت در مورد محصول در سایت خود را با به روز رسانی اصطلاحات یا استفاده از ترکیبی از این دو عبارت برای هدف قرار دادن مشتریان بیشتر تغییر دهید.
علاوه بر تغییرات در کپی صفحه، می توان از آن برای به روز رسانی منوها و پیمایش استفاده کرد تا عبارت شما را با اصطلاحات رایج تر جایگزین کند. همچنین می توانید کلمات کلیدی موجود در قسمت پشتی سایت را به صورت معنایی پیوند دهید تا سیستم بداند که این دو کلمه به هم مرتبط هستند.
تغییرات املایی
به طور مشابه، اگر مردم به طور معمول املای جایگزین را جستجو کنند، می توان تغییرات املایی، مانند انگلیسی آمریکایی در مقابل انگلیسی انگلیسی یا غلط املایی نام های تجاری و محصولات را در نظر گرفت.
اگرچه ما تغییر نام محصول اشتباه املایی خود را پیشنهاد نمی کنیم، ارجاع به املا یا عبارت جایگزین در کپی صفحه می تواند مفید باشد. ایده این است که از نحوه صحبت مشتریان خود استفاده کنید و آن را به آنها منعکس کنید.
محصولاتی که گم شده اند
یکی از با ارزش ترین چیزهایی که داده های جستجوی سایت می تواند به ما نشان دهد محصولاتی هستند که در سایت شما وجود ندارند. اگر می بینید که مشتریان بالقوه در حال جستجوی محصولات یا مارک هایی در سایت شما هستند که شما نمی فروشید، نشان می دهد که علاقه ای به آن اقلام وجود دارد و ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را ذخیره کنید.
با استفاده از گزارش Shopify در مورد “جستجوهای برتر در فروشگاه های آنلاین بدون نتیجه”، ما توانستیم ببینیم که مشتریان در یک فروشگاه ویپ در حال جستجو برای “Elux” هستند، یک برند ویپ یکبار مصرف که در حال حاضر در سایت مشتری ما موجود نبود. با دیدن این جستجوها و علاقه مندی به برند، توانستیم محصولات آنها را در سایت ذخیره کنیم و اکنون به یکی از پرفروش ترین برندها در وب سایت تبدیل شده است.
دسته ها یا مجموعه های جدید را اطلاع دهید
به طور مشابه، اگر جستجوهایی را برای دستههای وسیعتر مشاهده کردید، ممکن است فرصتهایی را برای افزودن به منوی پیمایش شما نشان دهد.
یک مثال عالی از این موضوع مربوط به یک مشتری ورزش های آبی است که در آن جستجوهای سایت در مورد «لباس مرطوب با کلاه» در حال افزایش است. منو قسمتی برای لباس های غواصی با کلاه نداشت، اما داده های جستجو در سایت نشان داد که این چیزی است که مشتریان به دنبال آن بودند. بنابراین، منطقی است که صفحه دسته لباس غواصی کلاهدار را اضافه کنید و آن را در منوی پیمایش قرار دهید.
تست جستجوهای شما
هنگامی که می دانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند، ممکن است ایده خوبی باشد که جستجوهای محبوب را در سایت خود آزمایش کنید تا ببینید آیا نتایجی که ظاهر می شوند مرتبط هستند یا خیر. اگر تمام کارهای سخت را روی سایت بگذارید و بررسی نکنید که به افراد آنچه میخواهند پیشنهاد میشود، ممکن است تبدیلها را از دست بدهید. جستجویی که نتایج درستی را به همراه نداشته باشد، راه مطمئنی برای بیرون کردن کسی است.
آیا می خواهید به مشتریان خود آنچه می خواهند بدهید؟ اگر برای تبدیل داده های جستجوی سایت خود به تغییرات قابل اجرا برای سایت خود به کمک نیاز دارید، Ducard اینجاست تا توصیه هایی برای بهبود قابلیت استفاده و فروش ارائه دهد. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد کارهایی که می توانیم برای شما انجام دهیم بیشتر بدانید.