
آن پروژههای بلندمدت را برای بازاریابان سال جدید در پشت سر بگذارید… زمان تمرکز بر محل درآمد است!
Q4 = فروش هالووین، جمعه سیاه، دوشنبه سایبری، کریسمس و اوایل ژانویه. ناگفته نماند که نیاز به یک کمد لباس زمستانی و یک جام جهانی به اندازه کافی وجود دارد!
این رقابتی ترین زمان سال برای خرده فروشی است و امسال با بحران هزینه زندگی سخت تر از همیشه خواهد بود. اگر می خواهید سر و صدا را کاهش دهید، باید در بالای بازی خود باشید.
تکمیل موجودی، حمل و نقل و خدمات مشتری دردسر بیشتر کسب و کارها خواهد بود، اما برای بازاریابان همه چیز به فروش می رسد.
در حال حاضر باید روی 3 چیز تمرکز کنید:
1. قرار گرفتن در مقابل مشتریان بالقوه
2. بهترین تجربه کاربری ممکن را برای بازدیدکنندگان سایت فراهم کنید.
3. بیشترین بهره را از مخاطبان پذیرا داشته باشید.
قرار گرفتن در مقابل مشتریان بالقوه
در حالی که آخر هفته جمعه سیاه همه چیز در مورد دریافت بهترین معامله است، کریسمس شامل تحقیقات و مرور زیادی است. بنابراین پیشنهاد دادن به مشتریان برای تبدیل شدن به یک مورد به همان اندازه در سه ماهه چهارم در ایجاد معاملات تا اوج اهمیت دارد.
ابتدا، از دادههایی که قبلاً دارید استفاده کنید، از آنچه در سالهای گذشته کار میکرد یاد بگیرید، مطمئن شوید که از همان صفحات فرود استفاده میکنید (هرکسی که صفحه جمعه سیاه سال گذشته را حذف کرده و در حال ایجاد صفحه جدید است، باید به سختی در آینه نگاه کند! ، ببینید چه پیام هایی در گذشته موثر بوده اند و آن تاکتیک ها را در این سال بگنجانید. اما از آزمایش رویکردهای جدید نیز نترسید.
به راحتی می توان فکر کرد که بازاریابی شما موثرتر خواهد بود اگر به سادگی تبلیغات را به مشتریان نشان دهید زمانی که آنها آماده خرید هستند، اما خرید کریسمس از همان موضوع پیروی می کند.
تحقیق > مرور > خرید
حتی اگر مشتری دقیقاً بداند که به دنبال چه چیزی است، باز هم در مورد بهترین قیمت، سریعترین و ارزانترین تحویل تحقیق میکند و میخواهد اطمینان حاصل کند که از جایی میخرد که میتواند به آن اعتماد کند.
در نظر بگیرید که چگونه پوشش جستجوی پولی و خرید خود را گسترش خواهید داد، به خصوص با نزدیک شدن به جمعه سیاه. توجه داشته باشید که CPCها متورم خواهند شد، بنابراین بودجه بندی نباید فرض را بر این بگذارد که برای هزینه اضافی ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.
داده های شخص اول کلیدی است – حتی یک کلیک روی تبلیغ روی سایت شما ارزشمند است. این به شما این امکان را می دهد که کاربران را به محصولاتی که آنها را مشاهده می کنند هدایت کنید و در نتایج جستجو به افرادی که قبلاً با برند شما آشنا هستند پیشنهاد دهید.
کمپین های خود را طوری بسازید که شامل عبارات مرتبط با هدایا باشد، و ایجاد صفحات فرود را در نظر بگیرید که به مشتریان کمک می کند سریع و آسان محصولات مورد علاقه خود را پیدا کنند.
اطمینان حاصل کنید که فیدهای خرید با عناوین، توضیحات، تصاویر بهروز و تمام ویژگیها پر شدهاند. استفاده از برچسبها را برای تفکیک محصولات به گروهها در نظر بگیرید، مانند حاشیه بالا یا بهترین تبدیل، برای افزایش بودجه جایی که بیشترین سود را به دست آورید.
و مهمتر از همه، با کپی آگهی، سرفصل ها و صفحات فرود تست کنید. شما می خواهید فرمول اثبات شده ای داشته باشید که چه چیزی بگویید تا مشتریان را وادار به کلیک کردن کنید و آنها را در شلوغ ترین هفته های خود به کدام صفحه ببرید.
تضمین بهترین تجربه کاربری ممکن برای بازدیدکنندگان سایت
مردم همچنین به شدت در حال جستوجوی اینترنت برای یافتن ایدههایی در مورد خرید اقوام و دوستان هستند، بنابراین خردهفروشانی که میتوانند به مشتریان کمک کنند کالاهای مورد نظر برای خرید را شناسایی کنند، بزرگترین برندگان خواهند بود.
تلاش های خود را در سایت بر روی سرعت سایت، محتوای صفحه، فرآیند پرداخت و ناوبری متمرکز کنید.
وبسایتهای با بارگذاری آهسته نه تنها نرخ پرش شما را افزایش میدهند، بلکه میتوانند بر رتبهبندی سئوی شما با Web Core Metrics، معیار مهمی که توسط Google استفاده میشود، نیز تأثیر بگذارند (نکته سریع: از افزونه مرورگری مانند Lighthouse استفاده کنید تا ببینید امتیاز شما چقدر است).
هر پیروزی سریعی را در پیمایش کاربر در نظر بگیرید، پیوندهایی به صفحات ایده هدیه را در پیمایش اصلی قرار دهید، و کپی و پیوندهای داخلی را در صفحات دستهبندی دوباره ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که مربوط به خریداران تعطیلات هستند.
اغلب اوقات، صفحات محصول به بخشی نادیده گرفته شده از یک وب سایت تبدیل می شوند، علیرغم اینکه مهمترین صفحه در سفر خرید هستند – بالاخره اینجا جایی است که روی افزودن به سبد خرید کلیک می کنند!
اما با وجود صدها و گاهی هزاران صفحه محصول برای بهینه سازی، تغییرات معمولاً مبتنی بر قوانین هستند تا آن را در مقیاس انجام دهند. اغلب این صفحات از توضیحات سازنده استفاده می کنند و مگر اینکه شما ارزان ترین باشید، چه چیزی مشتری را متقاعد می کند تا از شما در رقابت خرید کند؟ علاوه بر این، اگر از توضیحات محصول مشابه رقبای خود استفاده می کنید، چرا گوگل باید شما را بالاتر از آنها قرار دهد؟
محصولات با بالاترین تبدیل را به عنوان اولویت هدف قرار دهید و با نوشتن توضیحات جذاب و دقیق محصول، به آن صفحات عشق بیشتری بدهید.
بالافروشی و فروش متقابل مهم هستند، به خصوص اگر محصولات به فروش برسند. مطمئن شوید که گزینههای جایگزینی را در اختیار کاربران قرار میدهید و آنها را تشویق میکنید که به مرور ادامه دهند تا مقادیر متوسط سفارش بالاتری دریافت کنند.
از قبل برنامه ریزی روشنی داشته باشید که کدام بنرها، تبلیغات و پیشنهادات را در طول دوره جشن ارائه می دهید، همچنین مطمئن شوید که پیشنهاد تحویل شما واضح است و به راحتی در همه صفحات پیدا می شود.
بیشترین بهره را از مخاطبان پذیرا داشته باشید
مخاطبان پذیرنده شما هرکسی است که به شما اجازه برقراری ارتباط با آنها را داده است.
مطمئن شوید که یک برنامه محتوای قوی برای مشترکین ایمیل و دنبال کنندگان اجتماعی دارید. فرصتهای زیادی برای درگیر شدن با مخاطبان وجود خواهد داشت که فقط به دنبال پرتاب محصولات در مقابل آنها نیست.
به یاد داشته باشید که همه مخاطبان یکسان ایجاد نمی شوند. مخاطبان ایمیل خود را به گروهها تقسیم کنید و کپی، محصولات و پیامهای خود را سفارشی کنید. این می تواند بر اساس سن، هزینه قبلی یا جنسیت باشد. جمعیت شناسی و افرادی که هر مخاطب احتمالاً برای آنها هدیه می خرند را در نظر بگیرید.
به تجزیه و تحلیل های سال گذشته نگاه کنید تا ببینید چه زمان ها و تاریخ هایی در سایت شما شلوغ ترین بوده است. مخاطبان شما چه زمانی آنلاین بودند؟ این می تواند راهنمای خوبی برای زمان ارسال پیام های ایمیل باشد. اما مثل همیشه، مراقب گوگل آنالیتیکس باشید، به دنبال روندها و نحوه استفاده از دوره های شلوغ آنلاین باشید.
وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، کمی شادی تعطیلات را به نمایه، بنرها و تصاویر خود اضافه کنید. در این دوره مسابقات و استفاده از UGC را در نظر بگیرید، هر چه بیشتر بتوانید با فالوورهای خود تعامل داشته باشید، زمانی که آنها شروع به خرج کردن کنند، در صدر قرار خواهید گرفت.
هنگامی که در مورد تخفیف ها و پیشنهادات فریاد می زنید، مطمئن شوید که از هشتگ های پرطرفدار استفاده می کنید و کپی تبلیغات خود را بررسی می کنید، صفحات فرود و پیام های سایت برای مطابقت به روز رسانی می شوند.
برای روزهای شلوغی مانند جمعه سیاه، تاکتیک هایی مانند تبلیغات ساعتی را خیلی زودتر در نظر بگیرید. این کار نه تنها باعث می شود که مردم به سایت شما بازگردند، بلکه آنها هر ارتباطی را که از برند شما می آید را زیر نظر خواهند داشت.
اگر برای افزایش دسترسی و دید خود به کمک نیاز دارید، پس چرا با Honcho تماس نگیرید؟ ما که در سال 2008 تأسیس شد، به برخی از بزرگترین برندهای جهان کمک کردهایم مشتریان جدیدی را از طریق سئو، جستجوی پولی، رسانههای اجتماعی، محتوا و کمپینهای روابط عمومی دیجیتال به دست آورند.