
در اینجا نحوه تحقیق کلمات کلیدی را فقط در 5 دقیقه بدون استفاده از هیچ گونه میانبر انجام می دهم.
زمان کوتاه است، پس بیایید ادامه دهیم.
مرحله 1: نام دامنه خود را در Ahrefs Site Explorer قرار دهید
پس از ورود به Ahrefs، دامنه خود را از داشبورد انتخاب می کنم یا دامنه رقیب را در ابزار Ahrefs Site Explorer وارد می کنم.
مرحله 2: رقبای ارگانیک را انتخاب کنید
سپس رقبای ارگانیک را از ناوبری سمت چپ انتخاب می کنم و 20 نفر از رقبای من ظاهر می شوند.
مرحله 3: روی منوی بازشوی Pages کلیک کنید و به دنبال کلمات کلیدی باشید که در حال حاضر آنها را هدف قرار نمی دهم.
برای مشاهده کلمات کلیدی برتر، حجم جستجوی ماهانه و رتبه بندی، روی منوی کشویی زیر ستون صفحه هر رقیب کلیک کنید.
برای نمایش کلمات کلیدی بیشتر روی نمایش بیشتر کلیک کنید.
مرحله 4: من فقط کلمات کلیدی را انتخاب می کنم که بتوانم به سرعت درباره آنها بنویسم
همانطور که فهرست کلمات کلیدی را در ستون کلمات کلیدی بالا اسکن می کنم، به دنبال کلمات کلیدی آموزشی می گردم زیرا این هدفی است که می خواهم هدف قرار دهم. ممکن است بخواهید کلمات کلیدی تجاری بیشتری را جستجو کنید.
من می توانم یک کلمه کلیدی را برای هدف انتخاب کنم و شروع به برنامه ریزی برای نوشتن خود در آن مرحله کنم.
مرحله 5: اختیاری: صادرات به Google Sheets
اگر می خواستم تجزیه و تحلیل دقیق تری انجام دهم، لیست تمام 20 رقیب لیست شده را صادر می کردم و آنها را در یک صفحه گسترده قرار می دادم.
Ps: اگر می خواهید به تحلیل کلمه کلیدی خود ادامه دهید، مراحل بالا را با نام دامنه دیگری تکرار کنید.
مراحل بعدی
خودتان را به 5 دقیقه محدود کنید تا کلمات کلیدی را پیدا کنید که با هدفی که می خواهید هدف بگیرید و کلماتی که به راحتی می توانید درباره آنها بنویسید مطابقت دارد.
یا اگر در حال برنامه ریزی یک سایت یا استراتژی جدید هستید، راهنمای خوشه بندی کلمات کلیدی من یا همه راهنماهای تحقیق کلمات کلیدی من را بررسی کنید.