
اگر می خواهید آنلاین شوید، به یک استراتژی سئو نیاز دارید. هنگامی که به عنوان بخشی از یک کمپین کلی بازاریابی دیجیتال استفاده می شود، سئو یکی از موثرترین راه ها برای ارائه خود به مشتریان بالقوه است.
یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم بازاریابی دیجیتال، رسانه های اجتماعی است. همانطور که کانال های اجتماعی همچنان در حال رشد هستند، فرصت های بیشتری را برای دستیابی و جذب مخاطبان کسب و کار شما فراهم می کنند.
اگرچه سئو و رسانه های اجتماعی استراتژی های متفاوتی هستند، اما می توانند بر یکدیگر تأثیر بگذارند و به اهداف نهایی یکسانی برای شرکت شما منجر شوند. در اینجا ما به چند مورد از راه هایی که می توانید از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئوی خود استفاده کنید نگاه می کنیم.
ترافیک خود را افزایش دهید
اول از همه، مهم است که تأکید کنیم که هیچ ارتباط مستقیمی بین عملکرد رسانه های اجتماعی و رتبه بندی SEO وجود ندارد. داشتن یک میلیون فالوور در اینستاگرام شما را برای کلمات کلیدی خود در گوگل شماره یک نمی کند!
با این حال، راههای زیادی وجود دارد که عملکرد رسانههای اجتماعی میتواند به کمپین سئوی شما ارزش بیافزاید. مهمترین راه برای تحقق این امر، هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
یک کمپین سئو خوب متکی به ترافیک خوب است که به وب سایت شما می رسد و با آن تعامل دارد. رسانه های اجتماعی خوب اغلب سعی می کنند به نتایج مشابهی دست یابند. با ایجاد محتوایی که مخاطبان اجتماعی درگیر شما را به وب سایت شما می فرستد، عملکرد سایت خود را افزایش می دهید.
صفحات اجتماعی خود را رتبه بندی کنید
رتبه بندی در موتورهای جستجو می تواند یک چالش باشد. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فرصت بیشتری را برای یافتن نام تجاری شما به صورت آنلاین فراهم میکنند، که میتواند تأثیرات مهمی برای وبسایت شما داشته باشد.
اگر یک شرکت یا برند را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً وب سایت آنها را در بالای نتایج خواهید یافت. با این حال، ممکن است تمام حسابهای رسانههای اجتماعی آنها را در صفحه اول ببینید.
اگر حسابهای رسانههای اجتماعی شما به گونهای بهینهسازی شدهاند که عبارتهای جستجوی رایج (پوشاک، برقکار، نمایندگی خودرو، و غیره) را شامل شود، پس داشتن یک حضور اجتماعی قوی میتواند به شما کمک کند تا توسط افرادی که جستجوهای مربوطه را جستجو میکنند پیدا کنید. این نتایج به شما کمک میکند فالوورهای شبکههای اجتماعی خود را افزایش دهید، که سپس میتواند به وبسایت شما وارد شود و سئو را بهبود بخشد.
پست های اجتماعی خود را رتبه بندی کنید
مشابه نکته بالا، ممکن است بتوان پست های اجتماعی فردی را در موتورهای جستجو رتبه بندی کرد. این پدیده بیشتر از طریق Pinterest اتفاق میافتد، جایی که پستهای شما میتوانند در جستجوهای تصویر مرتبط نشان داده شوند.
رتبه بندی برای پست های رسانه های اجتماعی شما به طور مستقیم سئو وب سایت شما را بهبود نمی بخشد. با این حال، مانند سایر نکات، می تواند به بهبود دسترسی کلی شرکت شما کمک کند. پس از آن، مخاطبان اجتماعی بزرگتر می توانند ترافیک وب سایت بیشتری را فیلتر کنند و عملکرد سئو را بهبود بخشند.
ایجاد اقتدار و ارجاعات
Authority یکی از کلمات کلیدی بسیاری است که اغلب در سئو استفاده می شود و بسته به زمینه می تواند معانی مختلفی داشته باشد. اقتدار سئو معمولاً به عددی ترجمه می شود که می تواند تعیین کند که در موتورهای جستجو در کجا رتبه خواهید داشت. با این حال، در رسانه های اجتماعی، اقتدار به سادگی به معنای شناخته شدن به عنوان یک رهبر در صنعت شماست.
رسانههای اجتماعی یکی از بهترین راهها برای ایجاد مخاطبی درگیر هستند که به تخصص صنعت شما احترام میگذارند. پس از ایجاد این امر، میتواند به یک مرجع سئو تبدیل شود، زیرا افراد هنگام ایجاد محتوا در مورد صنعت شما، شروع به پیوند به وبسایت شما میکنند. این بک لینک های طبیعی بخش مهمی از سئو هستند و برای رتبه بندی شما معجزه می کنند!
در نهایت، اگرچه هیچ ارتباط مستقیمی بین رسانههای اجتماعی و سئو وجود ندارد، یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع مؤثرترین راه برای دستیابی به عملکرد خوب موتور جستجو و نتایج کلی آنلاین است.
در اینجا در Ducard، ما چیزی بیش از یک آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی هستیم. ما یک بسته کامل بازاریابی دیجیتال شامل محتوای سفارشی، رسانه های اجتماعی، SEO فنی و PPC را ارائه می دهیم. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانیم به شما کمک کنیم، چرا امروز با یکی از تیم دوستانه ما صحبت نمی کنید؟