کنسول جستجوی گوگل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم [Simple Tutorial]

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

کنسول جستجوی گوگل: راهنمای آسان

کنسول جستجوی گوگل (GSC) یک ابزار رایگان فوق العاده مفید از گوگل است که نظارت بر عملکرد وب سایت خود را در صفحه نتایج جستجوی گوگل برای صاحبان وب سایت آسان می کند. با GSC، به معیارها و بینش‌های مهمی دسترسی دارید که می‌تواند به شما در درک بهتر نحوه بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای حداکثر دید کمک کند. در این مقاله، مروری اجمالی از چیستی GSC، چرایی مفید بودن آن، و چند نکته و ترفند مفید برای شروع استفاده از آن به شما ارائه می دهیم.

با کمک GSC، صاحبان وب سایت می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه خزیدن موتور جستجو در سایت هایشان به دست آورند و در مورد مشکلات بالقوه یا فرصت های بهبود بیاموزند. همچنین یک راه عالی برای ردیابی رشد ارگانیک ترافیک در طول زمان، بررسی عملکرد صفحات منفرد در نتایج جستجو، دیدن اینکه چه کسی به سایت شما لینک می دهد و کشف کلمات کلیدی که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند، است.

به طور کلی، دسترسی به یک پلت فرم تجزیه و تحلیل جامع مانند کنسول جستجوی گوگل، تصمیم گیری هوشمندانه در مورد وب سایت خود را برای شما آسان تر می کند که به بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند. این به معنای بازدید بیشتر از محتوای شما و یادگیری مشتریان بالقوه بیشتر در مورد آنچه شما باید ارائه دهید!

کنسول جستجوی گوگل چیست؟

کنسول جستجوی گوگل پلتفرمی است که برای کمک به صاحبان وب‌سایت در درک نحوه نمایش وب‌سایتشان در صفحات نتایج جستجوی Google طراحی شده است. این ابزار بینشی در مورد کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند، تعداد نمایش ها و کلیک هایی که دریافت می کنید و موارد دیگر را ارائه می دهد. این پلت فرم رایگان و آسان برای استفاده است، و آن را به یک ابزار ضروری برای صاحبان وب سایت تبدیل می کند که می خواهند دید وب سایت خود را در جستجوهای Google بهبود بخشند.

کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

برای شروع استفاده از Google Search Console، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار به google.com بروید و کنسول جستجوی گوگل را جستجو کنید. از آنجا روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید و مراحل ایجاد حساب کاربری را دنبال کنید. شما باید وب سایت خود را با افزودن یک رکورد TXT به ثبت کننده دامنه خود تأیید کنید. Google اطلاعاتی در مورد نحوه افزودن ورودی ارائه می دهد، یا می توانید به صورت آنلاین راهنمای گام به گام مخصوص ثبت دامنه خود را جستجو کنید.

بعد از اینکه وب سایت خود را تأیید کردید، ممکن است یک ماه طول بکشد تا داده های شما در حساب کنسول جستجوی Google شما ظاهر شود.

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل انبوهی از اطلاعات را ارائه می دهد تا به شما در درک عملکرد وب سایت شما در جستجوهای گوگل کمک کند. در اینجا مروری بر برخی از ویژگی های اصلی است:

میانگین موقعیت: این بخش لیستی از پرس و جوهایی را به شما نشان می دهد که افراد برای یافتن وب سایت شما در جستجوی گوگل از آنها استفاده می کنند. می توانید تعداد نمایش ها و کلیک ها را برای هر پرس و جو و میانگین موقعیت وب سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید. عملکرد: این بخش نگاه عمیق تری به برداشت ها و کلیک هایی که وب سایت شما از جستجوی گوگل دریافت می کند ارائه می دهد. شما می توانید داده های مربوط به میانگین موقعیت وب سایت خود، تعداد کلیک ها، نمایش ها و نرخ کلیک (CTR) را مشاهده کنید. URL Checker: این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا صفحات جداگانه وب سایت خود را بررسی کنید و عملکرد آنها را در جستجوی Google مشاهده کنید. می‌توانید ببینید آیا مشکلات فنی در صفحات شما وجود دارد که ممکن است بر رتبه آنها تأثیر بگذارد یا خیر، و اگر مشکلاتی وجود دارد، می‌توانید درخواستی برای ایندکس مجدد صفحه ارسال کنید. گزارش پوشش: گزارش پوشش تمام مشکلاتی را که گوگل در هنگام خزیدن وب سایت شما با آن مواجه شده است را به شما نشان می دهد. می توانید از این اطلاعات برای اصلاح هر گونه مشکل و بهبود دید وب سایت خود در جستجوی Google استفاده کنید. نتایج را بر اساس پرس و جو مرتب کنید

کنسول جستجوی گوگل این امکان را فراهم می کند که نتایج جستجو را بر اساس پرس و جو مرتب کند، به این معنی که می توانید ببینید وب سایت شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کند. برای انجام این کار، می‌توانید به برگه «نتایج جستجو» بروید، «پرس و جو» را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس کلیدواژه‌ای را که می‌خواهید بررسی کنید وارد کنید. این به شما موقعیت و تاثیرات آن کلمه کلیدی و همچنین تعداد کلیک هایی که دریافت کرده است را نشان می دهد.

جستجو بر اساس URL

کنسول جستجوی گوگل همچنین امکان جستجوی اطلاعات در یک URL خاص را فراهم می کند. برای انجام این کار، می توانید به برگه «نتایج جستجو» بروید، «صفحه» را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس URL مورد نظر را برای بررسی وارد کنید. این به شما تمام پرس و جوها و کلمات کلیدی مرتبط با آن URL و همچنین موقعیت و نمایش هر کلمه کلیدی را نشان می دهد.

بهبود رتبه با بهینه سازی محتوا

یکی از راه های بهبود دید وب سایت در نتایج جستجو، بهینه سازی محتوای سایت است. می توانید از اطلاعات کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی کلمات کلیدی که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند استفاده کنید و تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید تا رتبه بالاتری برای آن کلمات کلیدی کسب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای کلمه کلیدی “وب سایت ساز” رتبه بالاتری کسب کنید، می توانید به صفحه ای که مربوط به آن کلمه کلیدی است بروید و ببینید آیا کلمه کلیدی در صفحه ذکر شده است یا خیر. در غیر این صورت، می توانید کلمه کلیدی را چندین بار به صفحه اضافه کنید، هم در هدر و هم در بدنه صفحه، برای بهبود رتبه خود.

اضافه کردن نقشه سایت

کنسول جستجوی گوگل همچنین امکان ارسال نقشه های سایت را فراهم می کند، که فایل هایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند ساختار وب سایت شما را درک کنند. برای افزودن نقشه سایت به کنسول جستجوی گوگل، می توانید به تب Sitemaps رفته و URL نقشه سایت خود را وارد کنید. اگر از سازنده وب‌سایتی مانند ShowIt استفاده می‌کنید، می‌توانید با جستجوی «ShowIt sitemap» در Google، دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی پیدا کردن URL نقشه سایت خود بیابید.

نتیجه گیری: GSC چیست؟

کنسول جستجوی گوگل ابزار قدرتمندی است که اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد وب سایت آنها در جستجوی گوگل در اختیار صاحبان وب سایت قرار می دهد. با ایجاد یک حساب کاربری، می‌توانید رتبه‌بندی وب‌سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص، تعداد بازدیدها و کلیک‌هایی که دریافت می‌کنید و موارد دیگر ببینید. اگر می خواهید دید جستجوی وب سایت خود را با گوگل بهبود بخشید، کنسول جستجوی گوگل ابزاری است که باید داشته باشید.

منابع

در اینجا سه ​​منبع عالی وجود دارد که به شما کمک می کند درباره کنسول جستجوی گوگل بیشتر بدانید:

اسناد رسمی GSC Google: https://support.google.com/webmasters/answer/4559176 راهنمای نهایی HubSpot برای استفاده موثر از GSC: https://blog.hubspot.com/marketing/google-search-console راهنمای جامع Backlinko’s Mastering GSC: https://backlinko.com/google-search-console

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *