
Google تأیید کرده است که در 19 اکتبر 2022 انتشار یک بهروزرسانی جدید هرزنامه را آغاز کرده است. این بهروزرسانی هرزنامه در سطح جهانی توزیع شده است و بنابراین بر نتایج موتورهای جستجو در سراسر جهان و به همه زبانهای سراسر جهان تأثیر میگذارد.
تخمین اولیه گوگل این است که این به روز رسانی در چند روز – حدود یک هفته – به طور کامل ارائه می شود.
آخرین بهروزرسانی هرزنامه قبل از این، بهروزرسانی هرزنامه نوامبر 2021 بود.
به روز رسانی هرزنامه چیست؟
گوگل بهروزرسانیهای هرزنامه را به طور منظم منتشر میکند. با این حال، جزئیات مربوط به اینکه بهروزرسانی چیست چندان رایج نیست.
در برخی موارد، به روز رسانی یک منطقه خاص را هدف قرار می دهد. برای چنین مواردی، Google اطلاعات خاص تری در مورد به روز رسانی هدفمند و بهترین شیوه ها برای ناشران محتوا و صاحبان وب سایت به اشتراک می گذارد.
یکی از این نمونهها، بهروزرسانی هرزنامه پیوند سال گذشته است که در 26 ژوئیه 2021 منتشر شد. در این بهروزرسانی، Google نتایج جستجوی وبسایتهایی را که درگیر هرزنامههای لینک هستند، دوباره ارزیابی کرد.
اما آپدیت های اسپم چیست؟
گوگل بهروزرسانیهای هرزنامه را چگونه تعریف میکند:
«اگرچه سیستمهای تشخیص هرزنامه جستجوی خودکار گوگل همیشه کار میکنند، ما گاهی اوقات پیشرفتهای قابلتوجهی در نحوه عملکرد آنها ایجاد میکنیم. وقتی این کار را انجام میدهیم، آن را بهروزرسانی هرزنامه مینامیم و زمانی که در فهرست بهروزرسانیهای رتبهبندی جستجوی Google اتفاق افتاد، آن را به اشتراک میگذاریم.
به عنوان مثال، SpamBrain سیستم پیشگیری از هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی ما است. ما هر از چند گاهی این سیستم را بهبود میدهیم تا در تشخیص هرزنامه بهتر شود و اطمینان حاصل کنیم که انواع جدیدی از هرزنامهها را میگیرد.
سایتهایی که پس از بهروزرسانی هرزنامه شاهد تغییر هستند، باید خطمشیهای هرزنامه ما را بررسی کنند تا از مطابقت آنها اطمینان حاصل کنند. سایتهایی که خطمشیهای ما را نقض میکنند ممکن است در نتایج رتبهبندی پایینتری داشته باشند یا اصلاً در نتایج ظاهر نشوند. اگر سیستمهای خودکار ما در طی چند ماه یاد بگیرند که سایت قوانین هرزنامه ما را رعایت میکند، ایجاد تغییرات میتواند به بهبود سایت کمک کند.»
چه باید کرد؟
در این مرحله، کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد، زیرا گوگل جزئیات زیادی را درباره بهروزرسانی هرزنامه اکتبر 2022 به اشتراک گذاشته است.
با این حال، مراقب رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک ارگانیک وب سایت خود باشید. اگر متوجه تغییرات عمده شدید، ممکن است تحت تأثیر به روز رسانی هرزنامه قرار گرفته باشید.
و در این صورت، می دانید که کار دارید.
اولین قدم بررسی خط مشی هرزنامه گوگل است. سپس وب سایت خود را بررسی کنید تا شناسایی کنید که کجا و چه مشکلاتی وجود دارد و شروع به دور شدن از اعمال اسپم کنید.
اگر برای ممیزی وب سایت خود برای سئو یا فقط بهبود رتبه بندی کلی موتورهای جستجو به کمک نیاز دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.