
کریگ آپتون
جان مولر تلاش کرد تا هرگونه سردرگمی باقی مانده در مورد اینکه چگونه گوگل متن جایگزین را در تصمیمات رتبه بندی SERP خود در نظر می گیرد، فرونشاند. به طور خاص، آقای مولر اظهار داشت که متن جایگزین باید فقط برای اهداف دسترسی استفاده شود و SEO جستجوی تصویر به عنوان یک ملاحظۀ ثانویه است.
شاید مهمتر از آن، تایید کرد که متن جایگزین ارزش خاصی در رتبه بندی SERP در جستجوی متن استاندارد وب ندارد.
در طول مکالمه Google Search Central SEO Business Hours ضبط شده در 18 مارس، آقای مولر در مورد جنبه های مختلف متن جایگزین و مزایای بالقوه آن در سئو مورد سوال قرار گرفت.
یک سوال مربوط به استفاده از تصاویر تزئینی است و اینکه آیا ارزش افزودن متن جایگزین به آنها را دارد یا خیر.
که وی پاسخ زیر را داد:
“من فکر می کنم این کاملا به شما بستگی دارد. بنابراین من نمی توانم از نظر مقرون به صرفه بودن صحبت کنم، بنابراین این تنها زاویه ای است که وجود دارد. اما از منظر سئو، متن جایگزین واقعا به ما کمک می کند تا تصویر را برای جستجوی تصویر بهتر درک کنیم. و اگر به آن تصویر جستجوی تصویر اهمیتی نمی دهید، خوب است هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید.
«این یک تصویر تزئینی است، گاهی اوقات شما فقط اهمیتی نمی دهید. برای مواردی مانند عکسهای استوک، که میدانید همان تصویر در بسیاری از سایتهای دیگر وجود دارد، به جستجوی تصویر برای آن اهمیتی نمیدهید. اونجا هر کاری میخوای بکن من بیشتر روی جنبه دسترسی تمرکز می کنم تا جنبه سئو خالص.
اینطور نیست که بگوییم یک صفحه وب متنی ارزش بیشتری دارد زیرا دارای تصاویر است. ما در واقع فقط متن جایگزین را می بینیم و آن را روی تصویر اعمال می کنیم، و اگر کسی تصویر را جستجو کرد، می توانیم از آن برای درک بهتر تصویر استفاده کنیم. اینطور نیست که یک صفحه وب در جستجوی متنی وب رتبه بهتری داشته باشد زیرا دارای یک تصویر است.
او در ادامه به نقش مهم متن جایگزین از نظر دسترسی، که برای افرادی که از صفحهخوانها استفاده میکنند، اشاره کرد:
“از دیدگاه کلی تر، متن جایگزین به معنای یک مکان یا توضیح تصویر است، و این چیزی است که به ویژه برای افرادی که نمی توانند تصاویر جداگانه را ببینند، که از چیزهایی مانند صفحه خوان استفاده می کنند مفید است، اما به موتورهای جستجو نیز کمک می کند. برای درک اینکه این تصویر در مورد چیست.”
“اگر قبلاً همان توضیحات را برای یک محصول در اطراف تصویر دارید، برای موتورهای جستجو ما آنچه را که نیاز داریم داریم، اما برای افرادی که صفحه خوان دارند، ممکن است هنوز هم منطقی باشد که برای آن تصویر خاص مقداری متن جایگزین داشته باشیم.”
آقای مولر با هشدار نسبت به استفاده از متن عمومی، مانند تکرار مکرر نام محصولات، به پایان رسید:
“در چنین موردی، من از موقعیتی که شما فقط یک چیز را بارها و بارها تکرار می کنید اجتناب می کنم. بنابراین از استفاده از عنوان محصول به عنوان متن جایگزین برای تصویر خودداری کنید، بلکه تصویر را کمی متفاوت توصیف کنید. بنابراین این توصیه ای است که من به آنجا خواهم رسید.”
من همان متنی را که قبلاً در یک صفحه دارید را کورکورانه به عنوان متن جایگزین برای یک تصویر کپی و جایگذاری نمیکنم، زیرا این واقعاً به موتورهای جستجو کمک نمیکند و واقعاً به افرادی که به صفحهخوانها متکی هستند کمکی نمیکند.»
iCONQUER توسط DesignRush در بین 5 شرکت برتر SEO در بریتانیا انتخاب شده است.
کریگ آپتون
کریگ آپتون با نوشتن محتوایی که برای گوگل بهینه شده است، از کسب و کارهای بریتانیا پشتیبانی می کند. کریگ همچنین مدیر عامل iCONQUER، یک شرکت بازاریابی دیجیتال مستقر در بریتانیا است که وبسایتها را با ابزارهای مناسب برای رقابت آنلاین ارائه میکند. کریگ به عنوان مشاور سئو و مربی سئو با برندهای بریتانیایی مانند FT.com، DJKit، UK Property Finance، Nandos کار کرده است و همچنین از حرفه های مختلفی مانند پزشکان، وکلا، سازندگان، جواهرسازان، جراحان زیبایی و حضور بیشتر در فضای آنلاین پشتیبانی کرده است. با وب سایت های خود کریگ دانش زیادی را در فضای بازاریابی دیجیتال جمع آوری کرده است و به ایجاد فرصت های جدید از طریق همکاری با صاحبان کسب و کار برای به دست آوردن بهترین ارزش برای پول خود اختصاص یافته است.