
آیا این تا به حال برای شما اتفاق افتاده است؟
یک مشتری نظر بد یا منفی برای کسب و کار محلی شما می گذارد. شما با آنها تماس میگیرید، سعی میکنید جبران کنید و برای خوشحال کردنشان تخفیف یا هزینههای رایگان به آنها پیشنهاد میدهید. در نتیجه بررسی منفی را تغییر می دهند یا حذف می کنند.
ایده عالی به نظر می رسد، اینطور نیست؟
دیگه نه متاسفانه
گوگل دستورالعمل های خود را برای مشاهده نقشه های گوگل به روز کرده است. بر اساس این به روز رسانی دیرهنگام، تشویق مشتریان برای تغییر یا حذف نظرات منفی اکنون توسط گوگل ممنوع شده است.
دستورالعمل ها می گوید: “محتوای که توسط یک تجارت در ازای تخفیف، کالا و/یا خدمات رایگان تشویق شده است.”
Google اکنون متن زیر را به دستورالعملها اضافه کرده است و استفاده از مشوقها برای تغییر نظرات منفی را برای مشاغل محلی ممنوع میکند:
“این شامل درخواست از بازرگانان برای اصلاح یا حذف یک بررسی منفی با ارائه تخفیف، کالا یا خدمات رایگان یا سایر مشوقها است.”
نامزدی ساختگی | محتوای گمراه کننده
در بخش «تعداد جعلی»، در بخش «محتوای فریبنده»، Google دستورالعملهای زیر را دارد.
پرداخت، تشویق یا تشویق به ارسال محتوایی که یک تجربه واقعی نیست. محتوایی که مبتنی بر تجربیات واقعی نیست و مکان یا محصول مورد نظر را به طور دقیق نشان نمی دهد. محتوایی که توسط یک کسب و کار در ازای تخفیف، کالا و/یا خدمات رایگان تشویق شده است. این شامل درخواست از بازرگانان برای اصلاح یا حذف یک بررسی منفی با ارائه تخفیف، کالا یا خدمات رایگان یا سایر مشوقها است. محتوایی که توسط یک رقیب برای بی اعتبار کردن یک کسب و کار یا محصول ارسال می شود. محتوایی که توسط چندین حساب در یک دستکاری رتبه بندی نقطه ارسال شده است.
ایده این دستورالعمل ها این است که اطمینان حاصل شود که Google Maps تجربه واقعی یک کسب و کار یا مکان را منعکس می کند.
می توانید مجموعه کامل دستورالعمل های مربوط به محتوای ممنوعه و محدود را اینجا بخوانید.
هنر تجارت محلی
اگر یک کسب و کار محلی دارید که در Google Maps فهرست شده است، انگیزه دادن به افرادی که نظرات منفی دارند و از آنها بخواهید نظرات بد خود را تغییر دهند می تواند وسوسه انگیز باشد.
انجامش نده
اکنون صراحتاً توسط Google ممنوع است و برخلاف خطمشی محتوای تولید شده توسط کاربر است که Google برای Google Maps در نظر گرفته است.
علاوه بر این، به یاد داشته باشید که تشویق یا تبلیغ محتوایی که یک تجربه واقعی نیست نیز بر خلاف خطمشیهای Google است. به همین ترتیب، تشویق یا تشویق مردم از طریق کالا/خدمات یا تخفیف رایگان در ازای بازخورد مثبت نیز ممنوع است.
درباره درخواست و دریافت بازخورد مثبت بیشتر از مشتری بیشتر بیاموزید.