بازاریابی آنلاین: چرا در سال 2021 اهمیت دارد

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

بازاریابی دیجیتال سالهاست که وجود دارد. در واقع، از زمانی که اولین موتورهای جستجو ظاهر شدند و اولین ایمیل ها ارسال شد، مردم از اینترنت برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کردند.

اما بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از مزایای بازاریابی آنلاین استفاده نکرده‌اند – و کسب‌وکار شما می‌تواند یکی از آنها باشد. شاید شما یک وبلاگ راه اندازی کرده اید، چند پست منتشر کرده اید و چیزی برای نشان دادن آن باقی نگذاشته اید. شاید چند اکانت رسانه اجتماعی داشته باشید که پس از نتایج ناامیدکننده از بین رفته اند. یا شاید قبلاً تصمیم گرفته اید که بازاریابی آنلاین برای تجارت شما مناسب نیست.

حقیقت این است که بازاریابی آنلاین به سرعت از بازاریابی سنتی پیشی می گیرد – و تقریباً برای هر کسب و کاری مزایای زیادی دارد. مزایایی که واقعاً نمی خواهید از دست بدهید.

احتمالاً به همین دلیل است که 71 درصد از صاحبان مشاغل که به نظرسنجی اخیر ما پاسخ دادند، گفتند که بازاریابی آنلاین برای موفقیت کسب و کار آنها “ضروری” است.

از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید-19 در سال 2020، فعالیت های بیشتری به صورت آنلاین انجام شده است. افراد بیشتری با تماس زوم و استفاده از ابزارهای بهره وری آنلاین برای اتصال و انجام کار آشنا شده اند. اما حتی بدون همه‌گیری، جهان به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود – و بازاریابی در حال تبدیل شدن به یک فعالیت آنلاین فزاینده است.

خبر خوب این است که هنوز دیر نشده اید. هیچ زمانی مانند زمان حاضر برای تغییر به بازاریابی اینترنتی وجود ندارد و شما همچنان از بسیاری از رقبای خود جلوتر خواهید بود. زمان تغییر اکنون است.

مزایای اصلی بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین مزایای بسیاری را برای مشاغل در هر اندازه ای فراهم می کند. بنابراین هنگام تغییر از چه مزایایی می توانید بهره مند شوید؟

کاهش هزینه

آیا می دانستید که بازاریابی محتوا 62 درصد ارزان تر از بازاریابی سنتی است؟ یا اینکه ایمیل مارکتینگ می تواند تا 4400% بازگشت سرمایه را ارائه دهد؟

بازاریابی آنلاین می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها برای مشاغل داشته باشد. اجرای یک آگهی روزنامه را با اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین مقایسه کنید. شما می توانید فقط چند پوند خرج کنید تا مشتریان بالقوه از وب سایت شما بازدید کنند و با برند شما درگیر شوند.

بسیار هدفمند

بیشتر تکنیک های دیجیتال مارکتینگ بسیار هدفمند هستند. به عنوان مثال تبلیغات PPC را در نظر بگیرید. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا می کنید، فقط افرادی که به دنبال چیزی خاص هستند که به کسب و کار شما مرتبط است، تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد.

تبلیغات اجتماعی حتی هدفمندتر است. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی در فیس بوک اجرا می کنید، می توانید افراد را دقیقاً به دنبال سرگرمی ها و علایق خود قرار دهید.

قابل اندازه گیری

هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین، می توانید به سرعت دریابید که چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست. اگر مجموعه‌ای از تبلیغات را اجرا می‌کنید و یکی از آنها کسب‌وکار بیشتری ایجاد می‌کند، می‌توانید تبلیغات کمتر موفق را کنار بگذارید و تبلیغاتی را که کار می‌کند بهینه کنید.

در بازاریابی آنلاین، از بازاریابی ایمیلی گرفته تا سئو، مشابه است. برای مثال، با ابزارهای رایگانی مانند Google Analytics، می‌توانید ببینید دقیقاً چه کسانی از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند و پس از رسیدن به آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید که نتایج شما را بهبود بخشد.

به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنید

اگر افرادی را در سراسر کشور یا حتی جهان هدف قرار دهید، می توانید به همان راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید که گویی در منطقه شما در هنگام استفاده از بازاریابی آنلاین هستند.

به عنوان مثال، ارسال ایمیل به فردی در قاره دیگر به همان اندازه ارزان است که برای شخصی در شهر شما ارزان است، که به ویژه برای فروشگاه های تجارت الکترونیک با پایگاه مشتری جهانی مفید است.

گزینه های اتوماسیون

این روزها بسیاری از بازاریابی آنلاین را می توان خودکار کرد. این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید روی یک ابزار سرمایه گذاری کنید و به آن اجازه دهید همه کارها را انجام دهد، زیرا دانش تخصصی همیشه مورد نیاز است. اما می‌توان بسیاری از کارهای کمتر تخصصی و زمان‌بر را خودکار کرد و به کاهش بیشتر هزینه‌ها کمک کرد.

ایجاد روابط

بازاریابی دیجیتال ایجاد روابط با مخاطب هدف شما را آسان می کند. برای مثال بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید. با وبلاگ نویسی و فعال بودن در رسانه های اجتماعی، می توانید روابطی ایجاد کنید که در طول زمان رشد می کنند و منجر به ایجاد سرنخ بیشتر می شوند. جای تعجب نیست که شرکت هایی که وبلاگ دارند 67 درصد بیشتر از آنهایی که وبلاگ ندارند، سرنخ بیشتری کسب می کنند. سپس می توانید از طریق ایمیل برای ایجاد رابطه بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

اغلب قبل از اینکه افراد تصمیم به خرید از شما بگیرند، چندین نقطه تماس لازم است. شما می توانید با بازاریابی آنلاین به این مقرون به صرفه برسید.

گزینه های زیادی

انواع مختلفی از تکنیک های بازاریابی آنلاین وجود دارد، بنابراین شما به یک نوع محدود نمی شوید:

در حالی که احتمالاً نمی خواهید روی همه آنها تمرکز کنید، می توانید تکنیک های بازاریابی مختلف را آزمایش کنید و دریابید که کدام یک برای شما بهتر است.

چرا در کمک متخصص سرمایه گذاری کنید

شروع بازاریابی آنلاین آسان و نسبتاً مقرون به صرفه است، به خصوص در مقایسه با بسیاری از روش های بازاریابی سنتی. به عنوان مثال، می توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و با سرمایه گذاری بسیار کم شروع به انتشار راهنماهای متخصص کنید.

اما با چالش هایی همراه است، و دلایل زیادی وجود دارد که چرا اغلب منطقی است که به دنبال کمک متخصص باشید.

زمان بر

برای شروع، نیاز به زمان وجود دارد. در نظرسنجی خود، از بزرگترین چالش‌های بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارها پرسیدیم و 48 درصد گفتند: «من برای انجام درست آن وقت ندارم».

این بزرگترین چالش پیش روی کسب و کار بود. و نکته اینجاست: بازاریابی آنلاین زمان زیادی را برای درست شدن نیاز دارد. به نظر می رسد بسیار آسان است که فقط وارد شوید، چند پست وبلاگ بنویسید و فید اجتماعی خود را چند بار در روز به روز کنید. اما شما به سرعت متوجه خواهید شد که فعالیت ها چقدر زمان بر هستند.

بازاریابی آنلاین دارای منحنی یادگیری بسیار شیب دار است. آیا شما یک وبلاگ می نویسید؟ به اندازه کافی آسان است. بهینه سازی آن برای سئو، انجام تحقیقات کلمات کلیدی، دریافت لینک از منابع معتبر، ایجاد سهام و گرفتن سرنخ؟ چیزهای زیادی درگیر است و همه چیز زمان می برد.

بغرنج

14 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما وقتی از آنها در مورد چالش های بازاریابی آنلاین پرسیده شد، گفتند: “خیلی پیچیده است”. ما را اشتباه نگیرید، شروع بازاریابی آنلاین می تواند آسان باشد. اما اغلب اوقات ممکن است سخت باشد که بیشترین بهره را از آن ببرید.

به عنوان مثال تبلیغات گوگل را در نظر بگیرید. دانستن نحوه راه اندازی کمپین ها و به حداکثر رساندن نتایج آسان نیست – و اشتباهات می توانند بسیار گران باشند!

14 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما نیز گفتند: “نمی توانم بگویم که آیا این به کسب و کار من کمک می کند.”

یک متخصص می داند که چگونه بفهمد چه کاری را به درستی انجام می دهید، فروش و سرنخ ها واقعاً از کجا می آیند و چه چیزی برای بهبود نتایج شما باید تغییر کند.

تغییرات مداوم

چالش بزرگ دیگر این است که بازاریابی آنلاین به سرعت تغییر می کند و بسیاری از اطلاعاتی که آنلاین پیدا می کنید به سرعت قدیمی می شوند. اگر از تکنیک‌های سئو استفاده می‌کنید که در سال 2016 کارآمد بودند، ممکن است در حال حاضر بسیار کمتر مؤثر باشند – یا حتی مضر باشند.

وظیفه یک متخصص این است که با آخرین روندها همگام باشد، دائماً کشف کند که چه چیزی مؤثر است و چه چیزی برای سال‌های آینده مؤثر خواهد بود – و از تبدیل شدن فعالیت‌های بازاریابی آنلاین شما به اتلاف وقت و پول جلوگیری می‌کند.

برای مثال، سال‌ها پیش (قبل از به‌روزرسانی Google Panda) به راحتی می‌توان مقالات بی‌کیفیت مملو از کلمات کلیدی و رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بیرون انداخت. میانگین طول کلمات محتوایی که در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شود اکنون 1447 کلمه است که نشان دهنده تغییر به محتوای طولانی تر و معتبرتر است.

در نتیجه تغییر روند، اغلب استفاده از یک متخصص منطقی است. وقتی کسی را دارید که دقیقاً می داند چگونه می تواند نتیجه بگیرد، می توانید آن را به دستان توانا او بسپارید و در عین حال به انجام کاری که به بهترین شکل انجام می دهید، یعنی اداره کسب و کارتان ادامه دهید.

آینده بازاریابی آنلاین

از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال تغییر است، سخت است که بدانیم در پنج، 10 یا 20 سال آینده کجا خواهد بود. چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم این است که به تکامل خود ادامه خواهد داد. فن آوری های جدید تضمین می کند که همیشه در حال تکامل است. با این حال، تمرکز بر ارائه ارزش به مشتریان شما همیشه مهم خواهد بود.

با نگاهی به برخی روندها برای سال 2021، می توانیم متوجه شویم که چقدر سریع در حال تغییر است. برای مثال بازاریابی ویدئویی حوزه ای است که رشد فوق العاده ای را تجربه می کند. مردم روزانه 8 میلیارد ویدیو در فیس بوک تماشا می کنند و فقط به این نگاه می کنند که پلتفرم هایی مانند TikTok در مدت زمان کوتاهی چقدر محبوب شده اند.

همچنین می‌توان انتظار داشت که فناوری‌های جدیدی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی شروع به تأثیرگذاری کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 بازار AR به بیش از 70 میلیارد دلار برسد و بسیاری از برندها در حال آزمایش استفاده از AR در کمپین‌های بازاریابی خود هستند (مانند منچستر سیتی که واقعیت افزوده را در تور استادیوم خود گنجانده است).

داده‌های بزرگ نیز مطمئناً نقش بزرگ‌تری ایفا می‌کنند و بازاریابی شخصی‌تر را امکان‌پذیر می‌کنند. و هوش مصنوعی احتمالا به یک روند بزرگ تبدیل خواهد شد. ما قبلاً این را در رشد ربات‌های گفتگو دیده‌ایم، اما فناوری همیشه در حال پیشرفت است و هوش مصنوعی ممکن است به زودی نقش بسیار مهم‌تری داشته باشد.

همانطور که بازاریابی آنلاین تکامل می یابد، مهم است که با روندها همراه باشید. مطمئن شوید که اولین هستید، نه آخرین، و از رقبای خود جلوتر بمانید تا از تمام مزایایی که بازاریابی آنلاین ارائه می دهد به طور کامل استفاده کنید.

زمان برای یک تغییر؟

اگر فکر می کنید قایق بازاریابی آنلاین را از دست داده اید، اینطور نیست. بسیاری از کسب‌وکارها هنوز با بازاریابی آنلاین دست و پنجه نرم می‌کنند، و این احتمال وجود دارد که بتوانید با توسعه یک استراتژی بازاریابی آنلاین موفق، از رقبای خود پیشی بگیرید و در آنجا بمانید.

بازاریابی آنلاین برای موفقیت مستلزم تلاش مداوم و یک استراتژی بازاریابی آنلاین اختصاصی است. اما اگر اکنون شروع کنید، می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و در مدت زمان کوتاهی شروع به تولید سرنخ و فروش برای کسب و کار خود کنید.

اگر می‌خواهید خودتان بازاریابی آنلاین را امتحان کنید، همین امروز با تیم سئو آلبا تماس بگیرید تا بدانید چگونه می‌توانیم کمک کنیم.

ممکن است علاقه مند به خواندن – روندها در بازاریابی دیجیتال SME باشید

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *