برنامه ریزی سفر مشتری و 10 ابزار برتر –

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

در عصر مدرن، وب سایت شما باید بر روی تجربه کاربری تمرکز کند. گاهی اوقات به اختصار UX می گویند، اما معنی یکسان است. این چیزی است که میانگین بازدیدکنندگان و مشتریان شما هنگام بازدید از سایت شما با آن مواجه می شوند و انتظار دارند از آن نتیجه بگیرند. گوگل بیش از هر زمان دیگری بر روی وب سایت ها و فروشگاه های آنلاینی تمرکز دارد که بیشتر و بیشتر بر روی جنبه UX تمرکز دارند.

احتمالاً به اندازه کافی آسان است که فرض کنید وب سایت شما به اندازه کافی برای جذابیت کاربر معمولی انجام می دهد. اما اگر در ترافیک شرکت نکنید چه؟ سئوی شما درست است، شما هزاران بک لینک دارید، اما چیزی که به آن تبدیل حیاتی تجارت الکترونیک می رسد، متوقف نمی شود. پاسخ ممکن است در نقشه برداری از سفر مشتری شما باشد، و این چیزی است که ما امروز روی آن تمرکز خواهیم کرد.

سفر مشتری چیست؟

سفر مشتری، به اندازه کافی عجیب، متوسط ​​سفری است که مشتری شما احتمالاً هنگام بازدید از سایت شما طی خواهد کرد. این بدان معنا نیست که همه مشتریان یک سفر را دنبال خواهند کرد، بلکه راهی است برای سنجش اینکه آنها فکر می کنند فرآیندها ممکن است چیست و چگونه می توانید آنها را تشویق کنید تا با شما مشورت کنند یا به روش های خاصی اقدام کنند.

برای مثال، سفر مشتری شما می تواند این باشد که با جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، کلیک کردن بر روی کلیک شما و جستجوی یک مورد، به سایت شما برسد. آنها ممکن است کالای مورد نظر خود را پیدا کنند، اما ممکن است خرید را ادامه دهند. سفر مشتری شما فاصله بین اولین کلیک، اولین بازدید و خروج آنهاست. چه اتفاقی بین آنها می افتد؟

متأسفانه، ممکن است مواقعی متوجه شوید که مشتریان شما از مسیری که انتظار دارید انجام دهند منحرف می شوند. متغیرهای متعددی وجود خواهد داشت که می تواند، برای مثال، آنها را از ترک منصرف کند یا آنها را تشویق کند که به جای دیگری نگاه کنند. این دقیقاً همان چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید!

علاوه بر این، مشتری شما نیاز دارد که سفر خود با شما صاف، سریع و بدون درد باشد. این بدان معناست که آن‌ها می‌خواهند برای خرید یک محصول یا فعال‌سازی یک سرویس به کجا مراجعه کنند. آنها می خواهند پاسخ سؤالات خود را در عرض چند ثانیه بدانند وگرنه به دلیل دکمه برگشت آنها را از دست خواهید داد. همانطور که همه ما می دانیم، این چیزی است که باید از آن اجتناب کنید.

نقشه برداری از سفر مشتری

بنابراین، ما باید نقشه این سفر مشتری را در نظر بگیریم. همانطور که گفته شد، این همیشه چیزی نیست که به راحتی بتوان کمیت آن را تعیین کرد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان و صاحبان فروشگاه های آنلاین از ابزارها و نرم افزارهای نقشه برداری استفاده می کنند که به زودی به آنها خواهیم پرداخت.

نقشه برداری از سفر مشتری به این معناست که خود را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید. در نظر بگیرید که مشتریان شما ممکن است برای رسیدن به مرحله نهایی پرداخت چه کاری انجام دهند. آیا گشتن در وب سایت شما برای آنها آسان است؟ آیا شما هر آنچه را که باید بدانند به آنها می دهید؟ در مورد گزینه‌های پشتیبانی چطور – آیا کانال‌های پشتیبانی در دسترس دارید که اگر با مشکل یا نگرانی خاصی مواجه شدند، بتوانند به راحتی به آن‌ها بپرند؟

اینها فقط چند نمونه هستند. مهمتر از همه، در دنیای پر سرعت، باید در مورد سفرهایی که مشتریان شما ممکن است انجام دهند و اینکه چگونه می توانید آنها را در دراز مدت سریعتر و راحت تر کنید، فکر کنید.

این نه تنها رابط کاربر نهایی را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند تا درآمد بیشتری برای کسب و کار خود داشته باشید و به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد کسب و کار خود را اصلاح کنید. یک وب سایت درهم، کند و بی دست و پا هرگز به آن نرخ تبدیلی که آرزویش را داشتید نخواهد رسید. زمان ترسیم این سفرها فرا رسیده است.

چرا از ابزار استفاده کنیم؟

به این فکر کنید – ممکن است برای شما آسان به نظر برسد که خودتان فقط به وب سایت خود دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید تا ببینید مردم احتمالاً چه چیزی را روزانه تجربه می کنند. با این حال، به این ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که افکار و احساسات خود را در این فرآیند اعمال کنید. آزمایش وب سایت و فروشگاه آنلاین شما ایده بسیار خوبی است، اما لزوماً به دقیق ترین و میانگین نتایج منجر نمی شود.

بنابراین، ابزارهایی که برای کمک به شما در نقشه برداری از سفرهای مشتری طراحی شده اند، برای کمک به عقب نشینی شما عالی هستند. اگر برای دیدن تصویر بزرگ‌تر و در نظر گرفتن همه متغیرها و عوامل مختلفی که احتمالاً آن UX را تغییر می‌دهند به کمک نیاز دارید – مهم نیست که برای چه کسی باشد – به کمک نیاز خواهید داشت.

اکنون که نگاهی دقیق‌تر به UX و این مفهوم از سفرهای مشتری انداخته‌ایم، زمان آن رسیده است که به سراغ چند ابزار و برنامه بروید که احتمالاً به شما کمک می‌کنند روی پوسته یا قالب میانی کار کنید که به شما کمک می‌کند نحوه و نحوه استفاده از آن را اصلاح کنید. فروشگاه و سایت شما فعال است. در اینجا ده مورد از بهترین ابزارهایی که برای شروع استفاده از آن در کنار نرم افزار مدیریت و توسعه وب فعلی خود پیدا کرده ایم، آورده ایم.

قالب Work To Do.

هنگام حمله به سفر مشتری، باید به رویکرد خود فکر کنید که گویی چندین مرحله برای پاک کردن دارید، به نوعی مانند یک فرآیند قیف. الگوی شغلی به شما کمک می کند تا مراحل خاصی از سفری که مشتری شما ممکن است در آن سفر کند را شناسایی کنید، حتی اگر هنوز متوجه نشده باشد.

برای مثال می توانید آن را به پنج مرحله تقسیم کنید. شما موقعیت خود، انگیزه خود، نتیجه ایده آل خود، تأثیر و تأثیر اضافی بر جایگاه اجتماعی خود دارید. شما باید با چیزی به سادگی ناتوانی مشتری در جستجوی محصولات شروع کنید. نتیجه در اینجا این خواهد بود که آنها خرید ایده آل خود را پیدا کنند تا بتوانند زندگی خود را بهبود بخشند، آنها را خوشحال کنند و غیره.

قالب‌های شغلی نه تنها در وب‌سایت شما، بلکه در خارج از آن نیز مشخص می‌کنند که مشتری شما به کجا سفر می‌کند. الگوهایی مانند این به شما کمک می کند تا هسته احساسی تمایل مشتریان به خرید را درک کنید. بنابراین، شما می توانید به همان اندازه که جنبه سطحی آن را نشان می دهد، به جنبه احساسی آن نیز بپردازید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای نقشه برداری از سفرهای مشتری انجام دهید، درخواست بازخورد است. دیگر چگونه متوجه خواهید شد که مشتریان شما به چه چیزی فکر می کنند؟ هرگز نمی توان فرضیات کلی را مطرح کرد.

ExperienceFellow یک مرکز تحقیقاتی است که برای دسترسی به مشتریان، کاربران و حتی اعضای تیم عالی است. می‌توانید سؤالات و درخواست‌های خاص را از طریق رابط برنامه سفارشی کنید، به این معنی که دریافت بینشی در مورد نحوه عملکرد سایت برای شما سریع و آسان است. علاوه بر این، اگر می خواهید آن را امتحان کنید، به مدت دو هفته رایگان است.

هنگامی که به دنبال الگوهای سفر هستید، احتمالاً با پوسته های “چهره خریدار” زیادی روبرو خواهید شد. آنها به شما کمک می کنند تا یک بازدیدکننده یا مشتری معمولی ایجاد کنید تا بتوانید به طور موثر جزئیات، شخصیت ها و سفرهای آنها را پر کنید.

ابزار فوق العاده HubSpot به شما امکان می دهد بدون حدس و گمان، شخصیت های خریدار با ارزش و متوسط ​​ایجاد کنید. مانند ExperienceFellow، این ابزار به شما کمک می کند تا به طور کارآمد تحقیق کنید – بنابراین خودتان همه جاهای خالی را پر نمی کنید.

الگوی سفر خریدار.

الگوی سفر خریدار لفاف دیگری است که می توانید از آن برای ترسیم نقشه چیزها استفاده کنید و چیزی است که می توانید به صورت رایگان با آن شروع کنید. این الگو بر روی پنج اصل کلیدی کار می کند – از خدمات خود آگاه باشید، علاقه نشان دهید، تمایل ایجاد کنید، آن را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید.

در هر مرحله از این الگو، شما به مشتریان خود اعتماد خواهید کرد. باید آنها را متقاعد کنید که خدماتی که ارائه می دهید جذاب هستند، با نیازهایشان مرتبط هستند، شما در کاری که انجام می دهید بهترین هستید و این خرید زندگی آنها را برای بهتر شدن تغییر خواهد داد. فرآیند آسان – اما در صورت تمایل می توانید آن را کم و زیاد کنید.

UXPressia ابزار مستقل دیگری است که همه چیز را به سطح جدیدی می برد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا نقشه ها و سفرهای کامل را در مقیاسی بی سابقه ایجاد کنید. می توانید از آن برای ایجاد پرسونا و اعمال آنها در نقشه ها و سفرهای سفارشی استفاده کنید.

به راحتی می‌توانید داده‌های خود را از این سرویس صادر کنید، و علاوه بر این، بخش‌ها و تفکیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای سفارشی کردن چیزها استفاده کنید.

Lucidchart یک سیستم به سبک فلوچارت است که مورد علاقه افرادی است که می خواهند سفرهای خود را به ابزارهای Microsoft Office و موارد دیگر منتقل کنند. این ابزار به شما این امکان را می دهد که به سادگی سفرها را بدون هیچ گونه حاشیه ای ترسیم کنید.

علاوه بر این، یکی از معقول‌ترین ابزارهای آنلاین موجود در حال حاضر با قیمت مناسب است، و احتمالاً برای هر کسی که کاملاً در نقشه‌برداری سفر مشتری یا حتی فلوچارت‌ها، دوره‌ای کاملاً جدید است، جذاب خواهد بود.

اگر از کاربران مشتاق مایکروسافت آفیس قدیمی هستید، احتمالاً قبلاً با Visio برخورد کرده اید. باور کنید یا نه، این در واقع یک ابزار برنامه ریزی سفر واقعا جالب از ابتدا تا انتها است.

این یک سیستم فلوچارت است که کاملاً سفارشی است، به این معنی که می توانید نمودارها و جریان هایی را ایجاد کنید که مستقیماً با نیازهای شما – و البته با نیازهای مشتریان شما مطابقت دارد. این سیستم به این دلیل جذاب است که به صورت آنی در دسترس است و نیازی به وارد کردن یک یا دو قالب ناهموار نیست.

یک پارادایم بصری

Visual Paradigm یک ابزار و سرویس خاص برای هدف قرار دادن یک یا دو سفر خاص است. نه تنها می‌توانید جریان‌ها و نمودارها را ایجاد کنید، بلکه می‌توانید نمودارها و فرآیندهای مرحله‌به‌مرحله‌ای را تنظیم کنید که به شما امکان می‌دهد یک یا دو لحظه یا مرحله خاص را در UX فیلتر کنید.

برای یک مجموعه نظارت و تحلیل UX کامل، به نظر می رسد Visual Paradigm انتخاب پیشرو باشد. از نظر بصری جذاب است، استفاده از آن آسان است، و بعید است که سردردهایی را که ابزارهای فشرده یا پیچیده تر به شما ارائه می دهند، ایجاد کند.

اگر ترجیح می دهید سفرهای مشتری خود را با برنامه های کاربردی مختلف وب و ابزارهای همکاری تنظیم و تجزیه و تحلیل کنید، Trello احتمالاً یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این برای اهداف مختلفی در بخش سازمانی طراحی شده است – اما به خوبی با نقشه‌برداری سفر سازگار است، به این معنی که همیشه می‌توانید نزدیک به جایی که بازدیدکنندگانتان احتمالاً می‌روند، نگاه کنید.

اگر در زمینه نقشه برداری سفر کاملاً تازه کار هستید، ممکن است منطقی باشد که چندین ابزار و الگو را در یک بسته ساده قرار دهید. LeanLabs، که اطلاعات مفید زیادی در مورد سفر و نقشه‌برداری ارائه می‌دهد، یک کیت شروع رایگان ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای اصلاح محتوای وب‌سایت خود با در نظر گرفتن مشتریان خود استفاده کنید.

این یک کیت است که – مانند همه ابزارهای دیگر در این لیست – به شما کمک می کند تا وب سایت و راه حل تجارت الکترونیک خود را از چشم مشتریان خود ببینید. اگر شانسی برای هماهنگی با خریداران خود دارید، کاملاً ضروری است.

چرا سفر مشتری مهم است؟

اشکالی ندارد که فرض کنیم مشتری به سادگی تبلیغ و پیوند شما را می بیند، کلیک می کند و خرید می کند. متأسفانه، همه چیز به ندرت به این سادگی است. به همین دلیل است که همه ما باید در نظر داشته باشیم که چگونه مشتریان و بازدیدکنندگان معمولی خود را مورد خطاب قرار می دهیم. چگونه می توانیم به آنها کمک کنیم تا سفرها و تجربیات خود را با ارزش تر و رضایت بخش تر کنند؟

همه چیز با قرار دادن خود به جای آنها شروع می شود. همانطور که گفته شد، تست درایو یک ایده عالی است، اما همیشه مهم ترین چیز نیست. شما به یک استراتژی سئوی قوی نیاز دارید، و علاوه بر این، باید مطمئن شوید که هر مرحله از فرآیند را با در نظر گرفتن میانگین ترسیم کرده اید. همه مشتریان و تجربیات متفاوت خواهند بود – به همین دلیل است که ذهن باز هنگام نزدیک شدن به هر مرحله از این فرآیند بسیار مهم است.

همه اینها حول یک استراتژی عالی SEO نیز می چرخد. چرا با تیم SEO CoPilot تماس نگیرید تا یک طرح حمله عالی SEO را شروع کنید که سفر را برای همه مشتریان شما بهبود می بخشد؟

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *