تجربه جستجوی مولد جدید که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

گوگل به ایجاد برخی از بزرگ‌ترین تغییرات در نتایج جستجوی خود در دهه‌های اخیر نزدیک است و آنچه را که عکس فوری هوش مصنوعی می‌نامد که پاسخ به پرسش کاربر را خلاصه می‌کند، ادغام می‌کند.

در نگاه اول، کمی شبیه به یک قطعه برجسته در مورد استروئیدها به نظر می رسد، اما حقیقت این است که بسیار بیشتر از این است. هنگامی که یک قطعه برجسته یک یا دو جمله را از یک صفحه موجود می گیرد، عکس فوری هوش مصنوعی یک پاسخ کاملاً جدید ایجاد می کند – چندین منبع را از سراسر وب ادغام و خلاصه می کند.

در حال حاضر آزمایشی است – همانطور که گوگل آن را جستجوی مولد (SGE) می‌نامد، فقط برای کسانی که در لیست انتظار هستند عرضه می‌شود (متأسفانه می‌توانید در اینجا ثبت نام کنید، فعلاً محدود به ایالات متحده است) – اما واضح است، که این در نهایت بخشی از پیشنهاد جستجوی اصلی گوگل خواهد شد.

این بزرگترین، جالب ترین و هیجان انگیزترین تغییر در نتایج جستجوی گوگل در چند دهه اخیر است.

سایت های دیگر خود این خبر را با جزئیات بسیار بیشتری پوشش داده اند. پوشش The Verge به ویژه خوب است، همانطور که این مقاله در زمین موتور جستجو نیز خوب است – و ارزش دیدن آن را در Google IO Keynote دارد.

نسخه ی نمایشی SGE جدید مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل به ما نگاهی روشن به چیزی داد که قبلاً فقط در مورد آن حدس می زدیم و به تعدادی از سؤالات ما پاسخ داده شد. بزرگترین سوال این است که آیا گوگل به منابع خود اشاره می کند؟

AI Snapshot به سایت ها اشاره دارد

سئوکاران می‌دانستند که چنین چیزی در راه است، و همیشه ترس این بود که گوگل (برخلاف بینگ) منابع آنها را ذکر نکند. خطر این است که گوگل تمام محتوای شما را بگیرد، از آن برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کند و سپس به شما اعتباری (به شکل ترافیک جستجو) ندهد.

خوشبختانه برای همه، گوگل لینک های ارگانیک به سایت هایی را که برای ایجاد پاسخ استفاده می کند به وضوح و به طور برجسته نمایش می دهد.

عکس فوری هوش مصنوعی به وضوح مجموعه ای از نتایج مرتبط را نشان می دهد. و به همان اندازه که دیدن نتایج ارگانیک به طور برجسته در بخش قابل مشاهده صفحه نمایش داده می شود، جالب است که ببینید کاربران می توانند منابع داده دیگری را که گوگل برای جمع آوری خلاصه استفاده کرده است، گسترش دهند.

اینها همه راه‌های واضح و قابل مشاهده برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت‌های ناشر هستند.

محدود به درخواست های خاصی است

گوگل گفت که – در حال حاضر – آن را به هیچ چیز مالی یا پزشکی (اصولاً چیزی که به عنوان پول یا زندگی شما طبقه بندی می شود) اجازه نمی دهد.

احتمالاً گوگل نمی‌خواهد خطر گمراه کردن افراد یا ارائه تصادفی اطلاعات با کیفیت پایین در مورد موضوعات حساس را به خطر بیندازد.

این در نتایج یکپارچه شده است – نه یک بخش جداگانه

این یک ربات چت جداگانه نیست که در برگه دیگری قرار گیرد. این یک بلوک بصری بزرگ در قسمت قابل مشاهده صفحه است که در بالای نتایج معمولی ظاهر می شود.

اما با وجود اینکه نمایی از آینده را دیده ایم، هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز نمی دانیم.

چه تأثیری بر جستارهای جستجو خواهد داشت؟

صحبت اصلی گوگل به نظر می رسد که آنها از کاربران انتظار دارند در طول زمان خود را تطبیق دهند و شروع به پرسیدن سوالات طولانی تر کنند. مثالی که استفاده کردند این بود:

چه چیزی برای خانواده ای با کودکان زیر 3 سال و یک سگ، دره بریس یا قوس ها بهتر است

این یک پرس و جو طولانی است. این درخواست طولانی‌تر از هر درخواستی است که می‌بینیم در «کنسول جستجو» ظاهر می‌شود و مطمئناً طولانی‌تر از هر سؤال واقعی است که ما فعالانه سعی می‌کنیم صفحات خود را برای آن بهینه کنیم.

آیا کاربران واقعاً سازگار خواهند شد و شروع به نوشتن سؤالات طولانی و پیچیده مانند این خواهند کرد؟ اگر چنین است، ممکن است در نهایت شاهد تنوع بسیار بیشتری در انواع پرس و جوهایی باشیم که ترافیک را به صفحات ما هدایت می کنند.

این ممکن است چیز بدی نباشد. در حال حاضر تمام صنایعی وجود دارند که تمرکز زیادی روی پرس و جوهای بسیار کوتاه دارند. بیمه ماشین. کارت های اعتباری. وام مسکن همه آنها به شدت رقابتی هستند، با سایت هایی که در بالا قرار دارند بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می دهند، و کار در جاهایی مانند این می تواند مانند جشن یا قحطی باشد.

تغییر رفتار کاربر با طیف گسترده ای از عبارت های جستجو می تواند باعث صاف شدن دم کوتاه و دم بلند شود. ممکن است ترافیک کمتری برای درخواست‌های صف کوتاه وجود داشته باشد و ترافیک بیشتری به صف طولانی‌تر می‌رود.

آیا باعث کاهش ترافیک جستجو می شود؟

این واقعیت وجود ندارد که عکس فوری هوش مصنوعی عظیم است. فضای زیادی را اشغال می کند، به این معنی که 10 پیوند آبی استاندارد حتی بیشتر به پایین فشار داده می شوند. اگر جزو 10 لینک آبی برتر برای پرس و جو هستید، احتمال زیادی وجود دارد که نرخ کلیک شما کاهش یابد و در نتیجه ترافیک کمتری برای آن جستجو ایجاد شود.

اما به همین سادگی هم نیست.

اگر رفتار کاربر تغییر کند و جستجوهای بیشتر برای پرس و جوهای طولانی باشد، این امکان وجود دارد که ترافیک جستجو بین مجموعه های متنوع و گسترده تری از سایت ها به اشتراک گذاشته شود.

و ما نمی دانیم وقتی در عکس فوری هوش مصنوعی ظاهر می شوید، چقدر ترافیک می توانید داشته باشید. ما نمی دانیم که نرخ کلیک چگونه ممکن است به نظر برسد – اما کاملاً ممکن است که حضور در آنجا بتواند حجم قابل توجهی از ترافیک را به همراه داشته باشد.

چگونه شانس حضور در عکس فوری هوش مصنوعی را افزایش می دهید؟

عکس فوری هوش مصنوعی یک تغییر بزرگ است، اما بعید است که گوگل تمام سیگنال‌ها و سیستم‌هایی را که برای چندین دهه برای رتبه‌بندی محتوا در وب استفاده می‌کند، از بین ببرد. محتوا، پیوندها، تجربه کاربر و ساخت صفحه فنی هنوز هم موارد بسیار مهمی هستند که باید روی آنها تمرکز کرد.

اما این یک تغییر است. Search Engine Land نقل قول جالبی از لیز رید، معاون جستجو در گوگل دارد:

این تجربه جستجوی جدید “تاکید بیشتری بر ارائه پاسخ های آموزنده ای دارد که توسط منابع قابل اعتماد تایید شده اند” – منبع

این ممکن است به این معنی باشد که عکس فوری هوش مصنوعی از پیوندهایی از سایت های قابل اعتماد استفاده می کند. اما همچنین می تواند به این معنی باشد که عکس فوری نباید به شدت روی پیوندها تکیه کند – شاید بهتر باشد ببینید که آیا همان سایت های مورد اعتماد فقط نام تجاری شما را مثبت ذکر می کنند یا خیر.

این امکان وجود دارد که – برای برنده شدن در عکس فوری هوش مصنوعی – به ناشران نیاز دارید تا چیزهایی را که می گویید تأیید کنند و محصولات شما را توصیه کنند. و راه انجام این کار همان کار ساده اما بسیار دشوار است: تولید محصولات عالی و انجام یک کار دیوانه کننده عالی برای تبلیغ آنها.

چگونه آن را اندازه گیری خواهیم کرد؟

ما در حال حاضر نمی دانیم که آیا قادر خواهیم بود تشخیص دهیم که کدام بازدیدکنندگان از کلیک روی یک پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقابل کلیک ساده روی 10 پیوند آبی آمده اند یا خیر. ما مطمئن نیستیم که بتوانیم کلیک‌ها و برداشت‌های عکس فوری هوش مصنوعی را در کنسول جستجو ببینیم (اگر کارمند Google هستید که این مطلب را می‌خوانید – اگر بتوانیم شگفت‌انگیز خواهد بود).

اما همچنین – آیا کاربران جستجو می کنند، توصیه هایی را برای محصولات شما در عکس فوری هوش مصنوعی مشاهده می کنند، اما آنجا و سپس کلیک نمی کنند؟ آیا آنها سپس گزینه ها را در نظر می گیرند و محصول را در فروشگاه خریداری می کنند یا با مراجعه مستقیم به سایت شما در تاریخ بعدی؟ و اگر چنین است – آیا می توان آن فروش را به طور دقیق نسبت داد؟

آیا کاربران این تغییر را دوست خواهند داشت؟

این شاید بزرگترین سوال برای من باشد.

احساس اولیه من در مورد عکس فوری هوش مصنوعی این است که پتانسیل مثبت بودن برای کاربران را دارد. گوگل در چند سال گذشته انتقاداتی را دریافت کرده است – این احساس عمومی که نتایج جستجو به خوبی قبل نیستند. تبلیغات خیلی زیاد هرزنامه بیش از حد. بسیاری از مقالات قدیمی و نادرست رتبه خوبی دارند.

اگر عکس‌های فوری هوش مصنوعی دقیق، به‌روز باشند و در جمع‌بندی یک پاسخ خوب و هدایت کاربران به بهترین منابع ممکن برای کسب اطلاعات بیشتر، به خوبی کار کنند، پس من به راحتی می‌توانم این محبوبیت را ببینم.

اما باز هم به این سادگی نیست.

بحث سرعت هست دموها نشان دادند که 10 پیوند آبی اولیه تقریباً بلافاصله بارگیری می شوند، اما پس از چند ثانیه عکس فوری هوش مصنوعی به درخواست پاسخ داد. گوگل بهتر از هر کسی می داند که بارگذاری کند نتایج جستجو می تواند بر رفتار کاربر تأثیر بگذارد.

در یک مطالعه در سال 2009، گوگل دریافت که حتی تاخیرهای بسیار جزئی در نمایش نتایج جستجو منجر به کاهش رضایت کاربران می شود.

همه چیزهای دیگر برابر هستند، استفاده بیشتر، همانطور که با تعداد جستجوها اندازه گیری می شود، نشان دهنده رضایت بیشتر کاربران است. آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که تأخیر صفحه نتایج جستجو به میزان 100 تا 400 میلی‌ثانیه تأثیر قابل‌اندازه‌گیری بر تعداد جستجوهای هر کاربر از -0.2٪ تا -0.6٪ (به طور متوسط ​​در طی چهار یا شش هفته بسته به آزمایش) دارد. اعداد ممکن است کوچک به نظر برسند، تأثیر روزانه 0.5٪ در مقیاس جستجوی وب گوگل از اهمیت واقعی برخوردار است – منبع

و این زمانی دیده شد که کاهش‌هایی به میزان 100 میلی‌ثانیه وجود داشت – زمانی که تأخیر 20 برابر آن باشد، تأثیر چقدر خواهد بود؟

اما شاید سوال بزرگتر: آیا نتایج دقیق خواهند بود؟

گوگل یک بررسی 19 صفحه ای از SGE منتشر کرد (با تشکر از کارل هندی برای به اشتراک گذاری)، که اشاره می کند که هوش مصنوعی دارای محدودیت های متعددی است. گاهی اوقات چیزها را اشتباه تفسیر می کند:

ما مواردی را دیده‌ایم که SGE اطلاعات را به درستی شناسایی کرده تا عکس فوری خود را تأیید کند، اما با تعبیرهای نادرست جزئی از زبان که معنای خروجی را تغییر داده است.

و – مانند تمام هوش مصنوعی – از توهم مصون نیست:

مانند تمام تجربیات مبتنی بر LLM، SGE گاهی اوقات ممکن است حقایق را نادرست بیان کند یا بینش ها را به طور نادرست شناسایی کند.

حل این مشکل بسیار دشوار است – اما اگر کاربران بخواهند به نتایج عکس فوری هوش مصنوعی اعتماد کنند، یک مشکل ضروری است.

اما در پایان روز، من فکر می کنم اگر کسی بتواند این چالش ها را حل کند، گوگل خواهد بود. و اگر بتوانند، فکر می‌کنم می‌تواند جالب‌ترین، هیجان‌انگیزترین و مثبت‌ترین تأثیر را بر نتایج جستجو در دهه‌های اخیر داشته باشد.

اعتبار تصویر: اندی هلمز

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *