خوشه‌بندی کلمات کلیدی با استفاده از Ahrefs، کنسول جستجو و داده‌های عبارت

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

خوشه بندی کلمات کلیدی یکی از بچه های جدید در بلوک تحقیق کلمات کلیدی است.

همه آژانس‌های بزرگ از گروه‌بندی کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، بنابراین اگر با آن آشنا نیستید، به شما نشان می‌دهم که چگونه با استفاده از داده‌های Ahrefs، کنسول جستجوی گوگل و Phrase.io شروع کنید.

خوشه بندی کلمات کلیدی چیست؟

خوشه بندی کلمات کلیدی برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو، کلمات کلیدی با معنی یا هدف مشابه را با هم (با استفاده از هوش مصنوعی) گروه بندی می کند.

بگذارید با یک مثال توضیح دهم.

یکی از صفحات من خیلی خوب کار می کرد. بیش از 1000 بازدید در ماه داشت.

سپس فرو ریخت.

می توانید ببینید که هنوز برای بیش از 8000 پرس و جو رتبه بندی می کند، اما به برخی از موقعیت های متوسط ​​نگاه کنید. آنها بسیار بلند هستند

این به من می گوید که محتوای صفحه من برای درخواست ها مناسب نیست.

مثلا،

ایده های کسب و کار خانگی انگلستان – رتبه 47 مشاغل خانگی انگلستان – رتبه 35

در مجموع 241 برداشت وجود دارد، بنابراین علاقه کافی به این موضوع تنها از 2 درخواست وجود دارد.

بنابراین احتمالاً باید یک صفحه جدید “تجارت خانگی” ایجاد کنم.

اما این به ارزش یک ماه داده های GSC است.

من می توانم کلمات کلیدی مرتبط GSC را از 16 ماه گذشته از منابع دیگر و کلمات کلیدی که رتبه آنها را از Ahrefs دریافت نمی کنم، دریافت کنم.

بنابراین داده های این 3 منبع را ترکیب می کنید، آن را از طریق یک ابزار خوشه بندی اجرا می کنید و این نوع گزارش را دریافت می کنید.

در اینجا نتیجه گروه بندی کلمات کلیدی است.

به طور بالقوه 140 صفحه منحصر به فرد وجود دارد که می توانم ایجاد کنم.

هر خوشه یک صفحه است.

برای مثال، در اینجا مجموعه‌ای برای «ایده‌های تجاری کم‌هزینه و پر سود» وجود دارد که با ترکیب همه کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجوی آن 1754 است.

من صفحه‌ای ایجاد می‌کنم تا تمام کلمات کلیدی زیر را که به معنای «ایده‌های کسب‌وکار با سود بالا ارزان» هستند و آدرس‌های اینترنتی رتبه‌بندی یکسان یا مشابه هستند، هدف قرار دهم.

ایده های تجاری ارزان با سود بالا، ایده های تجاری ارزان با سود بالا، ایده های تجاری ارزان با سود بالا، ایده های تجاری ارزان، ارزان ترین ایده های تجاری، ایده های تجاری کم هزینه، ایده های کسب و کار راه اندازی ارزان، ایده های ارزان برای کسب و کار کوچک، ایده های تجاری بالا برای سود، ایده های کسب و کار با سود بالا، ایده های کسب و کار خانگی با هزینه های راه اندازی کم، ایده های تجاری با هزینه های راه اندازی کم، ایده های تجاری با هزینه های راه اندازی کم، ایده های تجاری با سرمایه کم، ایده های تجاری با هزینه های راه اندازی کم، ایده های تجاری با سرمایه گذاری کم و سود بالا، ایده های کسب و کار خانگی با هزینه های راه اندازی کم

اگر به تب Hub بروم، می توانم یک صفحه ستونی با موضوع “ایده های کسب و کار کوچک” ایجاد کنم.

در ستون Spoke، اینها همه صفحاتی هستند که در مرکز خود ایجاد می کنید (شما باید تصمیم بگیرید که آیا ایجاد این صفحات بر اساس ارتباط و حجم جستجو منطقی است یا خیر).

سپس می توانم هاب دیگری (ایده های کسب و کار آنلاین) ایجاد کنم.

با این همه صفحه صحبت

هیچ راهی برای انجام این کار به صورت دستی وجود ندارد.

Ahrefs فوق العاده است، اما حجم کلمات کلیدی GSC را ندارد و نمی تواند کلمات کلیدی را بر اساس اهداف مشابه گروه بندی کند.

اما اگر من قبلاً برای برخی از آن کلمات کلیدی رتبه بندی کرده باشم، چه؟ با URL به جدول خلاصه بروید. برای باز کردن و مشاهده همه، کلیک راست کنید. نشانی اینترنتی /business-ideas/ دارای کلمه کلیدی هدف «ایده‌های تجاری انگلستان» برای خوشه/صفحه «ایده‌های تجاری انگلستان» است. کلیدواژه‌های «ایده‌های کسب‌وکار خانگی»، «ایده‌های کسب‌وکار خانگی انگلستان» و «ایده‌های کسب‌وکار خانگی انگلستان» در خوشه «ایده‌های کسب‌وکار کوچک از خانه» خواهند بود.

تجزیه و تحلیل URL های فعلی شما و رتبه بندی با یک سایت موجود بسیار بیشتر از صفحات جدید (خوشه ها) و هاب ها (صفحات ستونی) طول می کشد.

خوب، در اینجا فرآیند گروه بندی کلمات کلیدی من است.

1. استفاده از کنسول جستجوی گوگل به عنوان منبع داده (برای سایت های موجود) به نتایج جستجوی کنسول جستجوی گوگل بروید. در صورت نیاز یک فیلتر اضافه کنید. Export > Google Sheets را انتخاب کنید. 2. استفاده از Frase.io به عنوان منبع داده (برای سایت های موجود) در Frase، SEO Tools > GSC Content Analytics > Open Tool را انتخاب کنید. سایت خود را انتخاب کنید Query را انتخاب کنید و از گزینه‌ها برای حذف هرگونه درخواست نامناسب استفاده کنید، به عنوان مثال. را انتخاب کنید، نام تجاری خود را وارد کنید و فیلتر را اعمال کنید. دانلود را فشار دهید. یک گوگل جدید ایجاد کنید. وارد کردن به گوگل داده ها را در تب Requests کپی کنید. یک برگه جدید در صفحه گسترده GSC ایجاد کنید و آن را در Phrase data قرار دهید و نام تب را “Phrase” بگذارید. حالا یک تب جدید به نام Ahrefs ایجاد کنید. 3. استفاده از Ahrefs به عنوان منبع داده (برای سایت های جدید یا موجود)

برای افزودن کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی نمی کنید یا برای بهبود فهرست کلمات کلیدی خود، از داده های شخص ثالث مانند Ahrefs استفاده کنید.

به Ahrefs Keyword Explorer بروید > یک کلمه کلیدی را وارد کنید > یک کشور را انتخاب کنید > شرایط جستجو را انتخاب کنید. Export > Export را فشار دهید (در برنامه من محدود به صادرات 1000 کلمه کلیدی است) به برگه ای به نام Ahrefs بروید. فایل > وارد کردن > آپلود > دانلود را به پنجره بکشید یا “فایلی را از دستگاه خود انتخاب کنید” را انتخاب کنید. داده ها را وارد کنید در منوی کشویی مکان واردات، “افزودن داده” را به برگه فعلی انتخاب کنید. داده ها را وارد کنید فیلتر Ahrefs خود را برای صادرات هر کلمه کلیدی دیگری تغییر دهید. به خط آخر بروید. 1000 ردیف دیگر اضافه کنید. فایل > وارد کردن > آپلود > دانلود را به پنجره بکشید یا “فایل را از دستگاه خود انتخاب کنید”. داده ها را وارد کنید در منوی کشویی مکان واردات، «افزودن داده» را به برگه فعلی انتخاب کنید. داده ها را وارد کنید 4. Master Data بخش جدیدی به نام Master ایجاد کنید که در آن داده ها را از همه منابع ترکیب می کنید. در تب Queries، تمام ستون‌ها را به جز Queries و Impressions حذف کنید. داده ها را کپی کرده و در تب Main قرار دهید. به تب Phrase بروید، تمام ستون ها به جز Queries و Impressions را بردارید، همه را انتخاب کنید و کپی کنید. به برگه اصلی بروید، به اولین سلول خالی بعد از آخرین ردیف داده بروید و جای‌گذاری کنید. به تب Ahrefs بروید و ستون حجم را به سمت راست کلمه کلیدی ستون ببرید. ستون های کلمه کلیدی و حجم را کپی کنید. به برگه اصلی بروید، به اولین سلول خالی بعد از آخرین ردیف داده بروید و جای‌گذاری کنید. خط حاوی «کلمه کلیدی» و «حجم» را حذف کنید. Data > Clean Data > Remove Duplicates را انتخاب کنید. Select Data دارای یک ردیف سرصفحه است > تیک گزینه Select All را علامت بزنید > ستون A – محبوب ترین پرس و جوها را علامت بزنید > Remove Duplicates را فشار دهید. سلول بین 1 و A را انتخاب کنید. با انتخاب Data > Create Filter (یا نماد فیلتر را در نوار ابزار انتخاب کنید) یک فیلتر ایجاد کنید. نتایج را اسکن کنید و دو ستون را از Z تا A مرتب کنید تا در مورد کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید. پیشنهاد می کنم سایر کلمات کلیدی نامربوط یا آنهایی را که کمتر از 10 نمایش دارند حذف کنید زیرا این فرآیند می تواند بسیار گران باشد. از نماد فیلتر در کنار سرصفحه ستون استفاده کنید > فیلتر بر اساس شرط را انتخاب کنید > متن حاوی را انتخاب کنید > یک کلمه کلیدی را وارد کنید > تأیید کنید. ردیف ها را برجسته کرده و انتخاب کنید و آنها را حذف کنید. نماد فیلتر > فیلتر بر اساس شرایط > هیچکدام > تأیید را انتخاب کنید.

این فیلتر اولیه 15 دقیقه طول کشید و کلمات کلیدی من را از 13000 به 5000 کاهش داد.

من 2 ساعت دیگر را صرف حذف و اصلاح لیست کلمات کلیدی خود کردم.

5. به Keyword Insights بروید

کلیدواژه Insights ابزاری است که برای گروه بندی استفاده خواهم کرد.

شما همچنین می توانید از کلمه کلیدی Cupid استفاده کنید، اما من رابط و خروجی دومی را ترجیح می دهم.

هزینه صورت‌حساب 4000 کلمه کلیدی برای شما 952000 دلار هزینه دارد. داده ها به کلید واژه Insights. از تب Master Data، File > Download > Comma Separated Values ​​(.csv) را انتخاب کنید. آزمایشی رایگان را شروع کنید (یا اگر قبلا ثبت نام کرده اید، ثبت نام کنید). مطمئن شوید که در تب گروه بندی کلمات کلیدی هستید. پروژه را نام ببرید. مکان و زبان خود را وارد کنید. یک خوشه و رتبه را انتخاب کنید (اگر یک سایت تجارت الکترونیک هستید، توصیه می کنم یک زمینه را نیز انتخاب کنید). نام دامنه خود را وارد کنید به عنوان مثال: platonik.co.uk روی Next کلیک کنید. فایل CSV صادر شده خود را آپلود کنید یا آن را با نماد برگه در فیلد رها کنید. اکنون ستون های خود را > نقشه کلمات کلیدی را با یک پرس و جو از اولین منوی کشویی نقشه برداری کنید. حجم های نمایش نقشه با منوی کشویی دوم. روی Find Duplicates کلیک کنید. Next را فشار دهید. برای اطمینان از ارائه اطلاعات صحیح، صفحه را مرور کنید. “ویرایش بینش” را فشار دهید یا فایل را برای انجام اصلاحات تغییر دهید. کلید واژه Insights به شما نشان می دهد که چه تعداد اعتبار برای آن گزارش استفاده می شود. “تولید گزارش” را فشار دهید (در صورت نداشتن اشتراک یا اعتبار پرداخت کنید). برو یه قهوه درست کن یا صبر کن تا گزارش تموم بشه. پس از آماده شدن گزارش برای شما ایمیل می شود. به بخش پروژه Keyword Insights بروید. یا گزارش اکسل را دانلود کنید یا روی نماد Drive برای گزارش کاربرگ‌نگار Google کلیک کنید. من دومی را انتخاب کردم. گزینه make a copy را انتخاب کنید و گزارش اکنون در Google Sheets است. 6. صفحه گسترده گروه بندی کلمات کلیدی

5 بخش داده ها را متفاوت ارائه می کند. ساده ترین بخش برای تفسیر اطلاعات آخرین بخش است. داده های خوشه ای که نشان می دهد:

Cluster – این نام صفحه پیشنهادی است که باید داشته باشید یا ایجاد کنید. کلمات کلیدی – اینها همه کلمات کلیدی با همان معنایی هستند که با استفاده از صفحه کلاستر هدف قرار می دهید. حجم جستجو – مجموع حجم جستجوی همه کلمات کلیدی است. یک فیلتر برای 3 ستون ایجاد کنید و حجم جستجو را از Z به A مرتب کنید. در ستون خوشه همه صفحات وب بالقوه ای وجود دارد که می توانید ایجاد کنید.

فرض کنید می خواهید صفحات وب سایت خود را بهتر سازماندهی کنید. به تصویر زیر نگاه کنید

تب Hub را در صفحه گسترده انتخاب کنید. روی علامت کلیک راست کنید – زیر ستون Spoke Collapse All in Spoke را انتخاب کنید. با نگاهی به ستون Hub، یک صفحه هاب با موضوع “ایده های کسب و کار کوچک” ایجاد می کنید. در ستون Spoke، اینها همه صفحاتی هستند که در مرکز خود ایجاد می کنید (شما باید تصمیم بگیرید که آیا ایجاد این صفحات بر اساس ارتباط و حجم جستجو منطقی است یا خیر). سپس می توانم هاب دیگری (ایده های کسب و کار آنلاین) ایجاد کنم. با این همه صفحه مشترک

اما ایجاد یک مرکز یا استفاده از این پیشنهادات «انجیل» نیست.

7. حالا چی؟ یک ستون بله/خیر ایجاد کنید. آن را با تیم یا مشتری خود به اشتراک بگذارید. از آنها بخواهید به هر خط نگاه کنند و اگر می خواهند آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهند، بله را انتخاب کنند. سپس می توانید محتوا و محتوای کوتاهی از این طرح ایجاد کنید.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *