علل، رفع و بهترین شیوه ها

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

محتوای تکراری در سئو چیست؟

اصطلاح محتوای تکراری به این معنی است که محتوای یکسان (یا بسیار مشابه) در بیش از یک صفحه وب وجود دارد که اغلب در یک وب سایت در مکان های مختلف ظاهر می شود. از آنجایی که محتوا ستون اصلی استراتژی بازاریابی و سئوی شما است، یکی از مهم ترین عواملی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت و صفحات آن در نظر می گیرند.

مزایای محتوای منحصر به فرد وب سایت

ایجاد محتوای بسیار خوب به ایجاد یک تجربه کلی بهتر در وب سایت شما کمک می کند. به نوبه خود، در اینجا مواردی وجود دارد که باید انتظار داشته باشید که در نتیجه محتوای دقیق، متمرکز و مرتبط ببینید:

مفید برای کاربران وب سایت شما بهبود رتبه برای کلمات کلیدی هدفمند کاهش نرخ پرش زمان بیشتر صرف شده در وب سایت نرخ تبدیل بالاتر

در حالی که تضمین نشده است، باید انتظار داشته باشید که در این زمینه های کلیدی با محتوای منحصر به فرد که با هدف جستجو مطابقت دارد، شاهد بهبود باشید. برای اصلاح و بهبود محتوای خود به کمک نیاز دارید؟ راهنمای کوتاه‌سازی محتوای ما را برای بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی مجدد محتوای خود بخوانید.

محتوای تکراری کجا می تواند ظاهر شود؟

این مهم است که بدانیم محتوای تکراری کجا و چگونه می‌تواند در یک وب‌سایت ظاهر شود و در صورت تکرار، چه عناصر صفحه روی وب‌سایت تأثیر می‌گذارند. در اینجا جایی است که می توان محتوای تکراری را مشاهده کرد.

محتوای تکراری در همان وب سایت

چندین URL با محتوای یکسان در یک وب سایت می تواند باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی شما شود. کپی کردن می تواند منجر به سردرگمی هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربر نهایی شود، زیرا آن را صفحه ای بی فایده می دانند. سردرگمی کاربر همچنین ممکن است منجر به کلیک کردن بر روی کل وب سایت شود (به طور بالقوه افزایش نرخ پرش و کاهش میانگین مدت زمان صفحه) یا وب سایت های خدمات/تجارت الکترونیک ممکن است شاهد کاهش در تبدیل باشند.

دستورالعمل‌های جدید EEAT گوگل می‌گوید: «دستورالعمل‌های واضح‌تر در دستورالعمل‌هایی که بر اهمیت محتوای طراحی‌شده به‌منظور اصیل و مفید بودن برای مردم تأکید می‌کند و توضیح می‌دهد که اطلاعات مفید می‌توانند در قالب‌های مختلف و از منابع مختلف ارائه شوند.» از این رو هدف صفحه وب است. مرتبط بودن، مفید بودن و مردم مدار بودن است. هنگام نوشتن محتوای خود، باید این موارد را در نظر بگیرید تا برای کاربر مفیدتر باشد.

همچنین اگر نسخه URL www و غیر www در دسترس باشد، می‌توانید ناخودآگاه محتوای تکراری داشته باشید. اگر کاربر به هر دو صفحه وب دسترسی داشته باشد، به عنوان محتوای یکسان طبقه بندی می شود. این همچنین می‌تواند آدرس‌های اینترنتی را با اسلش‌های انتهایی نامتناسب پوشش دهد. مهم است که با ساختار URL خود سازگار باشید تا از این تکراری جلوگیری کنید. اگر این اتفاق افتاده است، برای رفع این مشکل باید از تغییر مسیرهای 301 استفاده کنید.

محتوای تکراری در دامنه ها

هنگام نوشتن در مورد یک موضوع یا کپی برای یک صفحه فرود، باید مطمئن شوید که محتوای شما در بازار منحصر به فرد است. با این حال، وقتی این کار در یک دامنه خارجی انجام می شود چه اتفاقی می افتد؟

حذف محتوا

محتوای تکراری خارجی را می توان به دو شکل فرسودگی محتوا ارائه داد:

کاربر خارجی که محتوای وب‌سایت را می‌گیرد و سعی می‌کند جمله‌بندی را کمی تغییر دهد – چه به صورت دستی یا با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، بدون افزودن اصالت یا ارزش اضافی. کپی محتوای کامل – به سادگی کپی و چسباندن از یک وب سایت به وب سایت دیگر بدون درخواست اجازه یا پیوند به محتوای اصلی.

اگر فکر می‌کنید محتوای شما از وب‌سایت دیگری جمع‌آوری شده است، می‌توانید مستقیماً با تماس با مالک وب‌سایت درخواست حذف کنید یا اگر کمکی نکرد، یک گزارش DMCA برای حذف با Google ارسال کنید.

سندیکای محتوا

Content Syndication محتوای یکسانی را در دامنه های مختلف به عنوان یک استراتژی بازاریابی تغییر می دهد و مخاطبان بیشتری را ایجاد می کند. چیزی که با حذف محتوا متفاوت است این است که این یک توافق بین صاحبان وب سایت است که ممکن است شامل سلب مسئولیت های برجسته، پیوندهای بازگشت به محتوای اصلی و استفاده از پیوندهای متعارف باشد.

نمونه ای از این بیانیه مطبوعاتی توافق شده با یک شرکت دیگر است. هر دو می‌توانید همان بیانیه مطبوعاتی را برای اهداف همکاری در جایی که شخص ثالث به وب‌سایت شما پیوند می‌دهد، آپلود کنید. با این حال، قبل از موافقت با سندیکای محتوا، باید مطمئن باشید که به نفع وب سایت شما خواهد بود و درجاتی از اعتبار آن را به دست خواهید آورد.

کدام عناصر صفحه وب ممکن است حاوی محتوای تکراری باشد؟

واضح ترین قسمت یک صفحه وب که می تواند باعث ایجاد مشکل در محتوای تکراری شود، متن صفحه است. این تمرکز اصلی در استراتژی منحصربه‌فرد بودن شما است، اگرچه این امر به عناصر بیشتری در صفحه نیز گسترش می‌یابد.

H1 شما: این برای بهینه سازی کلمه کلیدی بسیار مهم است – اگر چندین صفحه با یک H1 داشته باشید، موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه اطلاعات مربوطه را دارد و برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی نادیده گرفته می شود.

ابرداده: به دلایل مشابه، اگر چندین صفحه با عنوان متا و توضیحات متا یکسان دارید، این به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای تکراری در هر صفحه دارد و مختص یک کاربر خاص نیست.

کدام عناصر صفحه وب محتوای تکراری نیستند؟

برخی از بخش‌های یک وب‌سایت را می‌توان دوباره استفاده کرد و موتورهای جستجو این را در نظر نمی‌گیرند. این می تواند شامل ناوبری اصلی شما، پاورقی وب سایت و هر فراخوان ارزشمندی برای اقدام باشد.

ممکن است اصطلاح “عنصر قالب” را نیز شنیده باشید. محتوای قالب‌بندی شده وب‌سایت به عنوان قطعاتی از کد/محتوا تعریف می‌شود که با حداقل یا بدون تغییر در چندین صفحه وب مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند و تکرار می‌شوند. آنها اکثریت محتوای صفحه را تشکیل نمی دهند و موتورهای جستجو اغلب می توانند آنها را از هم تشخیص دهند.

چگونه محتوای تکراری در وب سایت خود را بررسی کنیم

ممکن است اغلب متوجه نباشید که محتوای تکراری در وب سایت شما وجود دارد، اما این باید بخشی اختصاصی از ممیزی وب سایت باشد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید URL ها و مکان محتوای تکراری را هم به صورت دستی و هم با استفاده از ابزار تعیین کنید.

ممیزی دستی

ساده ترین راه برای بررسی محتوای تکراری این است که پاراگراف اصلی محتوای صفحه وب را که دارید در گوگل قرار دهید و نتایج جستجو را ارزیابی کنید. در اینجا ما یک قطعه اساسی از راهنمای قطعات ویژه خود را در گوگل جستجو کرده‌ایم و می‌توانیم ببینیم که دو نتیجه جستجوی اول مربوط به مقاله هستند (که باید انتظار دیدن آن را داشته باشید). می توانید به صورت دستی صفحه نتایج را جستجو کنید. ممکن است شباهت هایی در جمله بندی مشاهده کنید، اما می خواهید اندازه گیری کنید که محتوا چقدر نزدیک است یا صفحه دیگری برای آن قطعه متن رتبه بالاتری دارد یا خیر.

خزنده های وب سایت

اگر به ابزارها یا خزنده‌های وب‌سایت دسترسی دارید، اغلب بخش‌هایی وجود دارد که به تجزیه و تحلیل کامل وب‌سایت محتوای تکراری اختصاص داده شده است. قطعه زیر را از Screaming Frog در نظر بگیرید – می توانید ببینید که چند URL و تعداد دقیق تکراری یا تقریباً تکراری وجود دارد. در مورد Sitebulb هم همینطور. آنها فقط برای محتوای داخلی و ارزیابی ابرداده های تکراری مفید هستند.

همچنین تعدادی ابزار برای دسترسی به اطلاعات محتوای تکراری وجود دارد، برخی رایگان و برخی دیگر به اشتراک ممتاز نیاز دارند – برای مثال جستجوگر سرقت ادبی Grammarly. با این حال، تعدادی از منابع سرقت ادبی وجود دارد، بنابراین تحقیق کنید و یکی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد!

آیا گوگل برای محتوای تکراری جریمه دارد؟

خیر، هیچ جریمه خاصی از گوگل برای محتوای تکراری وجود ندارد. وقتی کاربر این جستجوی مهم را انجام می دهد، گوگل مشخص می کند که کدام محتوا اصلی است. با این حال، اگر محتوای شما اصلی نباشد، ممکن است سایت شما به دلیل نیت مخرب جریمه شود.

جریمه محتوای تکراری تا حد زیادی به نحوه استفاده از محتوا بستگی دارد. اگر صرفاً برای کپی کردن وب سایت دیگری یا اسپم کردن چندین صفحه برای رتبه های بالاتر استفاده شود، طبیعتاً موتورهای جستجو می توانند این را تشخیص دهند و رتبه بندی را جریمه کنند.

از “ابهام زدایی از مجازات محتوای تکراری” – “محتوای تکراری در یک سایت دلیلی برای اقدام در آن سایت نیست، مگر اینکه به نظر برسد که هدف محتوای تکراری فریب و دستکاری نتایج موتورهای جستجو است.”

راه هایی برای حذف محتوای تکراری از وب سایت شما

رفع برخی از محتوای تکراری آسان‌تر است، اما اگر با وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بزرگ‌تر کار می‌کنید، ممکن است بیشتر طول بکشد. در اینجا چند نکته برای رفع خطاهای تکراری رایج وجود دارد:

محتوای منحصر به فرد، مرتبط و کاربر محور بنویسید

ناگفته نماند که با داشتن محتوای منحصر به فرد در هر صفحه از وب سایت شما بهتر است از محتوای تکراری جلوگیری شود. می‌خواهید یافتن آنچه را که به آن نیاز دارد، در زمانی که به آن نیاز دارد، و ارائه ارزش برای کاربر آسان کنید. اگر دو صفحه مشابه دارید، از خود بپرسید که آیا می توان محتوا را برای ایجاد یک صفحه با جزئیات زیاد ادغام کرد؟ یا آیا این دو موضوع کاملاً متفاوت هستند که باید ارزش فردی خود را اضافه کنند؟

گاهی اوقات این ممکن است دشوار باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک محصول منحصر به فرد را فقط به تجارت خود نمی فروشید و چندین فروشگاه دیگر از همان توضیحات سازنده استفاده می کنند. در حالی که این واقعاً مرتبط است، زیرا اطلاعات مستقیماً از سازنده می‌آید، همچنان می‌توانید از نکات کلیدی استفاده کنید، اما ارزش بیشتری به آن اضافه کنید. نکات دیگری مانند زمان استفاده از محصول، مزایای محصول، یا هر روشی که تجربه شما می تواند ارتباط جستجوی این محصول را نشان دهد و آن را از محتوای سایر خرده فروشان متمایز می کند، در نظر بگیرید. راهنمای ایده محتوای ما می تواند به شما کمک کند تا ایده های جدیدی پیدا کنید!

از تگ های متعارف استفاده کنید

یک تگ متعارف (rel=canonical) به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه نسخه اصلی صفحات تکراری یا تقریباً تکراری است. نسخه اصلی صفحه باید خود ارجاع باشد و سایر نسخه ها باید به صفحه اصلی متعارف باشند.

نمونه ای از این یک سایت تجارت الکترونیک با همان محصول اما گزینه های مختلف محصول است. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه محصول برای یک جفت کفش داشته باشید، اما همان جفت کفش دارای نسخه های صفحه برای تغییرات اندازه های مختلف نیز می باشد. بنابراین، می‌خواهید گوگل بداند صفحه اصلی برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی چیست و گزینه‌ها/تغییرهای کاربر در همان صفحه چیست. توضیحات یکسان است، اما تغییر گزینه انتخاب شده است.

این همچنین می تواند به صفحه بندی دسته بندی در یک وب سایت که در آن ساختار URL می تواند /pagecategoryexample/page-2 و /pagecategory/page-3 باشد، گسترش یابد. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما در مورد URL های SEO را بررسی کنید.

از ریدایرکت های 301 استفاده کنید

اگر محتوای تکراری دارید که با تغییر محتوا یا استفاده از تگ‌های متعارف قابل مرتب‌سازی نیست، توصیه می‌شود از تغییر مسیرهای 301 به صفحه‌ای که می‌خواهید ایندکس شود استفاده کنید. ریدایرکت 301 بهترین روش است زیرا یک سیگنال تغییر مسیر دائمی به موتورهای جستجو است و کاربر به طور خودکار به URL نهایی که شما مشخص کرده اید ارسال می شود. این برای موتورهای جستجو برای درک و همچنین اطمینان از یافتن اطلاعات ارزشمند مورد نظر کاربر مفید است.

در نتیجه

در نهایت، مطمئن شوید که در صنعت خود برای محتوای باکیفیت سطح بالایی قرار داده اید و با دستورالعمل های کیفیت گوگل آشنا شده اید. اطلاعات ارزشمند و مرتبطی را در مورد محصول یا خدماتی که در جای دیگری یافت نمی شود به کاربر ارائه دهید. اگر محتوای تکراری در وب سایت شما مورد نیاز است، مطمئن شوید که پیاده سازی فنی مناسب در محل است تا باعث سردرگمی و آسیب به رتبه بندی ارگانیک خود نشوید!

بث یک مدیر ارشد حساب با تجربه در ترکیب کامل بازاریابی دیجیتال است. او مشتاق ایجاد استراتژی های محتوا برای افزایش تعامل سایت است!

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *