فهرست بررسی SEO URL های مناسب برای موتورهای جستجو (2023)

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

اگر یک توسعه دهنده وب، بازاریاب دیجیتال یا متخصص سئو هستید که به دنبال نکات به روز در مورد URL های مناسب برای موتورهای جستجو هستید، به جای درستی آمده اید. این مقاله به بررسی اهمیت URL های سازگار با موتورهای جستجو (SEF) در بهبود رتبه وب سایت در گوگل می پردازد. نکات عملی برای ایجاد URL های SEF ارائه می دهد که قابلیت استفاده وب سایت را افزایش می دهد و دید در نتایج جستجو را بهبود می بخشد.

بدانید که کلمات کلیدی در URL ها یک عامل کوچک رتبه بندی هستند و کاربر پسند هستند. URL ها را تا حد امکان ساده و آسان نگه دارید، زیرا URL های طولانی تر در لیست های نتایج جستجو کوتاه می شوند.

آدرس‌های اینترنتی مناسب برای موتورهای جستجو، کاربر پسند، مرتبط و قابل درک نام صفحات در وب‌سایت شما هستند و اغلب در نوار آدرس مرورگر دیده می‌شوند.

چک لیست سئو صفحه گسترده ای است که می توانید به صورت رایگان در Google Sheets به آن دسترسی داشته باشید، یا می توانید در نکات SEO Hobo مشترک شوید و چک لیست خود را به عنوان صفحه گسترده Microsoft Excel دریافت کنید.

در اینجا یک چک لیست SEO برای URL ها وجود دارد:

آیا URL های منحصر به فردی برای هر قسمت از محتوا استفاده می شود؟ آیا از URL های جداگانه برای محتوای مختلف یا محتوای اصلاح شده استفاده می شود؟ آیا وب سایت در صورت امکان از https:// استفاده می کند؟ آیا همه نسخه های (مثلاً www و غیرwww) وب سایت به کنسول جستجو اضافه شده است؟ آیا مسیر، نام فایل و رشته پرس و جو به درستی استفاده شده است؟ آیا وب سایت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو آسان است؟ آیا لیستی از مسیرهای ناوبری برای ناوبری آسان استفاده می شود؟ آیا یک صفحه ناوبری ساده برای کاربران ارائه شده است؟ آیا سلسله مراتب وب سایت به روشی طبیعی و آسان برای استفاده ساختار یافته است؟ آیا ناوبری مبتنی بر متن است و به تصاویر یا انیمیشن ها وابسته نیست؟ آیا نقشه سایت برای موتورهای جستجو ارائه شده است؟ آیا صفحه ناوبری با پیوندهای کاری به روز می شود؟ آیا یک صفحه مفید 404 برای هدایت کاربران به یک صفحه کاری در سایت ارائه شده است؟ آیا ساختار URL ساده و قابل خواندن است؟ آیا URL ها به صورت منطقی و به گونه ای ساخته شده اند که برای انسان قابل درک باشد؟ آیا تا حد امکان به جای شناسه های طولانی از کلمات قابل خواندن در URL استفاده می شود؟ در صورت وجود، آیا از کلمات محلی سازی شده در URL استفاده می شود؟ آیا در صورت نیاز از رمزگذاری UTF-8 استفاده می شود؟ آیا نویسه های غیر ASCII در URL فرار می کنند؟ آیا از شناسه های طولانی و ناخوانا در URL اجتناب می شود؟ اگر سایت چند منطقه ای است، آیا از ساختار URL استفاده می شود که هدف گذاری جغرافیایی سایت را تسهیل می کند؟ آیا از یک دامنه یا زیر شاخه خاص کشور استفاده می شود؟ آیا از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در URL به جای زیرخط استفاده می شود؟ آیا از URL های بیش از حد پیچیده، به ویژه آنهایی که دارای پارامترهای متعدد هستند، اجتناب می شود؟ آیا از علل رایج تعداد بی‌رویه تعداد URL‌ها، مانند فیلتر مجموعه عناصر اضافی، تولید سند پویا، پارامترهای مشکل‌ساز URL، پارامترهای مرتب‌سازی، پارامترهای URL نامناسب و مشکلات تقویم جلوگیری شده است؟ آیا از دسته های توصیفی و نام فایل ها برای سازماندهی اسناد در وب سایت استفاده می شود؟ آیا آدرس های وب سایت برای درک و استفاده از کلمات مناسب با محتوا و ساختار سایت آسان است؟ آیا URL های وب سایت ساده هستند و از URL های طولانی با پارامترهای غیر ضروری و نام صفحات عمومی اجتناب می کنند؟ آیا یک ساختار دایرکتوری ساده برای سازماندهی محتوای وب سایت استفاده می شود که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در سایت حرکت کنند و بدانند کجا هستند؟ آیا از تودرتو کردن دایرکتوری‌های فرعی عمیق اجتناب می‌شود و آیا نام دایرکتوری‌ها با محتوای آن‌ها مرتبط است؟ آیا وب سایت یک نسخه واحد از URL سند را برای جلوگیری از پیوند دادن کاربران به نسخه های مختلف و تقسیم شهرت محتوا بین URL ها ارائه می دهد؟ اگر چندین URL به یک محتوا دسترسی داشته باشند، آیا وب سایت از تغییر مسیر 301 یا عنصر پیوند rel=”canonical” برای اشاره به URL غالب استفاده می کند؟ آیا از صفحات زیر دامنه و دایرکتوری ریشه برای دسترسی به همان محتوا اجتناب می شود؟

این توصیه‌ها مستقیماً از طرف Google از طریق دستورالعمل‌های وب‌مستر آن‌ها آمده است.

سوالات متداول URL های مناسب برای موتورهای جستجو آیا کلمات کلیدی موجود در URL ها عامل رتبه بندی در گوگل هستند؟

نقل قول: “من معتقدم که این یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک است. بنابراین این چیزی نیست که من واقعاً سعی کنم آن را اجرا کنم. و این چیزی نیست که من بگویم حتی ارزش تلاش برای بازسازی سایت خود را داشته باشد تا بتوانید کلمات کلیدی را در URL خود دریافت کنید.” جان مولر، گوگل 2016

آیا گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه، کلمه کلیدی را در URL در نظر می گیرد؟ بله به ما گفته شد و من هم در آن زمان این را تست کردم.

جان مولر گفت که کلمات کلیدی در URL ها “یک عامل رتبه بندی کوچک” هستند. وجود کلمات کلیدی در URL بر رتبه‌بندی عبارات کلیدی منفرد در آزمونی که من انجام دادم تأثیر گذاشت، اما تأثیر آن تنها در جستجوهای بسیار طولانی و در شرایط عجیب و غریب قابل مشاهده بود.

من به گونه‌ای عمل می‌کنم که گویی کلمه کلیدی در URL یک سیگنال مرتبط مدرن بسیار جزئی برای استفاده گوگل است.

منطقی است که در جایی وزن را تحمل کند. این نام یک سند کامل است.

آیا برای رتبه بالای گوگل به کلمات کلیدی در URL های خود نیاز دارید؟

نقل قول: «افسانه: URLهای پویا قابل خزیدن نیستند. واقعیت: ما می‌توانیم URLهای پویا را بخزیم و پارامترهای مختلف را تفسیر کنیم.» Google

خیر

شما ساختار سایت یک وب سایت فعال و پیچیده را فقط برای تغییر URL ها به URL های مناسب موتور جستجو تغییر نمی دهید. URL های غیر دوستانه می توانند نشانه ای از مدیریت ضعیف سایت باشند. اگر روی یک بازنگری کامل وب‌سایت کار می‌کنید، دلیلی وجود دارد که با بهترین روش اولیه سئو شروع کنید و از URL‌های مناسب موتور جستجو استفاده کنید.

طول URL چقدر باید باشد؟

50 کاراکتر اگر می خواهید در برخی از قسمت های جستجوی گوگل به طور کامل نمایش داده شود، اما این محدودیتی است که از نظر سئو اهمیت چندانی ندارد و با نام های دامنه طولانی تر نمی توان آن ها را برآورده کرد.

اگر URL (از جمله نام دامنه کامل شما) طولانی تر باشد، در SERPS دسکتاپ Google کوتاه می شود.

همه URL ها را تا حد امکان کوتاه و مختصر نگه دارید و هیچ نگرانی در مورد آن نخواهید داشت.

آیا URL های غنی از کلمات کلیدی پیوندهای بهتری ایجاد می کنند؟

بله، از نظر تاریخی چنین بوده است. جایی که این مزیت کمی بیشتر قابل توجه است زمانی است که سایت دیگری با URL لینک به سایت شما لینک می دهد.

پس منصفانه است که بگوییم شما واقعاً تقویت می‌شوید زیرا کلمات کلیدی در لینک واقعی سایت شما قرار دارند و من معتقدم که اینطور است، اما باز هم بستگی به کیفیت صفحه پیوند داده شده به سایت شما و کیفیت شما دارد. صفحه

کدام یک برای گوگل بهتر است، دایرکتوری ها یا فایل ها؟

در سئوی مدرن واقعاً مهم نیست. تا زمانی که URL نهایی بیش از حد پیچیده نباشد و نمونه ای از صفحه وب سایت با کیفیت بالا باشد، جای نگرانی وجود ندارد. CMS های مدرن مانند وردپرس از دایرکتوری های پیش فرض برای نام فایل ها استفاده می کنند.

بهترین URL های مطلق یا نسبی کدامند؟

بهترین پاسخ واحد وجود ندارد. توصیه به هر توسعه دهنده وب سایت این است که اول از همه آن را ثابت نگه دارد و برای راه اندازی سایت و تیم خود تکامل یابد.

در چک لیست سئوی لینک های داخلی بیشتر بخوانید.

آیا باید یک نام دامنه غنی از کلمه کلیدی داشته باشید؟

آیا وجود یک کلمه کلیدی در آدرس وب سایت شما رتبه بندی گوگل را بهبود می بخشد؟ نام دامنه تطابق دقیق، آدرس وب با همان کلماتی است که یک جستجوی محبوب را تشکیل می دهد – مانند “bingo.com” یا “bingo.co.uk”.

پاسخ این است که بله، اگر آن را به درستی تبلیغ کنید، می تواند کمک کند، به همین دلیل است که خرید برخی از دامنه های تطبیق دقیق بسیار گران است. دامنه‌های تطبیق دقیق و جزئی با کیفیت پایین‌تر و بدون سابقه کیفیت بازاریابی، مانند گذشته قدرتمند نیستند.

وب سایت خود را از یک نام تجاری به یک دامنه تطابق دقیق با کیفیت پایین تغییر ندهید، اما اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید و می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را در یک نام دامنه کوتاه قرار دهید، حتی امروز هم به شما کمک خواهد کرد.

همچنین ممکن است به برچسب های عنوان چک لیست سئو یا عناوین چک لیست سئو علاقه مند شوید.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *