نحوه انتخاب روش گزارش تبدیل مناسب در GA4

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

در آوریل 2023، Google Analytics 4 (GA4) شروع به ارائه دو روش برای گزارش تبدیل کرد: یک بار در هر رویداد و یک بار در هر جلسه. اگر به‌روزرسانی را می‌دیدید، که اگر چارلز فارینا و ژورنال موتور جستجو نبودند، ممکن بود تحت رادار قرار بگیرد، ممکن است به موارد زیر فکر کنید:

وای، یک چیز دیگر در مورد GA4 برای یادگیری! آیا همه پیاده سازی های من باید از یک روش استفاده کنند؟ چگونه تعیین کنم که کدام روش برای هر پیاده سازی مناسب است؟

ما صدای شما را می شنویم (مخصوصاً در مورد نقطه 1)، بنابراین هدف این مقاله پاسخ به سوالات شما و کاهش ناراحتی شماست.

روش های شمارش: منظور آنها چیست

در GA4، می توانید انتخاب کنید که می خواهید هر تبدیل در سایت شما چگونه گزارش شود. جدول زیر معنی هر روش و نوع تبدیل آنها را به طور پیش فرض توضیح می دهد.

یونیورسال آنالیتیکس از روش “یک بار در هر جلسه” برای اهداف استفاده می کند، و اگرچه استفاده از این روش در GA4 باعث می شود که UA و GA4 با هم تطابق نزدیک تری داشته باشند، ما فکر نمی کنیم که دلیل کافی برای استفاده از این روش باشد.

به عنوان سایتی که به طور منظم منابعی برای دانلود تولید می کند، همیشه دریافته ایم که استفاده از یک هدف برای اندازه گیری این دانلودها محدود کننده است. مخاطبان ما معمولاً به دنبال راهنمایی در مورد یک موضوع خاص به سایت ما می آیند، بنابراین به ناچار منابع متعددی را در مورد آن موضوع دانلود می کنند. فقط رویداد به ما اجازه داد این را ببینیم. هدف چشم انداز بسیار متفاوت و گمراه کننده تری ارائه داد.

روش های شمارش توصیه شده برای سناریوهای اندازه گیری

با این حال، هر دو روش شمارش کاربردهای خود را دارند، بنابراین ما آنها را با سناریوهای اندازه گیری رایج تقسیم کرده ایم:

1. سناریو: کاربر ممکن است چندین منبع/فایل را در یک جلسه دانلود کند. همه راهنماهای مهاجرت سایت من

روش شمارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد

دلیل روش شمارش: شما می خواهید تمام محتوایی را که با هر کاربر طنین انداز می شود، بدانید نه فقط اولین منبعی که دانلود کرده است.

2. سناریو: یک کاربر ممکن است چندین بار فرم تماس را ارسال کند، زیرا متوجه نشده است که اولین ارسال با موفقیت انجام شده است.

روش گزارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد یا یک بار در هر جلسه

دلیل روش گزارش دهی: یک بار در هر رویداد: می خواهید بدانید که آیا کاربران زیادی فرم را چندین بار ارسال می کنند، زیرا سایت شما به وضوح نشان نمی دهد که ارسال با موفقیت انجام شده است و به شما امکان می دهد سایت خود را بهبود بخشید.

یک بار در هر جلسه: شما منبعی برای تجزیه و تحلیل تعداد فرم های ارسالی به ازای هر کاربر ندارید و/یا محدودیت های سایت دارید که به این معنی است که وقتی فرم آنها با موفقیت ارسال شد نمی توانید آن را برای کاربران واضح تر کنید. اگر تعداد زیادی از فرم های ارسالی هرزنامه دریافت می کنید، این گزینه تعداد آنها را محدود می کند که باعث افزایش تعداد تبدیل شما می شود.

💡 نکته: اگر همه فرم‌های ارسالی را از طریق رویداد اندازه‌گیری پیشرفته form_submit اندازه‌گیری کنید، دو فرم بسیار متفاوت را با یک رویداد دوباره رمزگذاری می‌کنید، به عنوان مثال. فرم استعلام عمومی و فرم ثبت خبرنامه. از تنظیم آن روی “یک بار در هر جلسه” خودداری کنید تا موارد ارسالی را از همه انواع فرم های خود ثبت کنید.

💡 نکته: برای جلوگیری از ارسال هرزنامه، حتماً CAPTCHA را در فرم‌های خود فعال کنید.

3. سناریو: مصرف کننده محصولی را می خرد.

روش شمارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد

منطق روش گزارش دهی: اگر گزینه تغییر سفارشات را پیشنهاد نمی کنید و امکان انجام بیش از یک تراکنش در یک جلسه برای کاربر وجود دارد، این روش گزارش گیری تضمین می کند که گزارش تراکنش دوم و متعاقب آن را از دست ندهید. درآمد با این حال، “یک بار در هر جلسه” بعید است که اگر آن را انتخاب کنید، مشکلات بزرگی برای شما ایجاد کند.

4. سناریو: کاربر روی پیوندی به آدرس ایمیل کلیک می کند.

روش گزارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد یا یک بار در هر جلسه

دلیل روش گزارش دهی: مگر اینکه کاربر احتمالاً با دو هدف از سایت شما بازدید کند (مثلاً پرس و جو در مورد خدمات شما و درخواست مهمان در پادکست شما) که مستلزم پرس و جو از دو آدرس ایمیل باشد، احتمالاً چنین خواهد شد. با هر دو گزینه شمارش خوب است. برای ایمن بودن، “یک بار در هر رویداد” به بهترین وجه اقدامات انجام شده توسط کاربران شما را منعکس می کند.

5. سناریو: کاربر روی پیوندی به شماره تلفن کلیک می کند.

روش شمارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد

دلیل روش گزارش گیری: با فرض اینکه بیشتر تماس ها از طریق تلفن همراه انجام می شود، کاربران احتمالاً یک بار روی لینک سایت کلیک می کنند. اگر به دلیل شلوغ بودن خط نیاز به شماره گیری مجدد داشته باشند، احتمالاً از تاریخچه تماس خود مجدداً شماره گیری می کنند، نه با کلیک بر روی پیوند سایت برای بار دوم. بنابراین احتمالاً با هر دو گزینه گزارش‌دهی از پس آن بر می‌آیید، اما برای حفظ امنیت، بهتر است یک بار در هر رویداد، اقدامات انجام‌شده توسط کاربران شما منعکس شود.

6. سناریو: کاربر یک ویدیوی تعبیه شده را تماشا می کند.

روش شمارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد

دلیل روش گزارش دهی: بسته به تعداد ویدیوهایی که در سایت خود استفاده می کنید و هدف بازدید کاربر، آنها می توانند به راحتی بیش از یک ویدیو را در جلسه خود تماشا کنند.

7. سناریو: کاربر روی پیوندی کلیک می کند که او را به یک سایت شخص ثالث می برد.

روش شمارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد

دلیل روش گزارش دهی: بسته به تعداد پیوندهای شخص ثالثی که در محتوای خود دارید و هدف کاربر از بازدید، آنها می توانند به راحتی روی بیش از یک پیوند در جلسه خود کلیک کنند. اگر تحقیقات و راهنماهایی ارائه دهید که حاوی پیوندهایی به منابع خارجی است، این امر به ویژه مفید خواهد بود.

8. سناریو: کاربر از قابلیت جستجوی مکان برای جستجوی محتوای مرتبط با یک کلمه کلیدی یا عبارت استفاده می کند.

روش شمارش پیشنهادی: یک بار در هر رویداد

دلیل روش سرشماری: بهتر است بپذیریم که همه به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نمی کنند. این افراد از جستجو در سایت استفاده می‌کنند و اگر اولین مورد نتایج مورد نظرشان را ارائه ندهد، احتمالاً درخواست خود را اصلاح می‌کنند. کیفیت و دقت عملکرد جستجو ممکن است بسته به سایت متفاوت باشد. وقتی بد باشد، کاربران جستجوی خود را اصلاح می کنند.

افراد همچنین می‌توانند چندین درخواست را در یک جلسه جستجو کنند، به خصوص اگر به دنبال واحدهای موجودی خاصی هستند و شما موجودی عظیمی دارید که فیلتر کردن محصولات در صفحه دسته‌بندی زمان زیادی طول می‌کشد.

تفکیک هر نوع تبدیل با در نظر گرفتن عملکرد کاربر که اندازه گیری می کند و اینکه آیا کاربران شما احتمالاً این کار را بیش از یک بار در یک جلسه انجام می دهند، به شما می گوید که کدام روش گزارش دهی مناسب است. امیدواریم که سناریوهای اندازه گیری شما در این پست پوشش داده شده باشد و اکنون پاسخ های مورد نیاز خود را داشته باشید.

اگر اینطور نیست، در صورت تمایل نظر خود را بنویسید و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با ارجاع به شما پاسخ دهیم.

گزارش مبارک!

با ما تماس بگیرید

اگر به دنبال پشتیبانی برای تجزیه و تحلیل خود یا هر بخشی از راه اندازی و مدیریت GA4 هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید. می توانید مشاوره رایگان با کارشناسان ما را در اینجا رزرو کنید یا از طریق فرم زیر برای ما پیام بگذارید. خوشحال می شویم کمک کنیم!

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *