نسخه 100 کروم، فایرفاکس و اج می تواند وب سایت ها را خراب کند

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج به سرعت در حال نزدیک شدن به یک نقطه عطف بزرگ هستند: نسخه 100. اگرچه این یک دلیل برای جشن به نظر می رسد، به دلیل اشکالات و مشکلات سازگاری ناشی از آن، می تواند برای تعداد کمی از وب سایت ها منجر به سردردهای بی پایان شود. رشته عامل کاربر سه رقمی

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چرا مردم دوباره انتظار چیزی مانند باگ Y2k را دارند.

عامل کاربر چیست؟

به طور خلاصه، عامل کاربر مرورگر یک رشته (یک خط متن) است که به تشخیص اینکه کدام مرورگر استفاده می شود، چه نسخه ای است و چه سیستم عاملی استفاده می شود کمک می کند. از مرورگر از طریق یک هدر HTTP به سرور ارسال می‌شود و اگر درخواست از یک گوشی هوشمند باشد، می‌تواند برای مواردی مانند ارائه نسخه موبایلی یک سایت استفاده شود.

برای مثال، عوامل کاربری فعلی کروم، فایرفاکس و اج عبارتند از:

کروم: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0؛ Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML، به عنوان Gecko) Chrome/99.0.4844.51 Safari/537.36 فایرفاکس: Mozilla/5.0 (Macintosh؛ Intel Mac OS X.60) /20100101 Firefox/96.0 Edge: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML، مانند Gecko) Chrome/99.0.4844.51 Safari/537.36، چرا که Edge1108. وب سایت ها؟

نگرانی اصلی نسخه 100 این است که شماره نسخه از دو رقمی به سه رقمی تبدیل شود. وب از روش‌های مختلفی برای پردازش و تجزیه رشته‌های عامل کاربر استفاده می‌کند، و مشکلات مشابهی در زمانی که نسخه‌های مرورگر کمی بیش از ۱۲ سال پیش از تک رقمی به دو رقمی تبدیل شدند، وجود داشت.

به قول موزیلا:

“بدون یک مشخصات واحد برای دنبال کردن، مرورگرهای مختلف فرمت های متفاوتی برای رشته User-Agent و تجزیه کاربر-عامل سایت خاص دارند. ممکن است برخی از کتابخانه‌های تجزیه‌کننده مفروضات یا خطاهای رمزگذاری شده‌ای داشته باشند که اعداد نسخه اصلی سه رقمی را در نظر نگرفته باشند. بسیاری از کتابخانه ها منطق تجزیه خود را هنگامی که مرورگرها به شماره نسخه های دو رقمی منتقل کردند، بهبود بخشیدند، بنابراین انتظار می رود رسیدن به مرحله سه رقمی مشکلات کمتری ایجاد کند. مایک تیلور، مهندس تیم کروم، یک بررسی از کتابخانه‌های رایج تجزیه UA انجام داد و هیچ مشکلی پیدا نکرد. آزمایش با کروم در این زمینه، مشکلاتی را نشان داده است که روی آنها کار می شود.

هم موزیلا و هم گوگل مدتی است که این مورد را آزمایش کرده‌اند و استراتژی‌های بازگشتی را در صورتی که سطح خاموشی بالاتر از حد انتظار باشد، در پیش گرفته‌اند. موزیلا و گوگل گفته اند که اگر مشکلات گسترده ای وجود داشته باشد، ممکن است نسخه های اصلی تا 99 را به طور موقت مسدود کنند تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

نسخه 100 کروم، فایرفاکس و اج چه زمانی منتشر می شود؟

نسخه 100 مرورگرها قرار است در تاریخ های زیر منتشر شود:

کروم: 29 مارس 2022 فایرفاکس: 3 مه 2022 لبه: هفته 31 مارس 2022

با این حال، آنها قبل از انتشار به کانال پایدار، نسخه های آزمایشی و بتا را پشت سر می گذارند، بنابراین این تاریخ ها ممکن است تغییر کنند.

کدام وب سایت ها تحت تأثیر قرار می گیرند؟

انتظار می رود که تعداد بسیار کمی از وب سایت ها تحت تأثیر قرار گیرند، اما لیست وب سایت های آسیب دیده هر روز در حال افزایش است. نام های قابل توجه عبارتند از Mirror.co.uk، Screwfix.com و Bethesda.net.

از روی علاقه، بیش از 3000 دامنه را از Majestic Million به طور انبوه بررسی کردیم و هیچ مورد دیگری از وب سایت های خراب پیدا نکردیم.

سایت‌های ناسازگار، کدهای پاسخ «403 ممنوع» را برگرداندند که باعث می‌شود کاربران هنگام استفاده از نسخه 100 فایرفاکس، کروم یا اج صفحه خطا دریافت کنند. با این حال، برخی از وب سایت ها ممکن است کاربران را به یک صفحه “مرورگر پشتیبانی نشده” هدایت کنند، بنابراین مطمئن شوید که URL های تغییر مسیر و مقصد آنها را بررسی کنید.

به عنوان مثال، سایت هندی Standard Chartered در حال حاضر به یک صفحه مرورگر پشتیبانی نشده هدایت می شود و به کاربران توصیه می کند مرورگر خود را ارتقا دهند.

علاوه بر این، Googlebot همچنین به طور مرتب رشته عامل کاربر خود را برای مطابقت با آخرین نسخه پایدار کروم به روز می کند. این بدان معنی است که اگر نسخه 100 منجر به بازگشت کد پاسخ ممنوع 403 و به روز رسانی Googlebot در سایت شما شود، ممکن است با مشکلات خزیدن و نمایه سازی مواجه شوید.

در حالی که این تعداد کمی از وب سایت ها در طرح بزرگ همه چیز هستند، شما قطعاً نمی خواهید یکی از آنها باشید.

چگونه بررسی کنیم که آیا وب سایت شما تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر

اگر می‌خواهید وب‌سایت‌ها را در مقیاس، به عنوان مثال فهرستی از مشتریان خود، بررسی کنید، Screaming Frog SEO Spider می‌تواند آنها را در چند ثانیه بررسی کند.

برای انجام این کار، ابتدا باید با رفتن به Configuration > User Agent > Custom (منوی کشویی) یک کاربر سفارشی تنظیم کنید. عوامل کاربری که می توانید برای شبیه سازی نسخه 100 استفاده کنید عبارتند از:

فایرفاکس: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:100.0) Gecko/20100101 Firefox/100.0

Chrome: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML، مانند Gecko) Chrome/100.0.4650.4 Safari/537.36

Edge: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML، مانند Gecko) Chrome/99.0.4844.51 Safari/537.36 Edg/100.0

هنگامی که عامل کاربر تنظیم شد، به حالت لیست (حالت > فهرست) بروید و سایت ها را به صورت انبوه از یک فایل یا با چسباندن آنها آپلود کنید.

ایده خوبی است که همه عوامل کاربر را امتحان کنید تا مطمئن شوید، زیرا در حال حاضر برخی از وب سایت ها ممکن است با Chrome v100 به خوبی بارگیری شوند، اما نه با Firefox v100 و بالعکس.

دامنه ای که کد پاسخ ممنوع 403 را برمی گرداند جای نگرانی دارد زیرا ممکن است به این معنی باشد که با نسخه 100 فایرفاکس، کروم و اج سازگار نیست. این را با استفاده از خود مرورگر دوبار بررسی کنید (اطلاعات در مورد نحوه انجام آن در بخش بعدی) زیرا ممکن است نوعی محافظت از مسدود کردن Spider Tool مانند Cloudflare باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، مطمئن شوید که دامنه های 30X تغییر مسیر را به دقت بررسی کنید، زیرا برخی از وب سایت ها کاربران را به صفحه هشدار مرورگر پشتیبانی نشده یا قدیمی هدایت می کنند. برای دنبال کردن تغییر مسیرها در حالت فهرست، از گزینه «همیشه دنبال تغییر مسیرها» در زیر «پیکربندی > عنکبوت > پیشرفته» استفاده کنید.

وب سایت را با استفاده از مرورگر بررسی کنید

اگر فقط باید تعداد کمی از وب سایت ها را بررسی کنید، نیازی به استفاده از SEO Spider ندارید. هر دو فایرفاکس و کروم به شما اجازه می دهند نسخه اصلی را به عنوان 100 گزارش دهید:

برای کروم: به chrome://flags/#force-major-version-to-100 بروید منوی کشویی را روی «فعال» تنظیم کنید

برای فایرفاکس: تنظیمات Firefox NightlyOpen را دانلود و نصب کنید و “Firefox 100” را جستجو کنید، سپس “Firefox 100 User-Agent String” را فعال کنید.

خلاصه

اکیداً توصیه می‌کنیم که برای بررسی وب‌سایت‌های خود و مشتریانتان وقت بگذارید تا مطمئن شوید که نسخه 100 مرورگرهای اصلی بر آنها تأثیری نخواهد گذاشت. صفحه Github فوق دارای اطلاعات بسیار بیشتری در مورد nitty-gritty پشت این مشکل است و همچنین به شما امکان می دهد وب سایت هایی را که با مشکل مواجه هستند پرچم گذاری کنید.

فریاد بزرگی به جان مولر بفرست که این را در رادار ما قرار داده است!

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *