هرکسی که یک کسب و کار را اداره می کند، این روزها از یک بررسی منفی می ترسد. چه یک شکایت واقعی باشد که نیاز به اصلاح داشته باشد، چه کسی که خدمات یا محصولی غیرمعمول ضعیف دریافت کرده است، نظرات منفی می تواند مانند یک آچار بزرگ در کار رشد کسب و کار شما باشد. با این حال، ممکن است واقعاً اینطور نباشد – بازخورد منفی تا حد زیادی بخش مورد انتظار اداره و رشد یک کسب و کار است، اما نحوه برخورد با آن شرکت شما را یا شکست خواهد داد. از دریافت اطلاعات مفید از شکایات برای بهبود کسبوکارتان گرفته تا تعامل با بازبینها برای ارائه خدمات دقیق به مشتریان، در اینجا چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا نظرات منفی واقعاً میتوانند چیز خوبی برای کسبوکار شما باشند.
شماره 1 تصویر واضحی از آنچه نیاز به بهبود دارد دریافت کنید
در حالی که دادههای خام مانند شمارههای کاربر و عبارتهای جستجو میتوانند بینش قابلتوجهی در مورد نحوه رفتار مشتریان در کسبوکار ما به ما ارائه دهند، بهترین راه برای یادگیری واقعی آنچه نیاز به بهبود دارد مستقیماً از خود مشتریان شما است. در حالی که بررسیهای منفی میتواند نتیجه یک اتفاق مجزا و منفرد باشد، مانند یک محصول ضعیف که کنترل کیفیت را پشت سر گذاشته است، تعدادی از بررسیهای منفی که همگی به یک مشکل اشاره میکنند، نشانهای از نیاز به بهبود است. توانایی گرفتن آن بازخورد و تبدیل آن به چیزی مثبت با ایجاد تغییرات می تواند به نفع مشتریان آینده و فعلی شما باشد. چه برای رفع یک محصول معیوب یا ایجاد تغییرات در یک سرویس، بازخورد منفی می تواند به شما کمک کند تا اشکالاتی را پیدا کنید که ممکن است متوجه وجود آنها نشده باشید.
شماره 2 بررسی های بد در واقع اعتبار را اضافه می کند
نقدهای بد می تواند بر تمایل مشتری برای خرید یک محصول یا خدمات تأثیر بگذارد، اما نه لزوماً به روشی که شما فکر می کنید. در حالی که پیشنهاد شده است که کسبوکارها در صورتی که نظراتشان به طور کلی ضعیف باشد، حدود 22 درصد از مشتریان خود را از دست میدهند، داشتن چند نقد منفی در واقع میتواند کسبوکار شما را بسیار معتبرتر نشان دهد. مصرفکنندگان و موتورهای جستجو سریعاً مشاغلی را انتخاب میکنند که فقط نظرات مثبتی دارند، و بسیاری انتظار دارند که این کار را غیرصادقانه انجام دادهاند، چه با حذف نظرات منفی یا ایجاد نظرات خوب. داشتن چند بررسی با ستاره پایینتر در واقع میتواند مشتریان را تشویق کند تا خودشان درباره برند شما بیشتر تحقیق کنند و به طور کلی شما را معتبرتر نشان دهد.
شماره 3 پاسخگویی حرفه ای به نظرات منفی به شهرت برند شما کمک می کند
همانطور که قبلا ذکر شد، بررسی های بد کم و بیش بخشی از اداره یک کسب و کار هستند، اما اگر به درستی انجام شوند، می توانند به شما در بهبود شهرت کلی برندتان کمک کنند. اگر نظر منفی دریافت کردید، وقت گذاشتن برای پاسخگویی و ارسال آن در جایی که دیگران بتوانند آن را ببینند، میتواند به مبارزه با منفی بودن کمک کند. به عنوان مثال، مشتری که در مورد یک تجربه بد در یک فروشگاه پست کرده است، ممکن است پاسخی دریافت کند که در آن به خاطر تجربه ناامیدکننده خود عذرخواهی می کند، و به دنبال آن پیشنهادی برای بحث در مورد تجربه از طریق تلفن یا ایمیل با آنها ارائه می شود.
تحقیقات نشان میدهد که کسبوکارهایی که حداقل به ۲۰ درصد از نظرات خوب و بد خود پاسخ میدهند، میتوانند به طور کلی ۳۳ درصد درآمد بیشتری ایجاد کنند. این رویکرد متفکرانه و مبتنی بر خدمات مشتری نشان میدهد که شما نه تنها در بررسیهای خود فعال هستید، بلکه مایلید در صورت بروز شکایات یا مسائلی که پیش میآیند، پیشرفتهایی انجام دهید یا در مورد آنها بحث کنید. این می تواند به برند شما کمک کند به طور کلی قابل دسترس تر و صادق تر به نظر برسد و در نهایت شهرت شما را برای قابل اعتماد بودن و وفاداری را تقویت کند.
شماره 4 با حضور در تعامل مشتری را بهبود بخشید
فعال بودن با نظرات خود یا در رسانه های اجتماعی شما را در قلب پایگاه کاربران خود قرار می دهد. حضور یکی از بهترین اشکال خدمات به مشتریان است – اگر با پاسخ به موقع به بازخوردهای منفی، مشتریان خود را در هنگام بروز مشکل احساس کنند شنیده می شوند، حتی ممکن است بتوانید آن نقد منفی و مشتری گمشده را به مشتری دیگری تبدیل کنید. خنثی یا یک بررسی مثبت و یک مشتری وفادار در آینده.
حضور آنلاین، چه در چت زنده در وب سایت شما، چه پاسخ سریع به نظرات، یا حتی حضور در رسانه های اجتماعی می تواند باعث شود که کسب و کار شما برای مشتریان شما در دسترس تر باشد. توانایی رسیدگی سریع و حرفه ای به هر موضوع یا شکایتی می تواند به جلوگیری از هرگونه بازخورد منفی مخرب و مقابله با مسائل قبل از تشدید آنها کمک کند. داشتن این نوع حضور و خدمات مشتری می تواند با ارائه مکان های اضافی برای تعامل از طریق پست های رسانه های اجتماعی، نظرات، نظرات و موارد دیگر، به بهبود نظرات مثبت شما کمک کند.
در دنیایی که تکنولوژی آن را هدایت می کند، حضور آنلاین شما بخش مهمی از راه اندازی یک کسب و کار موفق است. نظرات منفی می تواند دلهره آور باشد یا حتی باعث نگرانی شما در مورد از دست دادن درآمد یا مشتریان شود، اما واقعیت بسیار متفاوت است – با تایید این نظرات منفی، پاسخ به مشتریان ناراضی یا ناراحت، و استفاده از این بازخورد برای بهبود کسب و کار خود، می توانید با پایگاه مشتریان خود کار کنید و مشتریان خود را در صدر رقابت قرار دهید.
اگر به دنبال مدیریت سئو برای بهبود حضور آنلاین خود هستید، سیلک استریم طیف وسیعی از خدمات بازاریابی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا به صورت آنلاین برجسته شوید. امروز با یکی از اعضای تیم ما تماس بگیرید تا در مورد گزینه های خود صحبت کنید.