پاسخ های ما به سوالات و مشکلات پیشرو در GA4

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

پس از سؤالات فراوان از متخصصان صنعت بازاریابی، تصمیم گرفتیم پنج شکایت برتر خود را در مورد GA4 و نحوه بهبود تجربه خود، آماده برای 1 ژوئیه 2023 گردآوری کنیم.

پس از به روز رسانی 2012 از ویندوز 7 به ویندوز 8 خشم زیادی وجود داشت و بسیاری احساس می کردند که بدون دلیل تغییر زیادی کرده است. آیا احساس مشابهی در مورد مهاجرت از UA به GA4 دارید؟

چگونه می‌توانم لایه‌های داده Google Tag Manager (GTM) را هنگام راه‌اندازی ردیابی تجارت الکترونیک درست کنم؟

Google Tag Manager یک محفظه رایگان برای داده های Google Analytics است، اما ادغام GTM و GA4 برای بسیاری از کاربران تجزیه و تحلیل به دلیل وابستگی شدید به برچسب گذاری دقیق و اجرای مناسب dataLayer یکپارچه نبود.

چیزی که همه ما باید به خاطر داشته باشیم این است که GA4 فقط یک ارتقاء از UA نیست، بلکه یک پلتفرم کاملاً متفاوت است. در حالی که GA4 دارای ویژگی هایی است که قبلاً در UA در دسترس نبودند، تنظیم با آنچه معامله گران به آن عادت داشتند بسیار متفاوت است.

اگر از پیاده‌سازی تجارت الکترونیک UA موجود خود (یعنی رویدادهای dataLayer و کد gtag.js) با ویژگی GA4 استفاده می‌کنید، گزارش‌های تجارت الکترونیک GA4 شما کامل نمی‌شوند.

گوگل برای کسانی که پس از 24 ساعت گزارش‌ها را نمی‌بینند، «اشتباهات رایج در تنظیم برچسب» نوشته است.

برای دریافت یک گزارش تجارت الکترونیک دقیق (و کارآمد)، دو کد اضافی (dataLayer) برای اطلاع از جزئیات خرید و نمای محصول در GA4 وجود دارد.

در اینجا ما از لایه داده خرید به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد.

پس از تکمیل سفارش، یک لایه داده خرید متغیرهای قابل ردیابی مانند تدارکات درآمد و هزینه پست و غیره را گزارش می دهد.

چهار مرحله برای ایجاد لایه داده خرید وجود دارد:

کد را به صفحه پرداخت اضافه کنید. یک رویداد سفارشی ایجاد کنید. یک متغیر لایه داده ایجاد کنید. یک تگ جدید در GTM ایجاد کنید.

هنگام ایجاد کد برای یک dataLayer خرید، مهم است که به یاد داشته باشید که این کدها بسته به استراتژی جمع آوری داده هایی که استفاده می کنید می توانند متفاوت باشند.

پس از دریافت کد، باید آن را قبل از افزودن به GTM به صفحه پرداخت اضافه کنید. نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که چیزی که زمانی در UA “نوع ضربه” بود، اکنون در GA4 یک رویداد است زیرا برای ارائه یک نمای یکپارچه از سفر مشتری در سراسر وب و برنامه ایجاد شده است.

داده‌های لایه‌های زیادی وجود دارد – و در این مرحله توصیه می‌کنیم با ما تماس بگیرید تا در مورد انتقال از UA به GA4 برای نگاهی عمیق‌تر به پلتفرم صحبت کنید.

چگونه گزارش ها را تکرار کنم؟

این تغییر می‌تواند امکانات بسیار خوبی را به همراه داشته باشد، اما ممکن است کاملاً به گزارش‌های پیش‌فرض در رابط کاربری UA وابسته باشید.

در این مرحله نمی‌توانید داده‌های خود را به GA4 منتقل کنید، و بعید است که این قابلیتی باشد که هنوز (اگر هرگز) شاهدش باشیم.

گزارش‌های GA4 تاکنون محدود هستند و می‌توانند حجیم باشند، بنابراین توصیه می‌کنیم گزارش‌هایی را در Data Studio ایجاد کنید – راهنمای این موضوع به زودی ارائه می‌شود!

مقاله ما “آنچه باید در مورد انتقال به GA4 بدانید” می تواند اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت ارائه دهد.

آیا راهی برای جلوگیری از تاخیر پردازش گزارش وجود دارد؟

شکایت رایج بسیاری از کاربران این واقعیت است که تغییرات بلادرنگ ایجاد شده در گزارش تا 24 تا 48 ساعت بعد قابل مشاهده نیستند. یک تغییر ناامید کننده از UA و امیدواریم گوگل ببیند که گزارش داده های روزانه باید زودتر از 1 یا حتی 2 روز بعد انجام شود.

حساب‌های دارای بیش از 200000 جلسه روزانه فقط یک بار در روز تازه‌سازی داده‌ها را دریافت می‌کنند، به این معنی که آخرین داده‌ها را در معیارهای کلیدی مشاهده نخواهید کرد. ما این موضوع را از نزدیک رصد خواهیم کرد.

چگونه GA4 را به وردپرس اضافه کنم؟

WordPress.org یک نرم افزار رایگان و متن باز وردپرس است که می توانید آن را بر روی هاست وب خود نصب کنید تا وب سایتی صد در صد متعلق به خودتان ایجاد کنید. GA4 ممکن است مشکلات خود را داشته باشد، اما دارای برخی ویژگی های عالی است که وردپرس را تکمیل می کند:

بینش هوشمندتر یکپارچگی عمیق تر با Google Ads یا Adwords اندازه گیری داده های مشتری محور کنترل های داده بیشتر

اگر از وردپرس استفاده می کنید، باید GA4 را راه اندازی کنید، و در اینجا نحوه …

از داشبورد GA4 شما شروع می شود، بنابراین مطمئن شوید که این برگه مهم را باز کرده اید. زیرا اینجا جایی است که شما یک ویژگی جدید GA4 ایجاد می کنید. می توانید روی Admin > Create Account کلیک کنید یا یک حساب موجود را انتخاب کنید که در آن می خواهید دارایی جدید خود را راه اندازی کنید.

دکمه Create Property شما را به صفحه جزئیات ملک می برد، جایی که فقط باید جزئیاتی را که فکر می کنید مرتبط هستند اضافه کنید. برای ادامه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی “بعدی” کلیک کنید، که به سادگی گزینه های بیشتری برای پاسخ به شما می دهد – وقتی مطمئن شدید که آماده هستید، روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

از آنجا در صفحه Data Streams خواهید بود. خواهید دید که سه گزینه مختلف وجود دارد. اپلیکیشن iOS، اپلیکیشن اندروید و وب. “وب” را انتخاب کنید.

مجدداً، سؤالاتی از شما خواسته می شود که فقط در صورت مرتبط بودن باید به آنها پاسخ دهید – این شامل افزودن URL خود، دادن نام به جریان خود و افزودن یا تفریق اندازه گیری های پیشرفته ای است که می خواهید.

ضروری است که کد رهگیری را روی وردپرس خود نصب کنید. از جریان وب خود (در GA4)، روی گزینه «افزودن برچسب صفحه جدید» کلیک کنید و یک تگ جهانی (gtag.js) را انتخاب کنید.

حالا وقت آن است که کد رهگیری را به سایت خود اضافه کنید، وارد داشبورد مدیریت وردپرس خود شوید و کد را در قسمت سر سایت خود قرار دهید. در نهایت روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا کد شما ذخیره شود.

چگونه “نرخ افت” را در GA4 پیدا کنیم؟

خلاصه نمیتونی با این حال، می‌توانید از مفهومی مشابه «ترک کردن» به نام «جلسه درگیر» استفاده کنید که در آن قوانینی برای واجد شرایط بودن یک کاربر وجود دارد که عبارتند از:

درگیر بودن فعال با وب‌سایت یا برنامه شما در پیش‌زمینه برای حداقل 10 ثانیه راه‌اندازی رویداد تبدیلی راه‌اندازی 2 یا بیشتر بازدید از صفحه یا صفحه

همچنین برخی از معیارهای جدید GA4 “اختصاصی” وجود دارد که بر اساس این مفهوم است:

نرخ تعامل = (جلسات درگیر) / (جلسه) جلسات درگیر برای هر کاربر = (جلسات درگیر) / (کاربران) زمان تعامل = جمع (زمان تعامل)

آخرین مهلت مهاجرت از Universal Analytics به Google Analytics 4 نزدیک است. اکنون 11 ماه فرصت دارید تا داده های خود را به GA4 منتقل کنید تا دقیق ترین گزارش ها را داشته باشید، در اسرع وقت با ما تماس بگیرید تا GA4 را با خیال راحت زیر کمربند خود قرار دهید.

پست پاسخ های ما به سوالات و مشکلات پیشرو در GA4 اولین بار در مشاوره کلیک کنید.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *