چه کسی کوکی های شخص ثالث را از ظرف کوکی دزدید؟

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

ما اخیراً شماره 11 مجله جستجوی معیار خود را راه‌اندازی کرده‌ایم که پر از بینش‌های کیفی کارشناسان صنعت ما است. ما تصمیم گرفتیم چند مقاله کلیدی را در اینجا به اشتراک بگذاریم، برای این مقاله مارک مک گونیگل، مدیر استراتژی جستجو را داریم که در مورد کوکی های شخص ثالث (که در صفحه 28 مجله یافت می شود) صحبت می کند.

خوب، در واقع هیچ کس آنها را دزدیده است، اما اعتماد بازاریابان به این نوع کوکی ها به دلیل اعلام گوگل مبنی بر توقف پشتیبانی از آنها در مرورگر کروم خود تا پایان سال 2022، کمتر و کمتر می شود.

این از مرورگر سافاری اپل پیروی می‌کند که به‌روزرسانی مارس 2020 این نوع کوکی‌ها را مسدود کرد، اما چرا اعلام گوگل به معنای مرگ کوکی‌های شخص ثالث است که ما آنها را می‌شناسیم.

خوب، تا پایان مارس 2021، کروم 56.79٪ از سهم بازار مرورگر را در اختیار داشت (Safari 16.63٪) و بیش از 90٪ درآمد گوگل از تبلیغات از طریق استفاده از این کوکی های شخص ثالث حاصل می شود.

این به وضوح به این معنی است که تغییر قابل توجهی در نحوه درآمدزایی گوگل در آینده ایجاد خواهد شد.

اما چرا گوگل این تغییر را انجام می دهد؟ این صرفاً به دلیل اعمال تغییرات و مقررات جدید حریم خصوصی آنلاین است که به دنبال محدود کردن ردیابی فردی وب‌سایت‌ها هستند و به این ترتیب Google مجبور شده است استراتژی کلی داده خود را تغییر دهد – این شامل معرفی مجموعه جدید سیستم داده خود، GA4 است.

از آنجایی که یکی از بزرگترین شرکت های جهان بازنشسته می شود، بازاریابان اکنون باید برای روش جدید جمع آوری و نسبت دادن داده ها آماده شوند.

فقط برای یادآوری اینکه یک کوکی،

این یک فایل متنی است که هنگام بازدید از یک سایت جدید در مرورگر وب شما ایجاد و ذخیره می‌شود و به مرورگر کمک می‌کند اطلاعات مربوط به هر کاربر را ردیابی، شخصی‌سازی و ذخیره کند و به وب‌سایت اجازه می‌دهد تا تجربه شما و هرگونه تبلیغات مرتبط را بر اساس جلسات قبلی شما برای این کار شخصی‌سازی کند. وب سایت یا دیگران

منبع https://www.cookiepro.com/

و چی؟!

حذف کوکی های شخص ثالث به طور موثر رد داده هایی را که اطلاعات مربوط به تاریخچه وب شما را در چندین سایت منتقل می کند حذف می کند و اطلاعات کاربری که قبلاً برای شخصی کردن تجربه وب سایت استفاده می شد را حذف می کند.

بدیهی است که با حذف کوکی‌های شخص ثالث، این نوع فعالیت به تدریج ناپدید می‌شود و استفاده از فهرست‌های بازاریابی مجدد کمتر وابستگی پیدا می‌کند، مطمئناً مفید نخواهد بود.

اما کوکی های شخص اول همچنان در دسترس خواهند بود و تحت تأثیر این تغییر قرار نمی گیرند!

کوکی های شخص اول در همان دامنه وب سایتی که بازدید می کنید ایجاد و ذخیره می شوند و شما را در سراسر وب دنبال نمی کنند. آنها فقط از طرف سایتی که شما در آن هستید داده ها را جمع آوری می کنند و این اطلاعات را با موتورهای جستجو مانند Google یا سایر اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارند.

به عنوان بازاریاب‌ها، کسب‌وکارها و صاحبان وب، تغییر اتکا از کوکی‌های شخص ثالث به کوکی‌های شخص اول باید اکنون شروع شود، و تأکید بیشتر بر استفاده از کوکی‌های شخص اول باید تمرکز اصلی باشد.

این ممکن است شامل بررسی سفرهای مختلف کاربر و همچنین در نظر گرفتن استفاده از رویدادها، خبرنامه ها و دانلودهای ارزشمند مانند راهنماها برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربران/مشتریان سایت شما باشد.

ایجاد محتوای عالی متمرکز بر کاربر که به سؤالات کاربر پاسخ دهد یا به آنها در خرید کمک کند، بخش مهمی از پیشبرد استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل می دهد.

سپس این می تواند به ایجاد درک بهتری از مخاطبان شما کمک کند و به این ترتیب می تواند به هدایت رویکرد بازاریابی شما کمک کند. اما چگونه می‌توانید این داده‌های کوکی شخص اول را تجزیه کنید؟ خب اینجاست که GA4 وارد بازی میشه!!

GA4

Google Analytics 4 (GA4) به طور رسمی در اکتبر 2020 راه اندازی شد و معرفی این ابزار بازاریابان و صاحبان مشاغل را به تکاپو واداشت تا بفهمند GA4 چگونه بر بازاریابی فعلی (و آینده) آنها تأثیر می گذارد و واقعاً به چه داده هایی دسترسی خواهند داشت. تغییرات زیادی در GA4 وجود دارد، از جمله ظاهر (به من اعتماد کنید، وقتی به اندازه کافی در بازدیدها هستید، مانند UA به طبیعت دوم تبدیل می شوند)، اما این ابزار برای تمرکز بیشتر روی کوکی های شخص اول به روز شده است. .

Google GA4 را به عنوان یک ابزار حفظ حریم خصوصی تبلیغ می کند و برای کار با کوکی یا بدون کوکی طراحی شده است، با استفاده از یادگیری ماشین و مدل سازی آماری، GA4 به دنبال پر کردن شکاف های داده است.

GA4 یک مدل داده مبتنی بر رویداد را معرفی می کند که به شما امکان می دهد تعاملات مختلف را در سایت های خود نظارت کنید، این می تواند شامل اسکرول، دانلود، کلیک بر روی دکمه های خاص باشد.

اکنون به لطف این داده ها، تصویر بهتری از تجربه کاربری سایت خود می سازید.

گوگل به همه اطلاع داده است که GA4 پلتفرم پیش‌فرض گوگل آنالیتیکس از ژوئن/ژوئیه 2023 خواهد بود، بنابراین اکنون زمان آن است که اطلاعات بیشتری در مورد GA4، نحوه جمع‌آوری داده‌ها و مقایسه آن با UA شروع کنیم.

کوکی‌های شخص ثالث، کوکی‌های شخص اول یا اصلاً کوکی وجود ندارد، همچنان ابزارهایی در دسترس هستند که به شما کمک می‌کنند تصویر بهتری از رفتار مشتریان خود در سایت خود بسازید، اما اکنون زمان آن است که شروع به برنامه‌ریزی زندگی بدون کوکی کنید. به اشخاص ثالث

از اینکه وقت گذاشتید و مقاله مارک را خواندید متشکرم. اگر به محتوای مشابه علاقه دارید، چرا بقیه شماره 11 مجله معیار ما را مطالعه نکنید. اگر می خواهید با ما تماس بگیرید، از صفحه تماس ما دیدن کنید.

ارسال شده توسط مارک مک گونیگال در 19 اکتبر 2022 |

مارک که مسئول ارائه و توسعه پیشنهاد جستجوی ارگانیک، اهداف مشتری، استراتژی و عملکرد است، تیم های فنی و استراتژیک SEO را در کلیک مدیریت می کند تا راه حل هایی برای مسائل و استراتژی های عملکرد و همچنین فرصت های رشد پیدا کند.

مشاهده بیشتر از مارک مک گونیگال →

این را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *