چگونه یک ممیزی فنی سئو سایت خود را انجام دهیم

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

ارسال شده در 21 ژانویه 2021 توسط اندرو داتسون

 بهینه سازی موتورهای جستجو

ممیزی فنی سئو یکی از بهترین راه ها برای ارزیابی وب سایت شما و یافتن فرصت هایی برای بهبود است. این می تواند به شما کمک کند تا مشکلات وب سایت خود را شناسایی کنید، افت رتبه بندی را مشخص کنید و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید از آنها برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. در این مقاله، ما شما را با چند مرحله ساده برای انجام ممیزی سئوی خود آشنا می کنیم.

با خزیدن شروع کنید

اولین قدم در انجام ممیزی فنی سئوی وب سایت شما این است که بدانید موتورهای جستجو چگونه وب سایت شما را می بینند. این را می توان با استفاده از یک خزنده سئو انجام داد و به شما کمک می کند مشکلاتی مانند لینک های شکسته، مشکلات عنوان صفحه، توضیحات متا از دست رفته، مشکلات تغییر مسیر و تصاویر شکسته را پیدا کنید. برخی از بهترین ابزارهای مورد استفاده برای انجام خزیدن سئو عبارتند از:

SEMrush قورباغه Ahrefs

خزیدن یک وب سایت نه تنها به شما کمک می کند تا مشکلاتی را که نیاز به رفع دارند شناسایی کنید، بلکه به عنوان معیاری برای وب سایت شما عمل می کند که می توانید از آن برای پیگیری تغییرات استفاده کنید. بررسی دیگری که باید انجام دهید انجام یک سایت است: وب سایت خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چند صفحه توسط گوگل انتخاب شده و ایندکس شده است، اگر کمی کمتر از تعداد کل صفحات وب سایت شما باشد، نشان می دهد که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

کنسول جستجوی گوگل

یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود برای صاحبان وب سایت و بازاریابان، کنسول جستجوی گوگل است. نه تنها می توانید تعداد صفحات ایندکس شده را بررسی کنید، بلکه می توانید خطاهای خزیدن، منابع مسدود شده، مسائل امنیتی و سایر عوامل را نیز بررسی کنید. اگر متوجه افت شدید رتبه‌بندی شده‌اید، کنسول جستجو باید اولین درگاه تماس شما باشد و مشکلاتی مانند صفحات شکسته، خطاهای سرور یا جریمه‌های دستی Google را نشان می‌دهد.

بررسی سئوی داخل صفحه

مرحله بعدی انجام بررسی های سئوی درون صفحه برای وب سایت شما است، بسیاری از این بررسی ها را می توان با استفاده از گزارش خزیدن سئو انجام داد. مواردی که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

عنوان صفحه – برچسب عنوان صفحه شما باید منحصر به فرد و مرتبط با محتوای آن صفحه باشد، در حالت ایده آل تگ عنوان شما باید بین 50 تا 70 کاراکتر باشد.

توضیحات متا – در حالی که هیچ مزیت رتبه‌بندی از توضیحات متا شما وجود ندارد، اما همچنان نقش مهمی در کمک به مردم برای کلیک بر روی نتیجه شما دارد. توضیحات متا شما باید منحصر به فرد باشد. متقاعد کننده و به مردم کمک می کند تا بفهمند صفحات شما در مورد چیست.

عناوین و کلمات کلیدی – یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از بهینه سازی صفحات شما این است که مطمئن شوید کلمه کلیدی مورد نظر شما در عنوان و محتوای صفحه شما گنجانده شده است. این بدان معنا نیست که شما باید صفحه را با کلمات کلیدی پر کنید، در عوض روی صفحاتی با طراحی خوب تمرکز کنید که از نقاط گلوله، سرفصل ها و تصاویری استفاده می کنند که بر موضوع کلیدواژه متمرکز شده اند.

سلسله مراتب سایت – نحوه ساختار وب سایت شما می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد و رتبه بندی را دشوارتر کند. داشتن یک ساختار نسبتاً مسطح می‌تواند به موتورهای جستجو برای یافتن محتوای شما و رتبه‌بندی صفحات شما آسان‌تر شود.

سرعت وب سایت

آیا می دانستید که سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی است؟ مردم دیگر مایل نیستند منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشند و اگر بارگیری صفحه بیش از چند ثانیه طول بکشد، به طور فعال به وب سایت دیگری هدایت می شوند. از آنجایی که بیشتر و بیشتر ما از تلفن های همراه و تبلت ها برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنیم، داشتن وب سایتی که سریع بارگذاری می شود از اهمیت بیشتری در این دستگاه ها برخوردار است. عوامل زیادی بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارند، برخی از رایج ترین آنها عبارتند از میزبانی، اندازه تصویر، اندازه صفحه، جاوا اسکریپت و شیوه نامه.

اکثر وب سایت ها را می توان با کاهش اندازه تصویر، فشرده سازی فایل ها، به تاخیر انداختن درخواست های اسکریپت و استفاده از کش مرورگر نسبتاً ساده بهینه کرد. گوگل ابزار رایگانی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به نام PageSpeed ​​Insights ارزیابی کنید و حتی به شما نشان می دهد که چگونه هر مشکلی را که می تواند باعث کاهش سرعت وب سایت شما شود را برطرف کنید.

داده های تحلیلی خود را بررسی کنید

پلتفرم‌های ردیابی وب‌سایت مانند Google Analytics می‌توانند به شما کمک کنند اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان و نحوه استفاده آنها از وب‌سایت شما داشته باشید. همچنین می تواند ابزار مفیدی برای شناسایی مناطق برای بهبود و برجسته کردن مشکلات احتمالی در وب سایت شما باشد. برخی از مواردی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از: نرخ پرش بالا در صفحات کلیدی شما، زمان کم در صفحه و کاهش ترافیک ارگانیک.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می‌توانید همه چیز را از تعداد تبدیل‌ها در وب‌سایت تا مکان‌های جغرافیایی ترافیک خود اندازه‌گیری کنید. تجزیه و تحلیل می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبان به شما بدهد و به شما کمک کند تا برای بهبود عملکرد سایت خود تصمیم گیری کنید و آن را بهتر برای مشتریان خود هدف قرار دهید.

تست اتصال را انجام دهید

شما می توانید بهترین وب سایت دنیا را داشته باشید، اما بدون بک لینک هایی که به آن اشاره می کنند، برای به دست آوردن رتبه های عالی در موتورهای جستجو تلاش خواهید کرد. بک لینک ها به عنوان رای اعتماد برای وب سایت شما عمل می کنند، و به طور کلی، هرچه بیشتر باشد، شانس شما برای رتبه بندی در نتایج برتر بیشتر است. ابزارهای حسابرسی لینک زیادی وجود دارد که برخی از بهترین آنها از جمله Ahrefs و SEMrush به شما امکان می دهد پیوندهای خود و مهمتر از آن رقبای خود را ببینید.

با ارزیابی پیوندهای رقبای خود، می توانید مناطقی را که در آن قوی هستند شناسایی کنید و ایده هایی برای فرصت های پیوند برای کسب و کار خود بیابید. همچنین می‌توانید از این ابزارها برای مشاهده اینکه صفحات خاص برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند استفاده کنید، که می‌تواند به شما در توسعه صفحات وب و استراتژی محتوای خود کمک کند.

نتیجه

توصیه می کنیم هر 6 تا 8 ماه یکبار و پس از هر گونه تغییر اساسی در وب سایت خود، بازرسی فنی سئوی وب سایت خود را انجام دهید. با انجام ممیزی های منظم، می توانید عملکرد را محک بزنید و زمینه هایی را برای بهبود در وب سایت خود شناسایی کنید که می تواند به شما کمک کند از رقبای خود جلوتر بمانید.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *