اسطوره سادگی
امیدوارم امروز حداقل برخی از شما را در مورد مزایای سبک و تألیف قابل تشخیص برای جستجو متقاعد کنم – اما ابتدا می خواهم به اسطوره سادگی بپردازم. با این حال، در این مرحله، من بیان می کنم که من در مورد محتوا و منابع وبلاگ صحبت می کنم – اساساً هر زبانی در صفحه ای که توسط لوگوی شما “گفتار” نشده است. در جاهای خاصی نیاز به صدای برند وجود دارد.
من احساس می کنم یکی از دلایلی که ما عاشق اسطوره سهولت می شویم این است که ظاهراً میانبرهایی را ارائه می دهد. ابزارهایی وجود دارند که می توانند به ما در مورد اینکه آیا یک قطعه محتوا به اندازه کافی «آسان» است یا خیر، بلافاصله پاسخ مثبت یا خیر بدهند.
در صنعتی که مانند صنعت ما به ضربالاجلها توجه میکند، مفهوم صرفهجویی در زمان امری پیشفرض است، دنیایی از احتمالات را باز میکند. من قبلاً در این کنفرانس صحبت کرده ام، به عنوان مثال، در مورد اتوماسیون گزارش – چیزی که در طول سال ها باعث نجات من شده است. مشکل امتیاز دهی خودکار متن این است که واقعاً سخت است و اغلب به خوبی اجرا نمی شود.
مقیاس اصلی “Flesch-Kincaid” را در نظر بگیرید – ممکن است در MS Word در مدرسه با آن مواجه شده باشید، اما این مقیاس یا چیزی بسیار شبیه به آن، اکثر ابزارهای ارزیابی خواندن موجود را تقویت می کند. موارد زیر از ویکی پدیا به خوبی آن را خلاصه می کند:
از آنجایی که فرمولهای خوانایی برای کتابهای درسی مدرسه ایجاد شدهاند، در مقایسه با تست قابلیت استفاده مستقیم با خوانندگان معمولی، نقاط ضعفی را نشان میدهند. آنها تفاوتهای بین خوانندگان و تأثیرات محتوا، طرحبندی و کمکهای بازیابی را نادیده میگیرند. به عنوان مثال، پانگرام “Cwm fjord-bank glyphs vext quiz.” با وجود کلمات نامشخص، نمره خوانایی 100 و نمره سطح 0.52 دارد.
به همین ترتیب، کولریج قافیه دریانورد باستان، یک شعر حماسی 4000 کلمه ای پر از غم، جنون و آلباتروس، سطح خواندن کلاس نهم دارد و شامل بیت های بسیاری مانند موارد زیر است:
او آن را در دست لاغر خود می گیرد، گفت: «کشتی بود. “متوقف کردن! مرا ببر، دیوانه ریش خاکستری!» به زودی دستش او را رها کرد.
اکنون، به عنوان یک گوت نوجوان سابق، از طرفداران بسیار زیاد کولریج هستم، اما حتی اکنون نیز هر بار که شعر را می خوانم، باید به دنبال Eftsoons باشم. با این حال، این شعر در رده “خوب” در اکثر ابزارهای خوانایی قرار می گیرد.
با این حال، آنچه ممکن است مردم را بیشتر متعجب کند این است که وقتی دو نمونه نثر – همینگوی و اورول – را در برابر سازهای مشابه آزمایش می کنیم، چه اتفاقی می افتد. من فقط از دو مثال از هر کدام استفاده خواهم کرد، بنابراین تحقیق من در اینجا جامع نیست. من از شنیدن پیشنهادهایی برای تأمین بودجه تحقیقات بیشتر خوشحالم، اما شما آنچه را که برای آن هزینه می کنید با محتوای رایگان دریافت می کنید.
اول اورول، از چرا می نویسم، متنی اساسی در مورد هنر نویسندگی: