
با افزایش استراتژی های دیجیتالی شدن سال به سال و گسترش دامنه بازاریابی دیجیتال، هر بازاریاب دیجیتال باید زمان و تلاش خود را برای ارتقاء مهارت و آموزش منظم اختصاص دهد. دانستن نحوه کار الگوریتمها، تغییرات و ویژگیهای جدید اولین مزیت محرک را به شما میدهد و به شما امکان میدهد تا از طریق یک آژانس بازاریابی دیجیتال مؤثرترین کمپینهای بازاریابی را برای خود و سازمانتان توسعه دهید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد این روندهای بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید.
1. Google Smart Bidding
ویژگی «مناقصه هوشمند» گوگل ادز به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که روی استراتژی، دادهها و کپینویسی تمرکز کنند. به بیان ساده، تبلیغکنندگان میتوانند کمپینهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود را به سیستم هوش مصنوعی گوگل تبدیل کنند، که بودجه آنها را بهینه میکند و بازگشت سرمایه (ROI) آنها را به حداکثر میرساند. این به شما کمک می کند پیشنهادات خود را با استفاده از موارد زیر بهینه کنید:
فهرست شرکتهای بازاریابی مجدد ویژگیهای آگهی مرورگر سیستم عامل رابط دستگاه زبان موقعیت جغرافیایی موقعیت مکانی هدف روز و ساعت روز 2. تجارت پخش زنده
Livestream Commerce قبلاً یک بخش میلیارد دلاری در چین ایجاد کرده است. برندها سایت های رسانه های اجتماعی را انتخاب می کنند تا محصولات خود را به صورت زنده به نمایش بگذارند و مخاطبان این فرصت را دارند که محصول را در زمان واقعی خریداری کنند. حتی در اینستاگرام، ویژگی Shop به بازرگانان این امکان را میدهد که دکمه Show Now را در محتوای ویدیوی زنده بگنجانند و در وقت مشتریان صرفهجویی کنند. تجارت Livestream مدت زمانی را که مشتری از دیدن یک آگهی به خرید نیاز دارد کوتاه کرده است و آن را به یکی از امیدوارکننده ترین روندهای بازاریابی دیجیتال برای سال 2022 تبدیل کرده است.
3. واقعیت افزوده (AR)
واقعیت افزوده یک تجربه تعاملی از یک محیط دنیای واقعی است که در آن اطلاعات ادراکی تولید شده توسط کامپیوتر، عناصر دنیای واقعی را تقویت می کند. واقعیت افزوده به طور فزاینده ای توسط مشاغل برای بهبود تجربه مشتری و افزایش درآمد استفاده می شود. به عنوان مثال، IKEA نرم افزار مخصوص به خود را دارد که به مشتریان اجازه می دهد با آیفون خود از خانه خود عکس بگیرند و مبلمان IKEA را در آن تست کنند. از طریق AR، مبلمان را می توان جابجا کرد تا چگونگی تأثیر دیدگاه های مختلف بر ظاهر اشیا را بررسی کند.
4. تبلیغات برنامه ای
خرید تبلیغات برنامه ای استفاده از نرم افزار برای دریافت تبلیغات دیجیتال است. در حالی که مذاکرات انسانی، درخواست برای پیشنهادات و قیمتها بخشی از فرآیند سنتی است، خرید برنامهای از الگوریتمها و ماشینها برای خرید تبلیغات استفاده میکند. مناقصه بلادرنگ نوعی خرید تبلیغاتی برنامهای است که امکان هدفیابی بهتر و سریعتر را فراهم میآورد، تبلیغات واجد شرایط خرید و فروش به صورت موردی انجام میشود و تضمین میکند که فقط بازدیدکنندگانی که بخشی از مخاطبان هدف شما هستند، آگهی را مشاهده میکنند.
5. چت ربات ها
رباتهای چت میتوانند توسط کسبوکارها برای ارتباط با مشتریان به روشهای متنی یا صوتی استفاده شوند. خدمات مشتری 24/7 نمونه ای از چت بات ها است که به صدها کاربر که به طور همزمان از یک وب سایت بازدید می کنند پاسخ می دهد. استارباکس یک ربات چت ایجاد کرده است که با برنامه MyBarista یکپارچه می شود و به شما امکان می دهد از طریق آمازون الکسا یا پیامک از خانه خود سفارش دهید و همچنین به کاربران امکان پرداخت و انعام می دهد.
6. یوتیوب شورت
در مقایسه با حلقههای اینستاگرام، جدیدترین افزوده شده به یوتیوب «Shorts» است که به شما امکان میدهد محتوای ویدیویی ۱۵ ثانیهای یا کمتر بسازید. با محبوبیت روزافزون محتوای ویدیویی کوتاه، YouTube Shorts یک گزینه فوق العاده برای هر کسی است که بتواند در 15 ثانیه علاقه بینندگان شما را جلب کند.
7. محتوای خریداری شده
هر تصویر، ویدئو یا متنی که دارای پیوند مستقیم به دروازه رستگاری باشد، محتوای قابل خرید نامیده می شود. این فرآیند خریدار را که از طریق بازاریابی محتوا در مورد یک محصول یاد می گیرد و تصمیم به خرید آن در یک پلت فرم تجارت الکترونیکی می گیرد، ساده و ساده می کند. محتوای قابل خرید یکی از ویژگیهای اینستاگرام است که به کاربران این امکان را میدهد تا چیزهایی را مستقیماً از یک استوری یا پست خریداری کنند. H&M محصولات را در عکس های اینستاگرام خود برچسب گذاری می کند تا بیش از 36 میلیون دنبال کننده اینستاگرام آنها بتوانند الهام بگیرند، محصولات جدید را کشف کنند و در برنامه خرید انجام دهند.
8. Geofencing (بازاریابی مبتنی بر مکان)
Geofencing نوعی سرویس بازاریابی مبتنی بر مکان است که در آن یک برنامه یا برنامه نرمافزاری دیگر از شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، GPS، Wi-Fi و دادههای سلولی برای راهاندازی فعالیت بازاریابی هدفمند، مانند اعلان برنامه، تبلیغات رسانههای اجتماعی استفاده میکند. ، پیامک یا ایمیل. Sephora از ویژگی geofencing به نام “store companion” استفاده می کند که زمانی فعال می شود که کاربر وارد یکی از مناطق geofencing می شود و اعلان هایی در مورد تبلیغات، تخفیف ها و غیره دریافت می کند.
9. مردم همچنین می پرسند (PAA)
PAA یک ابزار بازاریابی عالی است زیرا هر شرکتی که به گوگل کمک می کند به این سؤالات به روشی دقیق و واضح پاسخ دهد، پیوندهایش در صفحه اول جستجوهای Google تبلیغ می شود. PAA ها به صورت استراتژیک در زیر 2-3 پیوند اول صفحه قرار می گیرند و به دلیل موقعیت استراتژیک خود، نرخ کلیک بالایی دارند. این بدان معناست که صرف نظر از رتبه بندی Domain Authority صفحه شما، اگر محتوای شما با PAA Google مطابقت داشته باشد، صفحه وب شما می تواند در صفحه اول گوگل ظاهر شود.
10. SEO Hyperlocal
SEO Hyperlocal ابتکار الگوریتمی جدید گوگل است که بر روی NAP فعلی یک فرد (نام، آدرس و شماره تلفن) تمرکز می کند تا به سوالات روزمره مانند “از کجا برگر بخریم؟” یا “نزدیک ترین رستوران چینی نزدیک من” پاسخ های شخصی سازی شده ارائه می دهد. قابل توجه ترین ویژگی SEO hyperlocal این است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا یک بازار منطقه ای قوی ایجاد کنند. هنگامی که با نتایج جستجوی صوتی ترکیب می شود، کسانی که عبارت های جستجوی بسیار خاص را تایپ می کنند می توانند به راحتی راهی برای تماس با شما پیدا کنند. دریافت یک حساب Google My Business ابزار اصلی مورد نیاز برای شروع اجرای رویکرد Hyperlocal SEO است. در اینجا روش های مختلفی برای بهبود سئوی محلی شما وجود دارد.