
یه روز صبح از خواب بیدار میشی شما احساس خوبی ندارید – به همین دلیل با پزشک عمومی خود تماس می گیرید.
همانطور که شما عصبی منتظر مشاوره خود هستید، نام شما در تلفن داخلی بلند می شود. وارد می شوید و توسط یک دکتر مهربان که لحن آرام بخش و در عین حال حرفه ای شما را راحت می کند از شما استقبال می کند.
آنها بدون تردید به هر سؤال شما پاسخ می دهند و شما را راحت می کنند. آنها در حالی که مراحل بعدی مشاوره بعدی شما را مشخص می کنند، می گویند: “همه چیز خوب خواهد شد.”
این تعامل عالی به نظر می رسد، درست است؟ پس از همه، برداشت های اولیه همه چیز است.
این کار کپی رایترها را در موقعیت دشواری قرار می دهد. نسخه پزشکی آنها نه تنها با طیف وسیعی از تکنیک های ارتباط کلامی و غیرکلامی که فقط در تعاملات رو در رو در دسترس هستند، روبرو می شود، بلکه کپی رقابتی آنلاین نیز وجود دارد.
اگر مجبور نباشند، مردم نمیخواهند منتظر امتحان بمانند، که به این معنی است که Google به سرعت تبدیل به بندر ترجیحی برای اطلاعات پزشکی میشود.
محتوای پزشکی اکنون باید بین آموزنده، دقیق و اطمینان بخش بودن تعادل ایجاد کند.
ناگفته نماند که باید رتبه بندی شود.
این کادرهای زیادی برای تیک زدن است.
بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه می توانید در میدان مین نیزه سلامت حرکت کنید.
مرحله 1: مخاطبان خود را درک کنید
هدف هر کپی پزشکی این نیست که واقعیتهای شرایط پزشکی را بپوشاند، بلکه حمایت از آنها در طول سفر است.
نوشتن یک نسخه کامل که حقایق و احساسات را در نظر می گیرد با درک نیازهای مخاطب شروع می شود.
قبل از اینکه انگشتان خود را روی صفحه کلید قرار دهید به این اشاره گرها فکر کنید.
کپی شما چه جوابی می دهد؟ – مطمئن شوید که مشخص کرده اید چه مشکلاتی به راه حل شما نیاز دارند و به آن پایبند باشید. از مماس های غیر ضروری اجتناب کنید. آنها فقط استرس بیشتری را اضافه می کنند. چرا کسی باید نسخه شما را بخواند؟ – کنجکاوی، ترس و اضطراب باعث می شود افراد روی نوار جستجو کلیک کنند – بنابراین هیچ احساس منفی را در نوشته خود تشدید نکنید. کسی به دنبال چیست؟ – جواب های کوتاه. همین. امتیازات خود را تقسیم کنید و به آنها بگویید چه کاری انجام دهند، کجا بروند و با چه کسی صحبت کنند.
به یاد داشته باشید، شما فقط می توانید متن تاثیرگذاری بنویسید که با درک مخاطبان شما طنین انداز شود.
مرحله 2: یک اتصال برقرار کنید
همه ما عوارض سلامتی را تجربه می کنیم. آنها یک تابو یا یک نفرت نیستند – آنها طبیعی هستند و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتند.
نسخه پزشکی باید این را منعکس کند. هیچ کس نباید از بحث در مورد مسائل پزشکی اجتناب کند زیرا همه ما در یک کشتی هستیم.
برقراری ارتباط با مخاطبان می تواند به همین سادگی باشد:
اتخاذ یک لحن مکالمه – یک هاله پرحرفی فضایی خوشایند ایجاد می کند و باعث می شود محتوا با مخاطبان شما طنین انداز شود. همچنین شکاف بین کپینویسی و تعاملات حضوری (که در آن افراد میتوانند از زبان بدن و لحنهای صوتی برای تغییر لحن نظرات خود استفاده کنند) را میبندد. با آنها ارتباط برقرار کنید – در حالی که آنها مجبور نیستند از تجربه شخصی ناشی شوند، حکایات می توانند فضای امنی ایجاد کنند که در آن هیچ کس مورد قضاوت قرار نگیرد و تأیید کند که آنها تنها نیستند. یک پرسونا بسازید – تصور یک مخاطب عام در هنگام نوشتن ممکن است دشوار باشد. تصور کنید در حال گفتگو با یک نفر هستید و این قطعه را مستقیماً برای او بنویسید.
وظیفه شما به عنوان یک نویسنده پزشکی شناسایی لحظاتی است که ممکن است بر احساسات تأثیر منفی بگذارد و نوشته خود را برای مقابله با نوسانات خلقی تنظیم کنید.
این مثال را در نظر بگیرید.
بی اختیاری ادرار و آتروفی واژن به این معنی است که شما کف لگن ضعیفی دارید. در زیر تمریناتی که باید برای جلوگیری از بدتر شدن مشکل انجام دهید آورده شده است.
این درب بازکن چند مشکل دارد.
اول، منفیگرایی و لحن قضاوتآمیز را از خود ساطع میکند.
دوم، با توجه به اینکه مردم به دنبال توصیههای واضح و عملی هستند، پیشروی با اصطلاحات تخصصی پزشکی گیجکننده است و خوانندگان را در جستجوی وضوح خود به سوراخ خرگوش پزشکی میفرستد – فقط اضطراب را تشدید میکند.
همچنین در زمانی که خوانندگان آسیب پذیرتر هستند، اعتماد به نفس و جزئیات ندارد.
بنابراین، بیایید آن را تغییر دهیم.
نشت ادرار در حین فعالیت بدنی، کاهش حس در حین رابطه جنسی و احساس افتادگی عمومی در پایین همه نشانههایی هستند که نشان میدهند ممکن است کف لگن ضعیفی داشته باشید. نگران نباشید ضعف کف لگن فوقالعاده شایع است و علائم میتوانند تنها در 12 هفته با این تمرینات ساده بهبود یابند…
در اینجا ما متوجه کاهش خلق و خوی خود شدیم – هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود که ممکن است مشکل پزشکی داشته باشد. با این حال، در پاسخ، ما در انتهای تونل با ارائه توصیههایی به خواننده نور دادهایم، چارچوب زمانی که میتوانند انتظار نتایج را داشته باشند یا در کمترین کلمه ممکن به دنبال درمان جایگزین و اطمینان باشند.
بهترین نسخه پزشکی افراد را تشویق میکند تا با لحنی تسکیندهنده اضطراب دست به اقدامی سریع بزنند که به آنها کمک میکند انتخابهای آگاهانهای با سر خونسرد و آرام داشته باشند.
مرحله 3: کپی خود را ایجاد کنید
از آنجایی که شما با احساسات شدید و موضوعات حساس سروکار دارید، استفاده از زبان، لحن صدا، و زمینه، کپی واقعی شما را می سازد یا می شکند.
هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه اطلاعات خود، دستورالعمل های زیر را در نظر بگیرید:
از زبان ناخوشایند پرهیز کنید – برخی از زبان ها هاله ای از انزوا ایجاد می کند یا حتی کسانی را که در مورد شرایط پزشکی سؤال می کنند سرزنش می کند. عبارات قربانی، رنجور، کثیف، بیماری و اختلال می تواند باعث وحشت غیر ضروری و حتی قضاوت کننده به نظر برسد. این کلمات می تواند تأثیر نامطلوبی داشته باشد که باعث می شود خوانندگان از جستجوی کمک دوری کنند. فهرستهای بلند اسمها را کوتاه کنید – فهرستهای طولانی و پر از اصطلاحات اسمها، درک را اشتباه میگیرند و منجر به تفسیرهای نادرست میشوند، بنابراین هرگونه ابهام اضافی را در صورت امکان حذف کنید. مثلاً به اختصار «تیم پرستاری متخصص زنان چند رشته ای» را به «تیم پرستاری زنان و زایمان» بنویسید. این عبارت همان معنی را حفظ کرده و از سردرگمی جلوگیری می کند. مطمئن شوید که در دسترس است – هدف این است که خواننده را مطمئن و آگاه بگذارید. هر چیز اضافی را حذف کنید تا متن شما تا حد امکان مختصر باشد. خوانندگان را در جریان قرار دهید – اصطلاحات تخصصی پزشکی معمولاً دشمن وضوح در کپی رایتینگ هستند. با این حال، گاهی اوقات لازم است. اگر باید اصطلاحات پزشکی پیچیده را بگنجانید، کمی وقت بگذارید و معنی آنها را توضیح دهید – یک توضیح ساده در داخل پرانتز این کار را انجام می دهد. محتوای خود را بر اساس مخاطبان تطبیق دهید – سبک های نوشتن باید بسته به زمینه یا مخاطب تغییر کند. برای مثال، بعید است که اصطلاحات لغت در هنگام نوشتن برای مخاطبان تخصصی در اسناد پیچیده پزشکی بر وضوح تأثیر بگذارد. با این حال، نوشتن با عبارات پیچیده آن را برای خواننده معمولی تقریبا غیرقابل خواندن می کند. تحقیق خود را انجام دهید – اگرچه ناگفته نماند، همیشه باید در مورد آنچه می نویسید تحقیق کنید. حتی مسئولیت بیشتری برای ارائه مشاوره صحیح در مورد مسائل پزشکی وجود دارد.
همچنین معمول است که نسخه پزشکی شما توسط یک متخصص بهداشت بررسی شود. این نه تنها به شما اطمینان میدهد که توصیه درستی میکنید، بلکه به Google نیز میداند که شما یک منبع معتبر هستید.
شما می توانید این کار را به سادگی با نام بردن از شخصی که مسئول بررسی نوشته خود است، انجام دهید، و به وضوح اعتبار آنها را نشان دهید.
Healthline نمونههای درخشانی از این دارد – کسب نتایج بهتر نیز کار زیادی نیست!
میتوانید درباره نحوه اجرای این کار برای کمپین برنده جوایز خود با StressNoMore بیشتر بخوانید.
مرحله 4: این قطعه را دریافت کنید
امروزه مردم به دنبال پاسخ های فوری برای پرسش های خود هستند. این به معنای ارائه سریع اطلاعات قابل هضم با لمس انگشت است.
افرادی که سؤالات پزشکی دارند اغلب به دنبال فوریت هستند، بنابراین هدف قرار دادن جعبه قطعه می تواند به طور چشمگیری اعتبار و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد.
بنابراین چگونه میتوانیم محتوای خود را بهینه کنیم تا به جستجوگران آنچه به دنبال آن هستند ارائه دهیم؟
قطعه برجسته آن جعبه کوچک زیبا در بالای صفحه نتایج جستجو است. گوگل سوال شما و الگوریتم های هوشمند آن را در میلیون ها محتوا بررسی می کند تا مستقیم ترین پاسخ را از معتبرترین منبع بیابد.
چند وقت یکبار از گوگل سؤال می کنیم، اولین نتیجه ارائه شده را می خوانیم و با آن پاسخ اجرا می کنیم؟ تمام زمان. بنابراین ارزش تمرکز روی آنها را دارد.
برای بهینه سازی محتوای خود برای اسنیپت ها، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:
محتوای خود را قطع کنید – 82٪ از قطعات گوگل از نثر طولانی گرفته شده است – آنها عاشق یک پاراگراف خوب هستند. با تقسیم بندی محتوای خود، شانس خود را برای پذیرفته شدن توسط الگوریتم گوگل چندین برابر می کنید و پایه های بیشتری را پوشش می دهید. فرمت پرسش و پاسخ را امتحان کنید – پاسخ دادن به سوالات در قالب پرسش/پاسخ به شما کمک می کند تا با پاسخ های خود مختصرتر باشید و جزئیات مرتبط را بدون کرک ارائه دهید. تحقیق کلمات کلیدی – تحقیقات کلمات کلیدی همچنین می تواند برای درک نیازهای کاربر استفاده شود. همراه با تجزیه و تحلیل SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، این اطلاعات می تواند به شکاف هایی در محتوا اشاره کند که کپی می تواند پر کند و الگوریتم می تواند تأیید کند. EEAT – امتیاز تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT) نوشته شما در نحوه مشاهده محتوای شما توسط گوگل نقش دارد.
این امر به ویژه هنگام نوشتن در مورد سلامت مهم است. دستورالعملهای رتبهبندی Google بیان میکند که محتوایی را با نادرستی جزئی یا محتوایی که به سایتهای کمتر معتبر در مورد موضوعاتی اشاره میکند که میتواند به طور قابلتوجهی بر سلامت، ثبات مالی یا ایمنی افراد تأثیر بگذارد جریمه کند.
مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً درست است و توسط متخصصان پزشکی داخلی یا خارجی پشتیبانی میشود. به منابع معتبر پیوند دهید و هر تحقیقی از پزشکان یا متخصصان بهداشت را ذکر کنید تا به گوگل ثابت کنید که تحقیقات خود را انجام داده اید.
همچنین به حذف هر گونه وافل که ممکن است باعث شود افراد توصیه های پزشکی را اشتباه تفسیر کنند، کمک می کند.
این مثال را بررسی کنید:
با تجزیه و تحلیل یک جستجوی کلیدواژه – مانند «نحوه سفت کردن دیوارههای واژن» – و ایجاد محتوای قابل هضم که مستقیماً به سؤالات پاسخ میدهد، میتوانید بالاتر از سایتهای بهداشتی بسیار معتبر مانند Healthline و WebMD قرار بگیرید، تا زمانی که محتوای شما دقیق باشد.
اگر کلمات کلیدی و موضوعاتی را با محتوای نوشتاری در دسترس کمی پیدا کنید اما حجم جستجوی بالایی داشته باشید، به شما کمک می کند.
تا زمانی که کلمات کلیدی به دقت انتخاب شده باشند، اطلاعات به طور دقیق منبع و در تکه های واضح و قابل درک نوشته شده باشد، شما شانس موفقیت دارید.
چک لیست سلامت را کپی کنید
بنابراین، به طور خلاصه، کپیرایتینگ پزشکی یک میدان مین است و باید به دقت مورد استفاده قرار گیرد تا به مخاطبان خود اطلاع داده شود و ابزارهایی را برای دریافت کمک مورد نیاز در اختیار آنها قرار دهد.
برخی از دستورالعمل های کلیدی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:
نکات دردناک مخاطب خود را درک کنید – هنگام نوشتن در مورد حقایق، احساسات و تأثیر متن را در نظر بگیرید. با این حال، اجازه ندهید که احساسات به تنهایی جهت کپی رایتینگ شما را تعیین کنند. از جریانهای اصطلاحات تخصصی پزشکی اجتناب کنید – نوشتن باید ساده و قابل درک باشد. به سوال پاسخ دهید و نه چیز دیگر – مماس ها و اطلاعات غیر ضروری وضوح متن را مختل می کند، که خوانندگان را سردرگم می کند و به رتبه بندی شما آسیب می رساند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به طور کامل تحقیق شده است – استناد به منابع معتبر برای کپی پزشکی با کیفیت بسیار مهم است. هدف برای قطعه ویژه – از آنجایی که مردم به دنبال دسترسی سریعتر به اطلاعات هستند، میتوانید از مزایای تنظیم محتوای خود برای آنها بهره ببرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رسیدگی به مشکلات مربوط به نسخه خود – یا برای تغییر حضور آنلاین خود امروز – در مورد خدمات کپی رایتینگ دیجیتال Screaming Frog بپرسید!