9 روند سئو برای سال 2022

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
روی داوطلبانه در Great British Beach Clean کلیک کنید

در برنامه Great British Bake Off کانال 4، شکایت از "ته خیس" ممکن است شما را در کتاب های بد ادامه مطلب

نمای کلی برنامه Wix Affiliate | راهنمای عمیق

اگر تا به حال یک صفحه نمونه کار یا یک وب سایت ساده بدون طراحی وب یا مهارت های توسعه ادامه مطلب

نحوه ایجاد شخصیت خریدار در HubSpot

اگر می خواهید در یافتن خریدار کامل خود موفق شوید، باید این 5 مرحله را دنبال کنید. اکنون اطلاعات کافی ادامه مطلب

5 نکته محلی SEO برای صاحبان هتل

آیا می دانستید که 46 درصد از کل جستجوهای گوگل شامل هدف محلی است؟بازار بزرگی برای کسب و کارهای محلی ادامه مطلب

سئو دائما در حال تغییر است و سال به سال شاهد آمدن و رفتن روندهای بی شماری هستیم. از طریق به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های زیاد گوگل و تغییر تقاضای کاربران، تا توسعه فناوری، تعدادی از عوامل می‌توانند بر نحوه عملکرد کسب‌وکارها و وب‌مسترها برای عملکرد خوب در SERP تأثیر بگذارند. در حالی که به نظر می رسد برخی از روندها برای ماه ها یا سال ها ادامه دارند، برخی دیگر زودگذر هستند اما به همان اندازه مهم هستند. ما به هر یک از آنها توجه می کنیم تا آگاهانه ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. در اینجا ما 9 مورد از روندهای برتر SEO را که انتظار داریم در سال 2022 ببینیم، فهرست کرده ایم.

1. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) چندین سال است که نقش مهمی در سئو ایفا می کند، به خصوص از سال 2015 که گوگل وجود الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی را در قالب RankBrain تأیید کرد. RankBrain مؤلفه ای است که از یادگیری ماشینی برای تعیین مرتبط ترین نتایج برای عبارت جستجویی که کاربر وارد کرده است استفاده می کند. تا به امروز همچنان مهم است و در سرتاسر جهان در کانون توجه سئو قرار دارد.

با این حال، به نظر می رسد روندهای اخیر در هوش مصنوعی تمرکز را از خود الگوریتم دور می کند و در عوض بر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمرکز می کند. محصولات و مدل‌های یادگیری ماشینی امکان تولید هر چیزی از یک موضوع وبلاگ گرفته تا کل مقاله را با کلیک یک دکمه، همه بر اساس محتوای قبلی و رفتار کاربر، فراهم کرده‌اند. چند بیت داده می‌تواند دسترسی به انبوهی از ایده‌ها را برای کمک به ایجاد محتوا و داده‌های بهینه‌شده SEO با سرعتی بسیار سریع‌تر فراهم کند.

در حالی که مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی هنوز همیشه یا کاملاً برای هدف مناسب نیستند، هوش مصنوعی می‌تواند موضوعات مبتنی بر داده را ایجاد کند تا مطمئن شود که هم سرگرم‌کننده و مرتبط هستند و هم ابرداده‌های دقیق محتوا، که به آن پیوست شده‌اند. همچنین می‌تواند به ایجاد طرح‌ها یا پیش‌نویس‌های اولیه برای مقالات کمک کند، که باعث می‌شود به جای ایجاد همه چیز از ابتدا، مرور و ویرایش آن را بسیار سریع‌تر کنید. این می تواند برای سئوکاران با محدودیت زمانی مفید باشد، اما خطر ایجاد یک بازار محتوای اشباع شده را دارد که در آن برجسته شدن بسیار دشوارتر است.

2. محتوای بلند مدت

در حالی که محتوای باکیفیت همیشه برای رتبه‌بندی نباید طولانی باشد، در سال‌های اخیر ارتباطی بین طول محتوا و رتبه‌بندی آن در SERP وجود داشته است. به طور کلی، محتوای طولانی‌تر (اما نه خیلی طولانی!) می‌تواند سیگنال‌های EAT Google را بسیار مؤثرتر و کامل‌تر از یک قطعه کوتاه‌تر و کوتاه‌تر دریافت کند، و بنابراین می‌توانیم ببینیم که محتوای طولانی‌مدت همچنان مورد توجه سئوکاران و بازاریابان محتوا است. سال آینده این احتمال وجود دارد که گوگل در مورد تشخیص کیفیت حتی در قطعات کوتاه‌تر در آینده هوشمندتر شود، بنابراین مهم است که مراقب نحوه تغییر این روند در ماه‌های آینده باشید.

3. سازگار با موبایل

گوگل بیش از 7 سال است که موبایل دوستی را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته است و اولین تایید موقعیت آن در سال 2015 منتشر شد. همچنین یکی از طولانی ترین روندهای مشاهده شده در صنعت است. در حالی که اکثر وب‌مسترها وب‌سایت‌های خود را با قابلیت استفاده از تلفن همراه یا فهرست‌بندی اول تلفن همراه در ذهن می‌سازند، گوگل از تمرکز آنها دوری نکرده است. انتظار می‌رود که بیش از 75 درصد از مردم در اوایل سال 2025 به طور کامل از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند، به این معنی که متخصصان سئو و مدیران وب‌سایت‌ها بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند تا مطمئن شوند که وب‌سایت‌هایشان برای موبایل آماده هستند. طرح‌های واکنش‌گرا یا تنظیمات مخصوص موبایل می‌تواند تفاوت بین رتبه‌بندی در صفحه ۱ یا عدم نمایش آن باشد. گمان می رود که مشکلات استفاده از تلفن همراه نیز ممکن است منجر به رتبه های پایین تر در آینده شود، بنابراین بسیار مهم است که در بالای هر مشکل یا اشکالی که به وجود می آید باقی بمانید.

4. محتوای ویدیویی

با ظهور TikTok و محبوبیت مداوم سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب، نمی‌توان انکار کرد که محتوای ویدیویی در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین اشکال مصرف است. تنها در بریتانیا، TikTok بیش از 3.7 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که به طور متوسط ​​بین 41 تا 52 دقیقه در روز تماشا می کنند و هفتمین برنامه رسانه اجتماعی پربارگیری در جهان باقی مانده است. با جمعیت 18 تا 24 ساله مشترک، این پلت فرم عالی برای کسب و کارهایی است که امیدوارند نسل جوان را جذب کنند.

YouTube همچنین دسترسی به محدوده سنی 18 تا 25 سال را فراهم می کند، اما افراد 26 تا 35 ساله تقریباً به همان اندازه فعال هستند و 36-45 و 46-55 هنوز به تعداد قابل توجهی در این پلتفرم حضور دارند. برای کسب‌وکارها، این بدان معناست که گرفتن برخی از مشخصات جمعیتی کلیدی آن‌ها می‌تواند به سادگی تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا و مرتبط و قرار دادن آن در جایی که احتمال دیده شدن آن وجود دارد، باشد. فرم کوتاه در TikTok بهترین کار را دارد، در حالی که YouTube فضای کمی برای جزئیات بیشتر با ویدیوهای 10 دقیقه‌ای که معمولاً بهترین عملکرد را دارند، فراهم می‌کند.

5. جستجوی ویدیو و تصاویر

همانطور که در بالا ذکر شد، محتوای ویدیویی برای مدتی تمرکز اصلی برای تجربه کاربر بوده است، اما یکی از ویژگی‌های خاصی که در سال 2022 قابل توجه است، افزودن دو فرمت جدید داده‌های ساختاریافته در SERP است – Seek Markup و Clip Markup. هر دو برای ارائه لحظات کلیدی به کاربران در SERP طراحی شده‌اند و به مدیران وب‌سایت این امکان را می‌دهند که ویدیوهای خود را برچسب‌گذاری کرده و برچسب‌گذاری کنند تا در نتایج بهتر نشان داده شوند. Clip Markup یک روش دستی برای اطلاع دادن به Google در مورد مهرهای زمانی در ویدیوی شما است، اما Seek Markup یک روش خودکار برای انجام همین کار است. با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی خود، آنها می توانند فیلم ها را اسکن کنند تا بهترین نقاط را برای جست و جوی کاربران پیدا کنند و آنها را در SERP نمایش دهند.

این علامت‌ها را می‌توان نه تنها در یوتیوب، بلکه در هر کجای وب در به‌روزرسانی‌های اخیر به ویدیوها اضافه کرد و انتظار می‌رود در سال آینده اضافه و بهبود یابد.

6. IndexNow

IndexNow یک موتور منبع باز است که توسط موتورهای جستجوی وب برای یافتن و منبع محتوای جدید از طریق یک سیستم فشار به جای کشش استفاده می شود. این APIها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایجاد محتوا و نمایه‌سازی را هم برای وبمسترها و هم برای خود موتورهای جستجو آسان‌تر کنند. هر وب‌سایتی که از IndexNow (یا APIهای مشابه) استفاده می‌کند، به‌طور خودکار هرگونه تغییر، حذف یا به‌روزرسانی را گزارش می‌کند، که سپس به‌جای خزیدن ربات‌ها و استخراج این اطلاعات، به موتورهای جستجوی مختلف ارسال می‌شود. گزارش ها اخیرا نشان داده اند که گوگل به دنبال استفاده از این پروتکل است، به این معنی که تغییرات، محتوای جدید و پست های جدید ممکن است به زودی سریعتر از همیشه به فهرست موتورهای جستجو برسد. این پروتکل همچنین فرآیند نمایه‌سازی محتوا را از کربن خنثی‌تر می‌کند و به بهبود تلاش‌های پایداری گوگل با کاهش سربار خزیدن که در غیر این صورت مجبور به استفاده از آن بودند، کمک می‌کند.

7. مامان

الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال به روز رسانی است، اما یک به روز رسانی خاص که ما به آن توجه داریم MUM یا Multitask United Model است. این مدل خاص یک مدل پردازش زبان است که تقریباً 1000 برابر قدرتمندتر از سیستم زبان طبیعی قبلی گوگل، BERT است. این برای چندوظیفگی طراحی شده است، به این معنی که باید بتواند نه تنها متن، بلکه ویدئو و تصاویر را نیز به 75 زبان تجزیه و تحلیل کند تا دقیق ترین و جامع ترین نتایج ممکن را ارائه دهد. برای تعیین هدف و ارائه بهترین نتایج ممکن برای هر کاربر، یک جست‌وجو، حتی پیچیده، نیاز دارد و همه چیز را از متن گرفته تا احساسات و زمینه تجزیه و تحلیل می‌کند.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه کار با MUM به عنوان کسب و کار یا وب مستر وجود ندارد، اما چند چیز وجود دارد که باید در ماه های آینده تماشا کنید و انتظار داشته باشید. اینها شامل نتایج و نحوه نمایش آنها، نتایج بیشتر با 0 کلیک، تمرکز بر داده های ساختاریافته و تمرکز بر محتوای بومی است.

8. نمایه سازی معابر

گوگل سال گذشته اعلام کرد که الگوریتم جدیدی بر SERP ها به نام Passage Indexing تاثیر می گذارد. این الگوریتم خاص از پردازش زبان طبیعی برای فهرست‌بندی صفحات وب استفاده می‌کند و در نهایت درک آن‌ها از معنای هر قسمت را بهبود می‌بخشد. این متن‌ها می‌توانند در SERP به‌عنوان محتوای طولانی‌تر ظاهر شوند تا توضیحات متا معمولی، و لزوماً نباید در بخشی اختصاص داده شده به آن SERP خاص باشند. با تجزیه یک متن به صورت متن، محتوای طولانی‌تر همچنان می‌تواند برای عبارت‌های جستجوی خاص با برش دادن یک قطعه از قطعه برای نمایش در SERP ظاهر شود.

نمایه سازی پاساژ از قبل از سال 2020 مورد توجه گوگل بوده است، اما فوریه سال گذشته بود که شروع به انتشار کرد و ما از آن زمان تاکنون آن را تماشا می کنیم. هیچ ترفندی برای راه اندازی این نمایه سازی برای سایت شما وجود ندارد، اما کسب و کارها تشویق می شوند تا به مرتبط بودن، دقت و تخصص در قسمت های خود فکر کنند تا بیشترین ارزش را در محتوای خود ارائه دهند و به طور بالقوه این ویژگی را فعال کنند.

9. معیارهای اساسی وب

تجربه کاربری برای سال‌ها یکی از محورهای اصلی گوگل بوده است و Core Web Vitals نقش بزرگی در آن ایفا کرده است و در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داد. از ماه مه 2021، Core Web Vitals بخشی از الگوریتم تجربه صفحه است و باید همچنان در کانون توجه مدیران وب‌سایت‌ها با حرکت به سال 2022 باقی بماند. سه عامل اصلی بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند، از جمله بزرگترین رنگ محتوا (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) ) و تغییر چیدمان تجمعی (CIS) – اینها می توانند و احتمالاً نقشی در نحوه رتبه بندی صفحه ایفا کنند.

با این حال، در حال حاضر به نظر می رسد این تنها بر نتایج تلفن همراه تأثیر می گذارد و در حال حاضر یک عامل رتبه بندی اصلی نیست. ما معتقدیم که هنوز ارزش آن را دارد که فقط در صورت تغییر تمرکز آنها در آینده، مراقب آن باشیم.

برای کسب اطلاعات در مورد هر یک از گرایش‌های بالا یا اینکه چگونه ممکن است بر SEO شما تأثیر بگذارند، یا برای کمک به ایجاد یک کمپین بازاریابی مبتنی بر نتایج که همگام با تغییر چشم‌انداز سئو است، تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. برای اطلاعات بیشتر فقط تماس بگیرید.

مقالات مرتبط :


روی داوطلبانه در Great British Beach Clean کلیک کنید

در برنامه Great British Bake Off کانال 4، شکایت از "ته خیس" ممکن است شما را در کتاب های بد ادامه مطلب


نمای کلی برنامه Wix Affiliate | راهنمای عمیق

اگر تا به حال یک صفحه نمونه کار یا یک وب سایت ساده بدون طراحی وب یا مهارت های توسعه ادامه مطلب


نحوه ایجاد شخصیت خریدار در HubSpot

اگر می خواهید در یافتن خریدار کامل خود موفق شوید، باید این 5 مرحله را دنبال کنید. اکنون اطلاعات کافی ادامه مطلب


5 نکته محلی SEO برای صاحبان هتل

آیا می دانستید که 46 درصد از کل جستجوهای گوگل شامل هدف محلی است؟بازار بزرگی برای کسب و کارهای محلی ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *