GA3 و GA4: تفاوت در چیست؟

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
باز کردن رشد کسب و کار – چرا وب سایت شما به وبلاگ نیاز دارد

آیا می دانستید که تنها 33 درصد از کسب و کارها در وب سایت خود وبلاگ دارند؟ و آمار نشان ادامه مطلب

این ماه در بازاریابی جستجو [May 2023]

می 2023 یک ماه شلوغ برای بازاریابی دیجیتال و جستجو بود. همانطور که موتورهای جستجو برای همگام شدن با زمان ادامه مطلب

پادکست DigiEnable – ژوئن 2023

پادکست DigiEnable پادکست DigiEnable - ژوئن 2023 پخش یک قسمت توقف یک قسمت نادیده گرفتن/لغو صامت اپیزود 10 ثانیه به ادامه مطلب

ماه در روابط: نکات برجسته روابط عمومی دیجیتال برای ماه می

خورشید می درخشد، تابستان در افق است و اگرچه تعداد تعطیلات بیشتر از آن چیزی است که می توانید به ادامه مطلب

اکنون که گرد و غبار پس از سال جدید فروکش کرده است و ما در سال 2023 به رختخواب رفته ایم، وقت آن است که به Google Analytics 4 فکر کنیم. به عنوان یک آژانس، ما از بهار سال گذشته (2022) با آن کار کرده ایم. زمانی که گوگل اعلام کرد که Universal Analytics را در ژوئن 2023 بازنشسته می کند

پس چه چیزی باید در مورد آن بدانید؟

Google Analytics 4 (GA4) چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب است که توسط گوگل ارائه شده است تا «داده‌ها را از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی شما جمع‌آوری کند تا گزارش‌هایی ایجاد کند که بینش‌هایی درباره کسب‌وکار شما ارائه می‌کند».

سه نسخه Google Analytics (GA) وجود دارد و GA4 آخرین نسخه است.

در GA1، GA2 و GA3، هیچ راه آسانی برای ترکیب داده های استفاده از وب سایت و برنامه در یک گزارش واحد وجود نداشت. آنها به طور جداگانه اندازه گیری شدند. با معرفی GA4، داده های استفاده از اپلیکیشن موبایل و وب سایت اکنون در یک ویژگی برای تجزیه و تحلیل و گزارش یکپارچه ادغام شده اند.

تفاوت بین GA3 و GA4 چیست؟

سنجه‌ها و گزارش‌هایی که در GA4 به آن‌ها دسترسی داریم بسیار متفاوت از معیارهای GA3 هستند و بسیاری از آنها حذف یا جایگزین شده‌اند.

گزارش‌دهی در GA4 بر اساس مدل «رویداد + پارامتر» است که کاربر محور است، نه مدل تاریخی «جلسه + بازدید از صفحه» که GA در گذشته استفاده می‌کرد. بنابراین GA3 و GA4 داده های مشابه وب سایت را متفاوت جمع آوری، پردازش و گزارش می کنند. به عنوان مثال، نمای صفحه یک رویداد در GA4 در نظر گرفته می شود، بنابراین اطلاعات بسیار بیشتری در مورد آن به دست می آوریم، مانند عنوان صفحه و جایی که بازدیدکننده هنگام مشاهده صفحه بوده است.

این به ما امکان می دهد هر فعالیت کاربر را به عنوان یک رویداد ردیابی کنیم، از جمله بازدید از صفحه، کلیک های خروجی، اسکرول، درگیری ویدیو، دانلود فایل و غیره. همچنین امکان ایجاد رویدادهای سفارشی وجود دارد که آن را برای اهداف ردیابی انعطاف پذیرتر می کند.

معیارهای تعامل چگونه تغییر کرده است؟

در GA4، گوگل مجموعه جدیدی از معیارهای تعامل را معرفی کرد تا به ما امکان دهد تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما را با دقت بیشتری ردیابی کنیم، که شامل موارد زیر است:

جلسات تعاملی – جلسه ای که در آن یک بازدیدکننده 10 ثانیه یا بیشتر را در وب سایت یا برنامه شما سپری کرده، دو یا چند صفحه را مشاهده کرده یا یک رویداد تبدیلی داشته است. ) با تقسیم تعداد جلسات درگیر بر تعداد کل جلسات محاسبه شده است.

چه تفاوت هایی خواهید دید؟

اگر مشتری سئوی ما هستید، پس تغییر در معیارهایی که می‌توانیم گزارش کنیم، ظاهر گزارش ماهانه سئوی شما را از ما تغییر می‌دهد.

ما در حال حاضر در مورد:

ترافیک جستجوی ارگانیک – تعداد بازدیدکنندگان سایت بر اساس جستجوی ارگانیک ترافیک کل – کل بازدیدکنندگان سایت برای ماه میانگین طول جلسه – میانگین زمان صرف شده در سایت به ازای هر بازدید ٪ جلسات جدید – درصد بازدیدکنندگان از سایت که بازدید نشده اند سایت در 30 روز گذشته نرخ پرش – درصد بازدیدکنندگانی که در همان صفحه ای که وارد شده اند از وب سایت خارج شده اند و هیچ صفحه دیگری را مشاهده نکرده اند.

و با انتقال به GA4، موارد زیر را گزارش خواهیم کرد:

ترافیک جستجوی ارگانیک – تعداد بازدیدکنندگان سایت بر اساس جستجوی ارگانیک ترافیک کل – تعداد کل بازدیدکنندگان سایت در ماه کل کاربران – تعداد کل بازدیدکنندگان سایت که با شناسه منحصر به فردشان شناسایی شده اند تعامل کاربر – زمانی که یک بازدیدکننده در صفحه وب شما صرف می کند تمرکز. بازدیدها – تعداد دفعاتی که کاربران شما یک صفحه وب را مشاهده کردند. تعداد رویداد – تعداد دفعاتی که کاربران شما یک رویداد خاص مانند مشاهده صفحه، پیمایش یا مشاهده مورد را فعال کردند

با این حال، زمانی که ما شروع به ارسال گزارش‌ها بر اساس داده‌های GA4 می‌کنیم، یک دوره تعدیل وجود خواهد داشت، بنابراین اگر سؤالی دارید، لطفاً در پرسیدن دریغ نکنید. یاریدادن همواره مایهی خرسندی ماست.

پست GA3 و GA4: تفاوت چیست؟ اولین بار در ZOOL ظاهر شد.

مقالات مرتبط :


باز کردن رشد کسب و کار – چرا وب سایت شما به وبلاگ نیاز دارد

آیا می دانستید که تنها 33 درصد از کسب و کارها در وب سایت خود وبلاگ دارند؟ و آمار نشان ادامه مطلب


این ماه در بازاریابی جستجو [May 2023]

می 2023 یک ماه شلوغ برای بازاریابی دیجیتال و جستجو بود. همانطور که موتورهای جستجو برای همگام شدن با زمان ادامه مطلب


پادکست DigiEnable – ژوئن 2023

پادکست DigiEnable پادکست DigiEnable - ژوئن 2023 پخش یک قسمت توقف یک قسمت نادیده گرفتن/لغو صامت اپیزود 10 ثانیه به ادامه مطلب


ماه در روابط: نکات برجسته روابط عمومی دیجیتال برای ماه می

خورشید می درخشد، تابستان در افق است و اگرچه تعداد تعطیلات بیشتر از آن چیزی است که می توانید به ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *