
چرا این امر باعث افزایش محبوبیت TikTok به عنوان یک موتور جستجو می شود؟
TikTok قادر است نسل جدید بزرگسالان را به گونه ای درگیر کند که Google (هنوز) ظرفیت آن را ندارد. TikTok با تحویل سریع، محتوای شخصیسازیشده و الگوریتم هوشمند، مخاطبان خود را به برنامه کاربرپسند متصل نگه میدارد و باعث میشود که آنها تمایلی به ترک پلتفرم برای جستجوی جستجوهای خود در جای دیگری نداشته باشند.
اطلاعات به سرعت منتقل شد
TikTok (بیشتر) شامل ویدیوهای کوتاه 15 تا 60 ثانیه ای است که اطلاعات را به شیوه ای جذاب و سریع منتقل می کند. طراحی این پلتفرم برای مصرف سریع محتوا و اطلاعاتی که به راحتی قابل هضم است، ایده آل است، که به ترجیح GenZ برای رضایت فوری پاسخ می دهد.
محتوای شخصی و شخصی سازی شده
الگوریتم هوشمندی که به سرعت ترجیحات کاربر را با در نظر گرفتن عادات تماشا، زمان مشاهده، لایکها و بازبینیها یاد میگیرد، این است که TikTok در ابتدا شهرت خود را در میان پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به دست آورد. این به کاربر اجازه میدهد با افراد و جوامع همفکر خود ارتباط برقرار کند و محتوایی را نمایش دهد که با آن اولویتها هماهنگ باشد. این اولویتها همچنین هنگام جستجو در پلتفرم در نظر گرفته میشوند و فوراً محتوایی را در مورد موضوع جستجو در اختیار کاربران قرار میدهند که با نوع محتوایی که میخواهند یا امیدوارند ببینند مطابقت دارد.
در حالی که گوگل یک سیستم هوشمند برای نحوه نمایش محتوا در SERP ها دارد – آنها بر اساس پرس و جو طراحی شده اند، نه لزوما برای شخصی که جستجو را انجام می دهد. در حالی که این محتوا احتمالاً مفید است و احتمالاً به این سؤال پاسخ می دهد – اطلاعاتی که Google بیرون می ریزد شخصی نیست و احتمالاً به اندازه اطلاعات یافت شده در TikTok جذاب نیست.
تجربه کاربری (UX)
رابط TikTok و ابزارهای ایجاد محتوا برای سهولت استفاده طراحی شده اند. با جریان بی پایانی از ویدیوها که به سادگی با کشیدن انگشت به بالا یا پایین برای کاربر قابل دسترسی است، و مجموعه ای از ابزارهای سازنده با قابلیت پیمایش آسان که اضافه کردن صدا، فیلترها، پس زمینه و صداهای صوتی را به هر ویدیوی ضبط شده در برنامه آسان می کند.
رابط کاربری Google نیز کاملاً شیک و برای پیمایش آسان است، اما فهرست پیوندهای مبتنی بر متن Google که کاربران را به صفحات متعدد اطلاعات هدایت میکند، دیگر آن لذتی را که نسلهای جوان میخواهند، فراهم نمیکند.
توصیه های هوش مصنوعی
TikTok از الگوریتم هوشمند خود در موتور جستجوی خود استفاده می کند. استفاده از دادههای کاربر جمعآوریشده در بالا برای ارائه متن پیشبینیکننده و توصیههای هوش مصنوعی برای جستوجوهایشان. در حالی که موتورهای جستجو شروع به پیادهسازی ویژگیهای هوش مصنوعی میکنند، سطحی که در آن با کاربر در سطح شخصی طنینانداز میشود، کاملاً به یک شکل مقایسه نمیشود.