
بیاموزید که چگونه کلمات کلیدی با قیف پایین را هدف قرار دهید و از آنها استفاده کنید تا تبدیل های SEO و PPC بهتری داشته باشید.
اما اول،
کلمات کلیدی قیف پایین یا پایین چیست؟
کلمات کلیدی در پایین یا پایین قیف آنهایی هستند که نشان دهنده قصد مشتری برای خرید هستند، مانند «خرید»، «فروش»، «ارزان»، «اجاره» و غیره.
این کلمات کلیدی نشان دهنده آمادگی مشتری برای خرید محصول یا خدمات است.
همچنین میتوانید مرحله ارزیابی را در انتهای فرآیند خرید قرار دهید، جایی که افراد جایگزینها را در موتور جستجوی Google بررسی و در نظر میگیرند.
مراحل قیف خرید
در اینجا خلاصه ای سریع از هر مرحله از قیف خرید آورده شده است.
شناسایی مسائل (قیف بالایی)
جستجو توسط یک مشتری بالقوه انجام می شود که به دنبال راه حلی برای یک مشکل است. سایر SEO ها آنها را کلمات کلیدی آگاهی شما یا قیف بالایی می نامند.
جستجوی اطلاعاتی (وسط قیف)
جستجو توسط کاربر انجام می شود که به دنبال اطلاعاتی در مورد یک محصول، خدمات یا نام تجاری است که می تواند به حل مشکل او کمک کند.
در این مرحله از قیف، درخواست های مارک دار را خواهید یافت.
ارزیابی گزینه های جایگزین (قیف وسط، پایین)
پس از اینکه کاربر چندین راه حل برای حل مشکل خود پیدا کرد، گزینه های جایگزین را ارزیابی می کند.
آنها به دنبال جایگزین های محصول، مقایسه محصولات و بررسی های قابل اعتماد خواهند بود.
تصمیم خرید (پایین یا پایین هدف جستجوی قیف)
مرحله تصمیم خرید، مرحله ای است که درست قبل از خرید مردم است.
آنها نزدیکترین مکان یا فروشگاه را جستجو میکنند یا عباراتی مانند پیشنهاد، فروش، خرید، ارزانترین و غیره را جستجو میکنند.
هدف خرید یا کلمات کلیدی پایین قیف معمولاً رقابتی ترین عبارات برای رتبه بندی یا پیشنهاد با PPC هستند.
تنها 9.1 درصد از کل کلمات کلیدی، کلمات کلیدی پایین قیف هستند
در تحقیقاتم در مورد قصد خریدار، 85000 کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کردم و متوجه شدم که 9.1 درصد از کلمات کلیدی قصد تصمیم گیری برای خرید دارند.
مردم از «خرید، سفارش، خرید، ارزانترین، نزدیکترین، فروشگاه، فروشگاه، پیشنهاد، تخفیف» و غیره استفاده میکنند.
چگونه کلمات کلیدی قیف پایین تر را با ابزار تحقیق کلمات کلیدی پیدا کنیم
راه های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی پایین قیف وجود دارد.
کنسول جستجوی گوگل ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی جستجوگر جستجوگر گوگل آنالیتیکس مانند Ahrefs و Ubersuggest. جستجوگر سئو
یا، اگر ابزار تحقیق کلمه کلیدی پولی ندارید، این یکی را امتحان کنید.
به SEO Scout بروید یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، زبان و کشور خود را انتخاب کنید و برو را فشار دهید SEO Scout کلمات کلیدی را در سطل های مختلف گروه بندی می کند.
این رویکرد به شما کمک می کند کلمات کلیدی را در پایین یا پایین قیف شناسایی کنید.
این کلمات کلیدی یا پرس و جوها برای وب سایت های بالغ یا معتبر مناسب هستند.
Google Adwords یا Analytics
اگر کمپین های Adwords را اجرا می کنید، می توانید کلمات کلیدی پایین یا پایین قیف را در حساب Google Adwords یا Analytics خود پیدا کنید.
رفتن به Google Analytics انتخاب کسب انتخاب تبلیغات گوگل انتخاب عبارت جستجو انتخاب دوره زمانی 12 ماه گذشته مطمئن شوید که 5000 ردیف نمایش داده می شود انتخاب صادرات وارد کردن به کاربرگنگار Google
وقتی به Google Sheets وارد میشود، گزارش جستجوی مورد استفاده در کمپینهای AdWords شما به این شکل خواهد بود.
من یک ابزار اتوماسیون Google Sheets دارم که به من کمک می کند قصد یا مرحله کاربر را در قیف خرید برای هر درخواست تعیین کنم.
بنابراین به پایین پیمایش کنید و هر درخواستی را که منجر به تراکنش جستجوی پولی نمی شود حذف کنید و یک هدف برای هر پرس و جو اعمال کنید.
گزارش شما به این شکل خواهد بود.
اکنون تعداد تراکنش ها و ارزش تراکنش را برای کلمات کلیدی در هر مرحله جمع کنید.
در این مثال، این چیزی است که من پیدا کردم.
کلمات کلیدی قیف پایین 3٪ از تراکنش ها و 2.1٪ از درآمد مادام العمر را برای حساب جستجوی پولی تشکیل می دهند.
بنابراین نه تنها تعداد بسیار کمی از کلمات کلیدی قصد خرید وجود دارد که منجر به تراکنش می شود، بلکه این پرس و جوها به میانگین ارزش سفارش نیز منجر می شوند.
البته من فقط یک حساب PPC را آنالیز می کنم.
شخصی مانند WordStream یا Hubspot با تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از کمپین های جستجو آشناتر است.
اما متوجه شدم که عبارتهای جستجو شامل «خرید»، «سفارش»، «فروش»، «حمل و نقل»، «فروشگاه»، «نزدیک»، «ارزان» 30 درصد کمتر از کلمات کلیدی اطلاعاتی که منجر به تراکنش میشوند، خرج میکنند.
مقایسه درآمد قیف پایین با درآمد جستجوی اطلاعات
باز هم، این داده ها از یک حساب PPC طی 12 ماه گرفته شده است.
با هدف قرار دادن کلمات کلیدی جستجوی اطلاعاتی به جای کلمات کلیدی پایین قیف، کمپین های جستجوی پولی و سئو را اجرا کنید.
گوگل گفته است که 60 درصد از پرس و جوهای خرید، جستجوهای بالای قیف هستند.
تحقیقات من نشان داده است که تنها 9.1٪ از کلمات کلیدی قصد خرید (پایین کلمات کلیدی قیف) و 77.9٪ کلمات کلیدی جستجوی اطلاعاتی هستند.
با این حال، کلمات کلیدی پایین قیف دارای نرخ تبدیل فروش بالاتری نسبت به کلمات کلیدی در سایر قسمتهای قیف هستند.
در مورد کلمات کلیدی کمپین جستجوی پولی تحقیق کنید و از کلمات کلیدی غیر پولی صرف نظر کنید
عملکرد تاریخی تلاشها و کمپینهای جستجوی پولی خود را ببینید.
میتوانید از عبارتهای جستجویی که منجر به خرید از کمپینهای تبلیغاتی آینده نمیشوند، صرفنظر کنید.
این باعث صرفه جویی در بودجه تبلیغاتی شما می شود.
در مورد کلمات کلیدی پول خود تحقیق کنید و محتوای موجود خود را بهبود بخشید
کلمات کلیدی با بیشترین خرید یا درآمد از کمپین Adwords خود را مشاهده کنید.
اکنون وارد کنسول جستجوی گوگل می شوید و رتبه بندی آن کلمات کلیدی به صورت ارگانیک را پیدا می کنید.
به عنوان مثال، من یک مشتری دارم که کیف را به صورت آنلاین می فروشد.
آنها نزدیک به 200 کیف را با نرخ تبدیل جستجوی پولی 9.16 درصد فروختند.
آنها به طور ارگانیک در جایگاه 16 در جستجوی کیف در گوگل رتبه بندی می شوند.
این یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری در بهبود محتوای وب سایت موجود و افزایش لینک های داخلی و خارجی به محصول فروش اثبات شده آنها است.
10 عبارت جستجوی پولی برتر را به پست های وبلاگ تبدیل کنید
گزارش کلیک های پرداخت شده را بر اساس حجم کلیک مرتب کنید.
اکنون به 10 کلمه کلیدی یا عبارت جستجوی برتر نگاه کنید.
اگر قبلاً پستهای وبلاگ یا مقالههای موجود برای هدف قرار دادن این سؤالات ندارید، یک مقاله آموزنده ایجاد کنید.
سپس در متن مقاله، به صفحات محصول یا مجموعه لینک دهید.
همچنین میتوانید کمپینهای تبلیغاتی مانند خلاصهسازی یا ایجاد پیوندهای منابع را برای به دست آوردن پیوند به محتوای اطلاعاتی خود اجرا کنید.
خلاصه
همانطور که گوگل و تحقیقات من دریافتهاند، بیشتر سرنخهای شما در وسط قیف در حال چرخش هستند.
شما نمیتوانید تنها با تکیه بر کلمات کلیدی پایینتر، زنده بمانید یا کسبوکاری را اداره کنید.
از داده های Adwords خود برای حذف جستجوهای غیرخریدی استفاده کنید و از کلمات کلیدی پولی برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که از نظر ارگانیک رتبه بهتری داشته باشد.
بیایید به کلمات کلیدی کم رقابت زیر نگاه کنیم.