
دوباره زمان جمع بندی اخبار ماهانه SEO فرا رسیده است، و بار دیگر اتفاقات زیادی در مورد هوش مصنوعی می افتد (که جای تعجب نیست).
اخبار گوگل
Google Trends دستخوش تغییر شده است. یکی از اولین ابزارهایی که گوگل حدود 25 سال پیش منتشر کرد و از آن زمان دیگر به آن دست نزده اند! آنها اخیراً Google Trends را دوباره طراحی کردند که بسیار عالی است. یک ابزار ارزشمند برای تحقیق کلمات کلیدی که به تجسم روندهای بازار، روندهای نوظهور، روندهای جغرافیایی و آنچه در حال رشد و کاهش است کمک می کند. یک ابزار کمی متفاوت از تحقیق کلمات کلیدی سئو معمولی است زیرا به حجم جستجو به این صورت نگاه نمی کند. در عوض، به چگونگی تغییر بازار، جایی که تقاضا در حال رشد است و غیره نگاه می کند، بنابراین می تواند شما را در مسیر درست برای استراتژی بلندمدت خود راهنمایی کند. این یک معدن طلای مطلق رفتار مصرف کننده و اطلاعات قصد است. اکنون جستجوی Google به شما امکان می دهد مارک های مورد علاقه خود را ذخیره کنید. گوگل سال گذشته این را اعلام کرد، اما اکنون شروع به انتشار کرده است. این ویژگی جدید به شما امکان می دهد مارک های مورد علاقه خود را برای Google ذخیره کنید تا نتایج جستجوی مرتبط تری را به شما ارائه دهد. جامعه SEO در مورد این ویژگی مطمئن نیست. از یک طرف ایده خوبی به نظر می رسد زیرا نتایج ارزشمندی خواهید گرفت، اما از طرف دیگر می تواند شما را از کشف برندهای جدید باز دارد. همچنین جالب خواهد بود که ببینیم آیا برندهای بزرگ بیشتر مورد توجه قرار می گیرند یا اینکه گوگل مارک های کوچکتر را نیز تبلیغ می کند. اکنون گوگل توصیه میکند که دادههای ساختیافته را جاسازی کنیم. داده های ساختاریافته و schema.org ابزارهایی هستند که ما به عنوان بخشی از کمپین سئو از آنها استفاده می کنیم زیرا به Google کمک می کنند تا بهتر بفهمد هر صفحه در وب سایت شما درباره چیست. این روشی برای توضیح دادن رابطه بین تمام محتوای هر صفحه به گوگل است. این چیزی است که گوگل در گذشته در مورد آن زیاد بحث نکرده است، اما در این ماه آنها برخی از اسناد فنی خود را به روز کردند تا بهترین شیوه ها را شامل شود، از جمله توصیه می کنند که داده های ساختاریافته به جای ایجاد چندین اسکریپت ترکیب شوند. این به جلوگیری از درگیریها و خطاهای احتمالی کمک میکند و به Google اجازه میدهد تا زمینه و ارتباط دادههای ساختاریافته تعبیهشده را بهتر درک کند. Google Bard به آرامی در حال انتشار است. Bard پاسخ گوگل به ChatGPT است و در حال حاضر برای کاربران در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است، اما بسیاری از جامعه SEO که آن را امتحان کرده اند ناامید شده اند. گوگل این را میداند، و آنها تقریباً بابت آن عذرخواهی میکنند و میگویند که قرار نیست جستجو را جایگزین کند، آنها فقط در حال آزمایش آن هستند.
اخبار بینگ
بینگ پاسخهای چت بینگ را به نتایج جستجو اضافه کرد. بینگ چت ابزار هوش مصنوعی بینگ است و آنها سعی دارند از آن برای تغییر جستجو و پیشروی در مسابقه هوش مصنوعی استفاده کنند. اکنون آنها پاسخهای چت بینگ و چند رسانهای بیشتری را به صفحات نتایج جستجوی خود اضافه کردهاند تا سعی کنند مردم را برای استفاده از بینگ به جای Google تحت تأثیر قرار دهند – اما به نظر میرسد سهم بازار تغییر چندانی نکرده است. تا آنجا که هوش مصنوعی می گوید، یک سرویس پاسخ چت 100 برابر گران تر از یک پاسخ جستجوی معمولی است، که ممکن است بی میلی گوگل برای سرمایه گذاری در آن را توضیح دهد! بینگ چت اکنون به کاربران اجازه می دهد تا با ابزار DALL-E OpenAI تصاویر ایجاد کنند. به عنوان مثال، شخصی که به دنبال مبلمان اتاق نشیمن است می تواند ماکت هایی از اتاق ها ایجاد کند. جامعه سئو آن را ابزاری ارزشمند برای دستههای خاص میداند، اما فکر نمیکند که جستجو را متحول کند، زیرا به نظر نمیرسد که بیشتر کاربران میخواهند با موتورهای جستجو تعامل داشته باشند. Bing Webmaster Tools معیارهای جدیدی را در مورد هوش مصنوعی معرفی می کند. یکی از حوزههایی که بینگ در آن راهپیمایی در گوگل را دزدیده است، در حوزه معیارهای پیرامون هوش مصنوعی است. آنها اعلام کردند که گزارش و ابزارهای پیرامون ویژگی جدید چت بینگ و گزارش پوشش شاخص جدید در ماه های آینده به ابزار وب مستر بینگ اضافه خواهد شد. بنابراین ما به معیارهایی در مورد نحوه استفاده افراد از چت بینگ و تأثیر آن بر رتبهبندی و کلیکها و غیره دسترسی خواهیم داشت.
اخبار فنی
تحقیقات نشان می دهد که 16 شرکت بر نتایج جستجوی گوگل تسلط دارند، که جای تعجب نیست، زیرا آنها می توانند از مقیاس خود برای پیشی گرفتن از شرکت های کوچکتر استفاده کنند. با این حال، شرکتهای کوچکتر میتوانند زیرکتر، سریعتر و باهوشتر باشند اگر جایگاهها را هدف قرار دهند. Chat-GPT 4 اکنون منتشر شده است که می تواند تصاویر را پردازش کند و در حل مسئله و کارهای خلاقانه بهتر است. همچنین می تواند متن بیشتری را نسبت به قبل مدیریت کند. قبلاً به محصولات اصلی بیشتری مانند Duolingo و Bing اضافه شده است.
SEO دیجیتال / 11 آوریل 2023
دوباره زمان جمع بندی اخبار ماهانه SEO فرا رسیده است، و بار دیگر اتفاقات زیادی در مورد هوش مصنوعی می افتد (که جای تعجب نیست).
اخبار گوگل
Google Trends دستخوش تغییر شده است. یکی از اولین ابزارهایی که گوگل حدود 25 سال پیش منتشر کرد و از آن زمان دیگر به آن دست نزده اند! آنها اخیراً Google Trends را دوباره طراحی کردند که بسیار عالی است. یک ابزار ارزشمند برای تحقیق کلمات کلیدی که به تجسم روندهای بازار، روندهای نوظهور، روندهای جغرافیایی و آنچه در حال رشد و کاهش است کمک می کند. یک ابزار کمی متفاوت از تحقیق کلمات کلیدی سئو معمولی است زیرا به حجم جستجو به این صورت نگاه نمی کند. در عوض، به چگونگی تغییر بازار، جایی که تقاضا در حال رشد است و غیره نگاه می کند، بنابراین می تواند شما را در مسیر درست برای استراتژی بلندمدت خود راهنمایی کند. این یک معدن طلای مطلق رفتار مصرف کننده و اطلاعات قصد است. اکنون جستجوی Google به شما امکان می دهد مارک های مورد علاقه خود را ذخیره کنید. گوگل سال گذشته این را اعلام کرد، اما اکنون شروع به انتشار کرده است. این ویژگی جدید به شما امکان می دهد مارک های مورد علاقه خود را برای Google ذخیره کنید تا نتایج جستجوی مرتبط تری را به شما ارائه دهد. جامعه SEO در مورد این ویژگی مطمئن نیست. از یک طرف ایده خوبی به نظر می رسد زیرا نتایج ارزشمندی خواهید گرفت، اما از طرف دیگر می تواند شما را از کشف برندهای جدید باز دارد. همچنین جالب خواهد بود که ببینیم آیا برندهای بزرگ بیشتر مورد توجه قرار می گیرند یا اینکه گوگل مارک های کوچکتر را نیز تبلیغ می کند. اکنون گوگل توصیه میکند که دادههای ساختیافته را جاسازی کنیم. داده های ساختاریافته و schema.org ابزارهایی هستند که ما به عنوان بخشی از کمپین سئو از آنها استفاده می کنیم زیرا به Google کمک می کنند تا بهتر بفهمد هر صفحه در وب سایت شما درباره چیست. این روشی برای توضیح دادن رابطه بین تمام محتوای هر صفحه به گوگل است. این چیزی است که گوگل در گذشته در مورد آن زیاد بحث نکرده است، اما در این ماه آنها برخی از اسناد فنی خود را به روز کردند تا بهترین شیوه ها را شامل شود، از جمله توصیه می کنند که داده های ساختاریافته به جای ایجاد چندین اسکریپت ترکیب شوند. این به جلوگیری از درگیریها و خطاهای احتمالی کمک میکند و به Google اجازه میدهد تا زمینه و ارتباط دادههای ساختاریافته تعبیهشده را بهتر درک کند. Google Bard به آرامی در حال انتشار است. Bard پاسخ گوگل به ChatGPT است و در حال حاضر برای کاربران در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است، اما بسیاری از جامعه SEO که آن را امتحان کرده اند ناامید شده اند. گوگل این را میداند، و آنها تقریباً بابت آن عذرخواهی میکنند و میگویند که قرار نیست جستجو را جایگزین کند، آنها فقط در حال آزمایش آن هستند.
اخبار بینگ
بینگ پاسخهای چت بینگ را به نتایج جستجو اضافه کرد. بینگ چت ابزار هوش مصنوعی بینگ است و آنها سعی دارند از آن برای تغییر جستجو و پیشروی در مسابقه هوش مصنوعی استفاده کنند. اکنون آنها پاسخهای چت بینگ و چند رسانهای بیشتری را به صفحات نتایج جستجوی خود اضافه کردهاند تا سعی کنند مردم را برای استفاده از بینگ به جای Google تحت تأثیر قرار دهند – اما به نظر میرسد سهم بازار تغییر چندانی نکرده است. تا آنجا که هوش مصنوعی می گوید، یک سرویس پاسخ چت 100 برابر گران تر از یک پاسخ جستجوی معمولی است، که ممکن است بی میلی گوگل برای سرمایه گذاری در آن را توضیح دهد! بینگ چت اکنون به کاربران اجازه می دهد تا با ابزار DALL-E OpenAI تصاویر ایجاد کنند. به عنوان مثال، شخصی که به دنبال مبلمان اتاق نشیمن است می تواند ماکت هایی از اتاق ها ایجاد کند. جامعه سئو آن را ابزاری ارزشمند برای دستههای خاص میداند، اما فکر نمیکند که جستجو را متحول کند، زیرا به نظر نمیرسد که بیشتر کاربران میخواهند با موتورهای جستجو تعامل داشته باشند. Bing Webmaster Tools معیارهای جدیدی را در مورد هوش مصنوعی معرفی می کند. یکی از حوزههایی که بینگ در آن راهپیمایی در گوگل را دزدیده است، در حوزه معیارهای پیرامون هوش مصنوعی است. آنها اعلام کردند که گزارش و ابزارهای پیرامون ویژگی جدید چت بینگ و گزارش پوشش شاخص جدید در ماه های آینده به ابزار وب مستر بینگ اضافه خواهد شد. بنابراین ما به معیارهایی در مورد نحوه استفاده افراد از چت بینگ و تأثیر آن بر رتبهبندی و کلیکها و غیره دسترسی خواهیم داشت.
اخبار فنی
تحقیقات نشان می دهد که 16 شرکت بر نتایج جستجوی گوگل تسلط دارند، که جای تعجب نیست، زیرا آنها می توانند از مقیاس خود برای پیشی گرفتن از شرکت های کوچکتر استفاده کنند. با این حال، شرکتهای کوچکتر میتوانند زیرکتر، سریعتر و باهوشتر باشند اگر جایگاهها را هدف قرار دهند. Chat-GPT 4 اکنون منتشر شده است که می تواند تصاویر را پردازش کند و در حل مسئله و کارهای خلاقانه بهتر است. همچنین می تواند متن بیشتری را نسبت به قبل مدیریت کند. قبلاً به محصولات اصلی بیشتری مانند Duolingo و Bing اضافه شده است. نوشته شده توسط لو