
برای شروع، ابزار بازاریابی HubSpot یک راه آسان برای بررسی عملکرد وب سایت شما از منظر ورودی است.
این ابزار ارزیابی رایگان وبسایت شما را اسکن میکند و بر اساس تعدادی از معیارها، از جمله سازگاری با موبایل، فراوانی پستهای وبلاگ، استفاده از برچسبهای عنوان و توضیحات متا، ادغام رسانههای اجتماعی، تعداد صفحات فرود، و شاخصهای مهمتر، به آن امتیاز میدهد.
در حالی که HubSpot’s Marketing Grader قطعا مکان خوبی برای شروع است، یک ابزار خودکار رایگان فقط می تواند چیزهای زیادی به شما بگوید. شما باید عمیق تر در تجزیه و تحلیل خود غوطه ور شوید تا درک درستی از نحوه عملکرد وب سایت و تلاش های بازاریابی ورودی خود داشته باشید.
همانطور که به عملکرد وب سایت فعلی و تلاش های بازاریابی ورودی خود نگاه می کنید، تعدادی چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
در اینجا شش معیار کلیدی ترافیک و تبدیل آورده شده است که باید اندازه گیری کنید.
1. هر ماه چند بازدید کننده وب سایت منحصر به فرد دریافت می کنید؟
بازدیدکنندگان منحصر به فرد به تعداد افرادی که صفحات وب سایت را در یک دوره معین درخواست می کنند، صرف نظر از تعداد دفعات بازدید آنها اشاره می کند. در حالی که تمرکز صرف بر روی این یک معیار ممکن است گمراه کننده باشد، قطعاً مهم است که بدانید چند نفر به سایت شما می آیند.
در HubSpot، می توانید گزارش منابع را مشاهده کرده و دوره زمانی مورد نظر برای گزارش را انتخاب کنید.
از طرف دیگر، اگر از HubSpot استفاده نمیکنید، میتوانید از گزارش ترافیک Google Analytics استفاده کنید.
2. نرخ تبدیل ترافیک وب سایت شما به لید چقدر است؟
تبدیل اساساً زمانی است که یک بازدیدکننده از وب سایت شما اقدامی را انجام می دهد که شما می خواهید انجام دهد. بسته به مدل کسب و کار و اهداف وب سایت شما، یک تبدیل می تواند ثبت نام در خبرنامه ایمیلی، ایجاد حساب کاربری، خرید، دانلود کاغذ سفید یا چیز دیگری باشد.
برای محاسبه نرخ تبدیل، تعداد کل تبدیل ها را بر تعداد بازدیدکنندگان سایت خود تقسیم می کنید. به عنوان مثال، سایتی با 1000 بازدیدکننده و ده تبدیل، نرخ تبدیل آن 1 درصد است.
HubSpot مکان های مختلفی دارد که می توانید نرخ تبدیل خود را بررسی کنید. اول از همه، تبدیلهای وبسایت شما به طور کلی در داشبورد HubSpot گزارش میشوند. اگر میخواهید گزارش دقیقتری در مورد اینکه کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند دریافت کنید، میتوانید به گزارش منابع و/یا داشبورد تجزیه و تحلیل صفحه فرود مراجعه کنید. اگر از HubSpot استفاده نمی کنید، می توانید ردیابی تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید.
3. منابع ترافیک وب سایت شما چیست؟
علاوه بر اندازه گیری ترافیک و تبدیل، باید منابع ترافیک و سرنخ های وب سایت خود را نیز بشناسید. مردم چگونه شما را پیدا می کنند؟ آیا کانالی وجود دارد که اکثر ترافیک را هدایت کند؟ آیا منبع ترافیک خاصی با نرخ بالاتری به مشتری تبدیل می شود؟
اینها انواع بینش هایی هستند که منابع گزارش می دهند به شما در کشف آنها کمک می کند. همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است، گزارش های منبع معمولاً ترافیک شما را به سطل هایی تقسیم می کنند، از جمله:
ارگانیک ترافیک پرداختی ارجاعات ایمیل اجتماعی مستقیم سایر
بسته به نرمافزار تحلیلی که استفاده میکنید، منابع ترافیک ممکن است کمی متفاوت دستهبندی شوند، اما این تعاریف در اکثر ابزارهایی که با آنها برخورد میکنید، نسبتاً رایج هستند.
در HubSpot، این عملکرد به معنای واقعی کلمه گزارش منابع است. در Google Analytics، میتوانید از ویژگیهای گزارش کسب برای دریافت اطلاعات مشابه استفاده کنید.
4. چند مشترک ایمیل دارید؟
بهعنوان یک آژانس بازاریابی ورودی، با فهرستهای ایمیل با اشکال و اندازههای مختلف مواجه شدهایم. برخی از لیست های ایمیل عالی هستند. دیگران، متأسفانه، وحشتناک هستند. اگر یک چیز مسلم است، این است که همه لیست های ایمیل یکسان ایجاد نمی شوند.
لیست های ایمیل خریداری شده ممکن است در گذشته برای شما مفید بوده باشد، اما این موارد این روزها به شما کمکی نمی کند. شما باید روی ایجاد لیست ایمیل انتخابی خود تمرکز کنید. برای لحظه ای لیست عظیم سرنخ های ناخواسته خود را فراموش کنید. چند نفر در لیست ایمیل خود دارید که واقعاً شرکت کرده اند؟
5. مشترکین ایمیل شما چقدر درگیر هستند؟
حتی اگر لیست ایمیل انتخابی مناسبی داشته باشید، اگر مشترکین عادت به شنیدن از شما نداشته باشند، بازگرداندن توجه آنها ممکن است سخت باشد.
برای تعیین میزان مشارکت مشترکین ایمیل خود، باید تعداد پیامهایی که به لیست ارسال میشوند، قابلیت تحویل آن ایمیلها و تعداد افرادی که واقعاً باز میشوند و روی تماس برای اقدام شما کلیک میکنند را در نظر بگیرید.
6. چقدر درآمد از منابع ورودی ایجاد می شود؟
معیار نهایی برای اندازه گیری اثربخشی استراتژی بازاریابی ورودی شما صرفا ROI است. آیا از بازاریابی درون گرا پول بیشتری نسبت به آنچه می پردازید دریافت می کنید؟ بسیاری از پلتفرم های نرم افزار بازاریابی ورودی، از جمله HubSpot، یکپارچه سازی CRM را ارائه می دهند. با نرمافزار بازاریابی شما که مستقیماً به CRM شما متصل است، میتوانید تأثیر هر کانال، کمپین و محتوایی را در نهایت اندازهگیری کنید.
این است! اکنون میدانید که چند نفر را به سمت محتوای خود سوق میدهید، نرخ تبدیل ترافیک به سرنخها و توانایی خود را در پرورش این سرنخها به مشتریان پولی میدانید.
کمک خواستن؟ تماس با ما از طریق:
تلفن: +44 20 8834 4795
ایمیل: help@whitehat-seo.co.uk