
اهمیت یک استراتژی محتوای جامد ممکن است واضح باشد، اما چگونه می توانید آن را ایجاد کنید؟ دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا این عنصر از بازاریابی خود را بخوبی ببندید.
اهداف روشنی را تعیین کنید
اهداف قابل اندازه گیری را برای محتوای خود تعیین کنید تا ایده روشنی در مورد میزان پاسخگویی به نیازهای شما داشته باشید. برای مثال، اگر در حال اجرای یک کمپین رسانههای اجتماعی هستید، میتوانید اهدافی را بر اساس تعداد فالوورهای جدیدی که میخواهید جذب کنید و تعداد تعاملات ارگانیکی که در یک دوره زمانی خاص به دنبال آن هستید تعیین کنید.
مخاطب هدف خود را بشناسید
شناخت مخاطبان هدف خود، از سن آنها گرفته تا عادات خرج کردن، خواسته ها، شیوه زندگی و موارد دیگر، به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که برای افراد مناسب جذاب باشد. بنابراین، اگر قبلاً این کار را نکردهاید، ایجاد شخصیتهای خریدار که ویژگیهای اصلی مشتریان ایدهآل شما را مشخص میکنند، مفید است. برای ایجاد یک تصویر دقیق، می توانید اطلاعات و بازخورد را از طریق نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان جمع آوری کنید. همچنین میتوانید از اطلاعات نقشههای سفر مشتری استفاده کنید و تحقیقات رقبا را برای مشاهده نحوه تعامل سایر مشاغل با مشتریان انجام دهید.
هنگامی که نمایه های مشتری دقیقی ایجاد کردید، شخصی سازی محتوای خود برای شما آسان تر خواهد بود.
محتوای خود را روی برند نگه دارید
مصرف کنندگان می خواهند که برندها در هر کجا و هر طور که با آنها تعامل دارند، ثابت باشند. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که هر نقطه تماسی که افراد با کسب و کار شما دارند از نظر پیام رسانی سازگار است. نام تجاری شما باید با یک صدای واضح در همه رسانه ها صحبت کند، از وب سایت و فروشگاه تجارت الکترونیک شما گرفته تا پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.
به خصوص اگر چندین نفر در کسب و کار شما و/یا همکاران خارجی از طرف شما محتوا تولید می کنند، به داشتن لحن واضحی از صدا و دستورالعمل های برند کمک می کند. این کار حفظ ثبات در ارتباطات شما را آسان تر می کند.
یک تقویم محتوا ایجاد کنید
ایجاد یک تقویم سرمقاله به شما در برنامه ریزی و مدیریت محتوای خود کمک می کند. زمانبندی پیشرفته سازماندهی زمان را برای شما آسانتر میکند و به شما کمک میکند مطمئن شوید که به طور منظم با مخاطبان خود درگیر هستید. هنگام برنامهریزی محتوا، میتوانید از ابزارهایی مانند Google Trends استفاده کنید تا به شما کمک کند فصلها و چرخههایی را که ممکن است بر کسبوکارتان تأثیر بگذارد، شناسایی کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که رقبای شما چه زمانی و چند وقت یکبار تمایل به ارسال محتوا دارند.
پاسخگو باشید
برنامه ریزی در مورد استراتژی محتوا مهم است، اما این نیز حیاتی است که فضایی برای محتوای خودانگیخته ای که به تحولات خبرساز در صنعت شما پاسخ می دهد، باقی بگذارید. مصرف کنندگان همیشه به دنبال روندها و چیزهای بزرگ بعدی هستند. این بدان معناست که به عنوان یک برند باید محتوایی را ارائه دهید که از این پیشرفتها بهره میبرد و شما را به عنوان یک متخصص و رهبر فکری قرار میدهد.
انواع مختلف محتوا را امتحان کنید
با محتوای بسیار زیاد برای تعامل آنلاین، دامنه توجه افراد ممکن است کوتاه باشد. برای اینکه آنها را روی پیام های خود متمرکز نگه دارید، باید تجربیات منحصر به فرد و جذابی ایجاد کنید. بنابراین، در حالی که بازاریابی محتوا به طور سنتی عمدتاً بر روی پستهای نوشتاری متمرکز شده است تا از پتانسیل کامل خود استفاده کند، میتوانید از رسانههای متنوعتر، از جمله همه چیز از اینفوگرافیک گرفته تا ویدیوهای کوتاه و بلند استفاده کنید.
ویدیو محبوبیت خاصی پیدا کرده است، به طوری که 90٪ از بازاریابان از ویدئوهای کوتاه استفاده می کنند که قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال آینده حفظ کنند یا افزایش دهند، و 21٪ نشان دادند که قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 از این نوع محتوا استفاده کنند.
با توجه به ارائه ای که ارائه می دهند، انواع محتوای مختلف را با هم ترکیب و مطابقت دهید. برای مثال، بازاریابی ویدیویی ممکن است برای برخی از محصولات و خدمات به خوبی کار کند، در حالی که پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی و اینفوگرافیکها ممکن است برای برخی دیگر مناسبتر باشند.