الگوریتم جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم گوگل چیست؟

به طور خلاصه، فاکتورهای رتبه‌بندی به معیارهایی اشاره می‌کنند که Google هنگام ارزیابی صفحات برای تعیین بهترین ترتیب برای مرتبط‌ترین نتایج در ازای یک جستجوی خاص اعمال می‌کند.

قبلاً اشاره کردیم که گوگل از بیش از 200 مورد از آنها استفاده می کند – اما کدام یک از آنها مهم هستند؟ در اینجا برخی از عوامل اصلی که الگوریتم آنها را در نظر می گیرد آورده شده است.

محتوای با کیفیت

الگوریتم جستجوی گوگل در تلاش است تا به محتوای با کیفیت پاداش دهد. این چیزی است که یک وب سایت برای ارضای چارچوب EEAT گوگل به آن نیاز دارد – اما آن چیست؟

EEAT یک عنصر اصلی از الگوریتم جستجوی گوگل است که به تعیین اینکه کدام وب سایت ها باید بر اساس ارزش محتوا و اعتبار رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند، کمک می کند. EEAT یعنی:

تجربه – تجربه کاربری یک عامل اساسی در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو در نظر گرفته می شود. بهینه سازی وب سایت برای تجربه کاربر ضروری است و شانس رتبه های بالاتر را بهبود می بخشد تا در نهایت تجربه کلی بهتری برای کاربر فراهم شود. وب‌سایت‌ها می‌توانند با قرار دادن بیوگرافی نویسنده در صفحات مربوطه، تخصص خود را نشان دهند. تخصص – این به دانش یا مهارت های سازنده محتوا در یک حوزه موضوعی خاص اشاره دارد. برای اینکه محتوا با کیفیت بالا در نظر گرفته شود، باید توسط شخصی با تخصص موضوعی مرتبط ایجاد شود. اعتبار – این به میزان اعتبار محتوا و وب سایتی که در آن میزبانی می شود اشاره دارد. این را می توان با توجه به کیفیت محتوا و همچنین اعتبار سایت، اعتبار سازنده محتوا و استفاده از لینک ها و نقل قول های خارجی تعیین کرد. قابلیت اطمینان – این امر با عواملی مانند دقت اطلاعات ارائه شده، امنیت سایت مانند استفاده از یک سایت امن SSL، نمایش گواهی های مربوطه، ارائه راهی واضح برای تماس با کسب و کار و شامل صفحه خط مشی حفظ حریم خصوصی تعیین می شود. قابلیت اطمینان برای یک وب سایت تجارت الکترونیک که احتمالاً اطلاعات پرداخت در آن وارد می شود بسیار مهم است. پیوندهای برگشتی

بک لینک ها لینک های قابل کلیکی هستند که کاربر را از یک وب سایت به وب سایت دیگر می برند. گوگل ترجیح می دهد صفحاتی را نمایش دهد که سایت های برجسته مرتبط با موضوع به صفحه مورد نظر پیوند دارند. اساساً، گوگل می‌خواهد بک لینک‌هایی را که از وب‌سایت‌های معتبری که از نظر موضوعی مرتبط هستند و به صفحات شما اشاره می‌کنند، ببیند.

به دست آوردن این لینک ها لینک سازی نامیده می شود و یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای تشویق گوگل به اعتماد و نمایش وب سایت خود بردارید. این به عنوان قوی ترین عامل تعیین کننده گوگل در تعیین قابل اعتماد بودن یک سایت در نظر گرفته می شود.

با مقایسه نمایه بک لینک صفحه وب خود با رقبای خود می توانید متوجه شوید که آیا لینک ها مانع از رتبه بندی محتوای شما می شوند یا خیر. از این قسمت می توانید ببینید صفحه شما دارای چند بک لینک و دامنه ارجاع دهنده (وب سایت های پیوند دهنده) است. شما می توانید این کار را با استفاده از یک ابزار SEO مانند Ahrefs’ Site Explorer انجام دهید.

سرعت وب سایت

سرعت وب سایت در سال های اخیر برای گوگل اهمیت بیشتری پیدا کرده است. سرعت با زمان بارگذاری یک صفحه پس از کلیک کاربر بر روی یک پیوند در SERP اندازه گیری می شود. سرعت بارگذاری صفحه بسیار مهم است زیرا برای قبولی در آزمون Core Web Vitals (CWV) گوگل لازم است. CWV اساسا از یک تست سرعت برای ارزیابی بارگذاری، ثبات بصری و تعامل یک صفحه وب استفاده می کند.

موتور جستجو سرعت بارگذاری صفحه را کمتر از دو ثانیه توصیه می کند و حتی کاربرانی که سرعت اینترنت پایینی دارند نیز باید بتوانند بارگذاری سریع صفحه را تجربه کنند.

تجربه ی کاربر

گوگل تجربه کاربری خوب را در نظر می گیرد – اما این دقیقا چیست؟ تجربه کاربری (UX) می‌تواند شامل عناصر مختلفی باشد، از جمله:

طراحی وب‌سایت بدون فایل‌های بینابینی مزاحم مانند پنجره‌های بازشو یا تبلیغات.

گوگل تایید کرده است که معیارهای UX آن یک فاکتور رتبه بندی هستند، به این معنی که ضروری است سایت شما برای این کار کاملاً بهینه شده باشد. Google معمولاً برای هر به‌روزرسانی مهمی که ممکن است روی UX تأثیر بگذارد، هشدار منصفانه ارائه می‌کند. همچنین تعدادی ابزار مفید را ارائه می دهد که می تواند به اندازه گیری و بهبود قابلیت استفاده و عملکرد سایت کمک کند.

تازگی و مرتبط بودن

Google محتوای “تازه” یا جدید را ترجیح می دهد، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که نسخه به طور منظم به روز می شود. این برای برخی از پرس و جوها مهمتر از دیگران است. به عنوان مثال، اگر یک جستجوی مرتبط با اخبار انجام دهید، گوگل معمولاً نتایجی را که در 24 ساعت گذشته منتشر شده اند رتبه بندی می کند. گوگل جستجو را طوری تفسیر می کند که تنها مرتبط ترین، با ارزش ترین و مفیدترین اطلاعات به کاربر نمایش داده شود.

ارتباط نیز کلیدی است. هنگامی که الگوریتم معنی و هدف پرس و جو جستجو را درک می کند، از فهرست گوگل برای تعیین اینکه کدام صفحات مناسب ترین راه حل را برای آن ارائه می دهند، استفاده می کند. در این مرحله است که سئوی درون صفحه، مانند محتوای متمرکز بر کاربر، اهمیت ویژه ای دارد. یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های مرتبط بودن این است که آیا صفحه دارای کلمات کلیدی مشابهی است که پرس و جو جستجو می‌کند یا خیر – به خصوص اگر آن کلمات کلیدی در سرفصل‌های شما ساختار یافته باشند.

سازگار با موبایل

در سال 2015، سازگاری با موبایل به یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل تبدیل شد. این به قابلیت استفاده یک وب سایت در یک دستگاه تلفن هوشمند می پردازد – چیزی که بیش از همیشه مهم است زیرا دستگاه های تلفن همراه 60 درصد از مصرف جهانی اینترنت را تشکیل می دهند.

به عنوان یک موتور جستجو، گوگل می خواهد بتواند مرتبط ترین نتایج را برای پرس و جوهای جستجوی هر کاربر ارائه دهد. موتورهای جستجوی موبایل با در نظر گرفتن سازگاری با موبایل، اطمینان حاصل می کنند که می توانند به اطلاعات موجود در صفحه دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب اطلاعات کمتری را در یک دستگاه تلفن همراه در مقایسه با رایانه رومیزی نمایش دهد، به این معنی است که گوگل زمینه زیادی برای استفاده از رتبه بندی نخواهد داشت. به نوبه خود، این تجربه ضعیف تری را برای کاربر تلفن همراه فراهم می کند. طراحی پاسخگوی تلفن همراه که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی با آن تعامل داشته باشند و با آن حرکت کنند، برای ارضای این فاکتور رتبه بندی ضروری است.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *