راهنمای ما برای وردپرس 6.2

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

وردپرس 6.2 چیست؟

وردپرس 6.2 در پایان مارس 2023 منتشر شد و ما زمان قابل توجهی را صرف آزمایش و درک همه چیزهایی کردیم که این نسخه انقلابی برای ارائه به مشتریان خود دارد.

هدف اصلی این نسخه این است که تجربه کاربری در قسمت مدیریت را به آسانی و لذت بخش به عنوان قسمت جلویی سایت استفاده کنید. ویژگی های جدید منتشر شده پیچیدگی ویرایش محتوای سایت را با قرار دادن بسیاری از کنترل ها در یک مکان کاهش می دهد و همچنین به مدیر سایت کنترل بیشتری بر ظاهر وب سایت خود می دهد.

ویژگی های جدید ویرایشگر سایت دیگر نسخه بتا نیست

ویرایشگر سایت وردپرس برای تم های پشتیبانی شده برای چندین نسخه در دسترس بوده است، اما در نسخه 6.2 این ویژگی به طور رسمی از نسخه بتا خارج شده است. ویرایش کامل سایت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که توسعه بلوک* گوتنبرگ را به سطح بعدی برسانند، در حالی که با کنترل عناصر مهم سایت در یک منطقه، به مدیران سایت منتفع می شوند.

از ویرایشگر سایت، می‌توانید به قالب‌های هر صفحه/پست دسترسی داشته باشید و آن را ویرایش کنید، سبک‌های جهانی را که در سرتاسر سایت اعمال می‌شود، ویرایش کنید و برندسازی وب‌سایت خود را کنترل کنید. اگر وب سایت شما از تم کلاسیک استفاده می کند، باز هم به ویرایشگر سایت دسترسی نخواهید داشت و کار مدیریت مانند قبل از آخرین نسخه خواهد بود.

از منظر توسعه‌دهنده، ویرایش کامل سایت به ما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از فایل theme.json، مضامین سبک‌تری ایجاد کنیم. این یک فایل پیکربندی است که به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا کنترل کامل روی تایپوگرافی، اندازه، فاصله و چیدمان پیش‌فرض بلوک‌ها را در دست بگیرد.

مزیت اصلی این ویژگی جدید این است که می توانیم مقدار CSS مورد نیاز برای ساخت یک سایت را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. این کار مزایای عملکردی خواهد داشت زیرا CSS به عنوان یک منبع مسدودکننده رندر طبقه بندی می شود، بنابراین هر چه سبک سازی بیشتری در این فایل پیکربندی انجام دهیم، بهتر است.

* توجه – گوتنبرگ یک ویرایشگر مبتنی بر بلوک است که برای ارائه تجربه لذت‌بخش‌تری به کاربران هنگام ویرایش سایت و افزودن محتوا طراحی شده است. بزرگترین جذابیت آن، توانایی ادمین است که دقیقاً قبل از انتشار پست/صفحه، کاربر نهایی خود را در قسمت جلویی ببیند.

قالب های بدون افزونه

در نسخه‌های قبلی، قالب‌های پلاگین و پست چیزی بود که یک توسعه‌دهنده باید با استفاده از کد ایجاد می‌کرد، یا چیزی بود که برای ایجاد آن به یک افزونه شخص ثالث متکی بود. در حالی که اینها مفید بودند، تجربه کلی اغلب ناهموار و هرگز واضح نبود.

بخش قالب جدید منتشر شده در ویرایشگر سایت این را کاملاً تغییر می‌دهد و استفاده از الگوها را به تجربه‌ای ساده و بدون استرس تبدیل می‌کند – به مدیر سایت کنترل کاملی بر نحوه نمایش پیشنهادات مختلف خود بر روی صفحه می‌دهد.

در صورت نیاز می توان به هر صفحه یک الگوی متفاوت اختصاص داد، اما گروه بندی صفحات و پست های مشابه در قالب های خاص کارآمدترین راه برای استفاده از ناحیه قالب است. پس از ساخت تم شما با استفاده از کتابخانه بلوک هایی که به موضوع اختصاص داده شده است، می توان به راحتی قالب های جدید اضافه کرد.

سبک های ساده تر

با انتشار وردپرس 6.2، این سبک جهانی و روان تر شد. به جای اینکه استایل‌های غیرقابل ویرایش توسط توسعه‌دهنده در مرحله ساخت سایت تعریف شوند، سبک‌های اولیه را می‌توان توسط توسعه‌دهنده از پیش تنظیم کرد و بعداً در ویرایشگر سایت تغییر داد. این امر باعث می‌شود که بدون نیاز به انتخاب کد و بازسازی سایت، به‌طور نامحسوس و نامحسوس، سایت را تغییر دهید.

از ویرایشگر سایت، می توانید روی نیم و نیم دایره (1) کلیک کنید تا کتابخانه سبک ظاهر شود. چندین گزینه در اینجا وجود دارد:

ویرایش تایپوگرافی (2) – این بخش به شما امکان می دهد سبک فونت، خانواده و اندازه را برای هر عنصر تایپوگرافی در سایت (متن، پیوندها، عنوان و دکمه ها) تنظیم کنید. ویرایش رنگ ها (3) – بخش Color پالت رنگی تعریف شده برای سایت را به همراه رنگ های تنظیم شده برای عناصر جداگانه در سایت نمایش می دهد. پالت رنگ را می توان به همراه افزودن رنگ های سفارشی اضافی برای تغییر ظاهر و احساس سایت خود تغییر داد.

اگر استایل باید جزئی‌تر از سبک‌های تعریف‌شده توسط توسعه‌دهنده شما باشد، می‌توان به هر بلوک جداگانه (4) سبک خاص خود را داد تا ظاهر سایت را بیشتر تنظیم کند.

مزیت اصلی این بخش این است که به شما این کنترل را می دهد که در مواقعی که احساس می کنید لازم است سایت خود را به روز کنید. همچنین ورود و تنظیم یک سبک کاملاً جدید با استفاده از فایل theme.json را برای یک توسعه دهنده بسیار آسان می کند و این کارها را بسیار سریعتر و آسان تر می کند.

ویرایش و افزودن محتوا – با استفاده از بلوک ها

با معرفی آخرین نسخه وردپرس، ویرایش محتوا بسیار روان تر شد. ویرایشگر محتوا به جای افزودن محتوا به کادرهای متنی خالی، محتوا را در نمای واقعی از ظاهر صفحه‌شان تایپ می‌کند و افزودن محتوای مناسب به بلوک‌های مناسب در صفحه را آسان‌تر می‌کند.

هر قالب استاندارد بلوک وردپرس با کتابخانه ای از بلوک ها در هر صفحه/پست موجود است. همه این عناصر به شما این امکان را می‌دهند که صفحاتی را با جمع‌آوری بلوک‌ها ایجاد کنید تا طرح‌بندی‌های مختلف متناسب با محتوای خود ایجاد کنید.

با تم های سفارشی، ما می توانیم گزینه های بلوک اضافی را اضافه کنیم تا به طور خاص نیازهای طراحی برند و وب سایت شما را برطرف کنیم.

همچنین حالت های ویرایش جدیدی برای انواع مختلف کاربران ادمین وجود دارد. برای مثال، حالت بدون حواس‌پرتی، تمام تنظیمات و کنترل‌های بلوک را برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند فقط بر روی نوشتن محتوای با کیفیت خوب تمرکز کنند، پنهان می‌کند. در حالی که این لمس های کوچک برای همه ضروری نیست، همه آنها به هدف نهایی نسخه 6.2 کمک می کنند: ایجاد آن تجربه کاربری بهبود یافته.

ناوبری جدید – هیئت منصفه خارج است

یکی از بزرگترین تغییرات وردپرس در این نسخه بلوک ناوبری جدید است که نیاز به استفاده از بخش ویرایش منوی کشیدن و رها کردن سبک قدیمی را از بین می برد. هدف از این کار، کارآمدتر کردن مدیریت آیتم های منو است. به عنوان یک تیم، ما احساسات متفاوتی در مورد این ویژگی جدید داشتیم. اگرچه کار با منوهای ساده را بسیار آسان‌تر می‌کند، اما ایجاد و توسعه مگا منوهای پیچیده را گیج‌کننده‌تر می‌دانیم. در نتیجه، ویرایش این مگا منوها پس از فعال شدن سایت برای مدیر سایت خسته کننده می شود.

به عنوان راه‌حلی در برخی از جدیدترین سایت‌هایمان، سبک ویرایشگر منو قدیمی را بازگرداندیم و یک بلوک پیمایش سفارشی ایجاد کردیم که همچنان به سرپرست اجازه می‌دهد لوگوی سایت و نمادهای دکمه‌های سازگار با موبایل را تعریف کند.

از آنجایی که این اولین نسخه ای است که بلوک ناوبری جدید را شامل می شود، ما همچنان امیدواریم که رشد کند و به یک فرآیند بسیار ساده تر برای منوهای بزرگتر تبدیل شود. ما نسخه‌های آینده را نظارت خواهیم کرد و خواهیم دید که آیا می‌توانیم از تکرارهای اضافی بلوک در فرآیند ساختمان استفاده کنیم.

ساختار سایت – این چگونه با سئو و ردیابی کار می کند؟

یکی از بزرگترین تغییراتی که در این به روز رسانی مشاهده می شود، بازنگری کامل سیستم فایل مورد استفاده برای ساخت یک سایت است. در تمام نسخه های قبلی وردپرس، یک فایل هدر و پاورقی قابل ویرایش وجود داشت که به توسعه دهندگان و تیم سئو اجازه می داد تا اسکریپت های ردیابی مختلف را ویرایش و به بخش اضافه کنند. در هر صفحه

با این حال، زمانی که نسخه 6.2 منتشر شد، به سرعت متوجه شدیم که این فایل‌ها گم شده‌اند و شروع کردیم به تحقیق در مورد اینکه چگونه می‌توانیم کارهای ردیابی را که در هر سایتی که می‌سازیم اتفاق می‌افتد، تکرار کنیم.

ما به این نتیجه رسیده ایم که با استفاده از یک پلاگین بسیار سبک وزن این اسکریپت ها را به بخش تزریق می کنیم در صفحات بهترین راه است. پس از آزمایش پلاگین های مختلف، بر روی قطعه کدهای WPCode قرار گرفتیم. این کمترین تأثیر را بر عملکرد داشت و کاری را که لازم بود به خوبی انجام داد.

یکی از نگرانی‌هایی که در مورد حذف فایل‌های سرصفحه و پاورقی وجود داشت این بود که این موضوع چگونه روی مضامین قبلی که از این ویژگی استفاده می‌کردند تأثیر می‌گذارد؟ مطمئن باشید، این فایل‌ها فقط در تم‌های بلوک جدید وجود ندارند و روی تم‌های کلاسیک قدیمی‌تر تأثیری نمی‌گذارند.

نحوه کار ما با آپدیت جدید

تیم ما در SEO Works واقعاً از پیشنهادات جدید نسخه وردپرس 6.2 استقبال کرده است تا سایت های بهتر و کارآمدتری را برای همه مشتریان خود بسازد. ما با ترکیبی از بلوک‌های وردپرس از قبل موجود کار می‌کنیم و همچنین بلوک‌های خودمان را متناسب با محتوایی که در سایت شما نمایش داده می‌شود، توسعه می‌دهیم. کتابخانه‌های بلوک سفارشی انعطاف‌پذیری زیادی را از نظر طرح‌بندی و ساختار صفحه (که می‌تواند با طرح اصلی متفاوت باشد)، به شما امکان می‌دهد تا سایتی را که کاملاً برای شما کار می‌کند کنار هم قرار دهید.

بخش بزرگی از کار ما ایجاد CMS با کیفیت بالا برای مشتریانمان است. ما بسیاری از CMS ها را می بینیم که به سازندگان صفحه متکی هستند که اغلب برای مدیران سایت سخت و ناامید کننده هستند. ایجاد یک CMS که استفاده آسان و کاملاً انعطاف پذیر باشد، هدف اصلی ما است که به مشتری در هنگام کار بر روی سایت خود تجربه ای عالی می دهد.

زیبایی بلوک‌های ساختمانی که در اینجا در The SEO Works انجام می‌دهیم این است که فقط منابع لازم برای مسدود کردن رندر را در صفحه بارگذاری می‌کنیم. در حالی که سازندگان تم استاندارد تمایل دارند استایل‌ها و اسکریپت‌های غیرضروری زیادی را در هر صفحه بارگذاری کنند، تم‌های بلوک ما بسیار سبک هستند و هدفشان ارائه بهترین عملکرد ممکن است.

به دنبال 6.3 هستیم

وردپرس به طور مداوم در حال تطبیق است و شایعه شده است که نسخه بتا 6.3 در اوایل آگوست منتشر می شود. با امید به توسعه بیشتر جنبه های کلیدی CMS و دیدن اینکه چگونه سیستم می تواند رشد کند و به ما به عنوان یک تیم توسعه کمک کند، مشتاقانه منتظریم تا ببینیم چه پیشرفت هایی در پشت نسخه 6.2 وجود دارد.

تام یک توسعه دهنده وب است که علاقه زیادی به همه چیز UX دارد.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *