طول ایدهآل تگ عنوان که عنوان سئو، عنوان متا و عنوان صفحه نیز نامیده میشود، مدتها موضوع بحث در بین متخصصان سئو بوده است.
در یک طرف حصار، کارشناسان سئو را داریم که میگویند تگهای عنوان باید بین 50 تا 70 کاراکتر (شامل فاصلهها) باشد، در حالی که دیگران میگویند طول مهم نیست.
حق با کیست؟
بیایید به این موضوع بپردازیم…
تگ عنوان چیست؟
تگ عنوان یک عنصر HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن) است که به ما اجازه می دهد صفحه خود را نامگذاری کنیم.
این عنصر HTML یکی از قویترین عوامل رتبهبندی صفحه سئو است که میتوانیم مستقیماً بر آن تأثیر بگذاریم تا به Google بگوییم صفحه ما باید چه رتبهای در نتایج جستجوی خود داشته باشد.
این باعث می شود این برچسب یک معامله بزرگ باشد!
دستورالعمل های ما را برای ایجاد برچسب عنوان عالی در اینجا بررسی کنید.
توصیه صنعت در مورد طول تگ عنوان چیست؟
زیرا قبل از اینکه به یاد بیاوریم، این یک “قانون” بود که برچسب های عنوان باید بین 50 تا 70 کاراکتر باشند، زیرا هر چیزی بیشتر از آن خوانده نمی شد. با این حال، زمانی که دنیا (و گوگل) اول از همه به موبایل تبدیل شد، به چیزی بین 45 تا 60 کاراکتر کاهش یافت.
چه چیزی می دهد؟ آیا گوگل ناگهان خواندن 10 کاراکتر آخر تگ عنوان من را متوقف کرد؟
از طریق GIPHY
هیچ چیز از نوع.
در اینجا نکات فعلی* برگرفته از سایت های برخی از رهبران صنعت سئو آورده شده است.
نکات تگ عنوان Ahrefs
با نگاهی به وبلاگ Ahrefs که یک منبع فوق العاده برای یادگیری اصول سئو است، می بینیم که آنها یک برچسب عنوان کوتاه بین 50 تا 60 کاراکتر را پیشنهاد می کنند:
https://ahrefs.com/blog/title-tag-seo/
مشاوره برچسب عنوان Moz
Moz از سال 2004، زمانی که رند فیشکین شروع به ارسال نکات سئو در وبلاگ خود کرد تا به ابهام زدایی از هنر تاریکی که بسیاری از مردم می فروختند، Moz رهبر فکری در فضای SEO بوده است. با این حال، آنها همچنین پیشنهاد میکنند که یک برچسب عنوان با طول کمتر از 60 کاراکتر ایجاد کنید:
https://moz.com/learn/seo/title-tag
مشاوره برچسب عنوان SEMRush
هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا رقبا، SEMRush سایتی است که با آن به عنوان ابزاری مواجه خواهید شد که همه این داده ها را در یک مکان مفید در اختیار شما قرار می دهد. مانند بسیاری از ابزارهای سئو، این افراد نیز یک وبلاگ عالی پر از نکات مفید دارند. اولین نکته آنها در چگونه تگ های عنوان خود را برای سئو کار کنند، در واقع نگه داشتن آنها در حدود 55 تا 60 کاراکتر است:
https://www.semrush.com/blog/on-page-seo-basics-page-titles/
با خواندن آنها، تصور می کنید که بسیار بریده و خشک است.
برچسب های عنوان خود را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید تا صفحه شما به خوبی بهینه شود، درست است؟
اشتباه!
بیایید به منبع مراجعه کنیم و ببینیم اوراکل ها چه می گویند.
توصیه گوگل در مورد طول تگ عنوان چیست؟
از آنجایی که گوگل 92.47 درصد از جستجوهای جهانی را به خود اختصاص می دهد، آنها عملا قوانینی را ایجاد می کنند که همه ما باید از آنها پیروی کنیم.
در قسمتی از «Search Off The Record»، پادکستی از Google که به دنیای جستجوی Google و عملکرد درونی آن می پردازد، طول تگ عنوان در واقع موضوع گفتگو است.
در این قسمت، جان مولر (حامی جستجو در گوگل) از گری ایلیس (Google Webmaster Trends Analyst) سوال زیر را پرسید:
“آیا تگ های عنوانی که طولانی تر از فضای نمایش هستند و
بخش های آن؟
که گری ایلیس پاسخ داد:
«بله… طول عنوان، این یک معیار اختراع خارجی است. فکر میکنم در نقطهای به دنبال عددی گشتیم تا بگوییم: “آره، باید به این اندازه باشد، فقط خفه شو.” این ممکن است در واقع درست نباشد. دلیل اینکه من سعی میکنم مردم را وادار کنم که به اعداد خاص فکر نکنند این است که حتی به نحوه نمایش عناوین مربوط نمیشود، بلکه بیشتر به نحوه ایجاد نمایه خدمات و نحوه توکن کردن خود صفحه مربوط میشود…”
وی سپس افزود:
«سعی کنید آن را درست در صفحه نگه دارید، اما من زیاد به طول آن فکر نمی کنم
و اینکه آیا به اندازه کافی طولانی است یا خیلی طولانی. اگر صفحه شما را پر می کند، احتمالاً خیلی طولانی است، اما اگر فقط یک جمله باشد که در یک یا دو خط قرار می گیرد، یک اقدام دستی برای آن دریافت نخواهید کرد.
در ادامه، مارتین اسپلیت (روابط توسعه دهندگان گوگل) از گری پرسید:
“آیا می گویید اندازه برای تکنیک مهم نیست؟”
اگرچه این موضوع با خنده بسیاری همراه شد، اما پاسخ ساده گری ایلیز «بله» بود.
متن کامل این پادکست را می توانید در اینجا بخوانید:
تلاش ضبط نشده – متن قسمت 15
یا بهتر از آن، می توانید آن را در اینجا گوش دهید:
Search Off The Record – قسمت 15
چرا کارشناسان سئو چیز متفاوتی را به گوگل توصیه می کنند؟
ممکن است به این دو دیدگاه کاملاً متفاوت در مورد یک موضوع نگاه کنید و فکر کنید، “خب، پس حق با کیست؟”
پاسخ هر دو است. ایش
آنچه توصیه کارشناسان صنعت بر آن استوار است، نتایج جستجوی قابل مشاهده است. آن پیوندهای جادویی در اولین (و هر صفحه دیگر) گوگل.
اگر توصیه های آنها را دنبال کنید و به برچسب عنوان 50 تا 60 کاراکتر پایبند باشید، به احتمال زیاد متن کامل در نتایج جستجو قابل مشاهده است.
با این حال، این بدان معنا نیست که هر چیز دیگری که کوتاه می شود (برش) مفید نیست.
گوگل به همه چیز در برچسب عنوان نگاه می کند زیرا آنها محدودیتی ندارند. بنابراین، با خارج شدن از محدوده 50 تا 60 کاراکتری، این فرصت را داریم که کمی بهینه سازی بیشتری به صفحه خود اضافه کنیم. البته ممکن است کاربر آن را در نتایج جستجو نبیند، اما به افزایش عملکرد آن عبارات کمک می کند.
برای طول تگ عنوان چه چیزی را توصیه می کنیم؟
با بازگشت به سوال اصلی که طول تگ عنوان ایده آل چقدر است، می توانیم با پاسخ قدیمی سئو، “بستگی دارد” به آن پاسخ دهیم.
وظیفه ما به عنوان سئوکار ارائه توصیه هایی بر اساس دانش و تجربه خود برای کمک به عملکرد سایت شما در نتایج جستجو است.
اگر میخواهیم سایت شما در گوگل دیده شود، توصیه میکنیم تگهای عنوان کوتاه و هدفمندی ایجاد کنید که عبارات اصلی را پوشش میدهد که میخواهیم صفحات برای آن رتبهبندی شوند. اگر برچسب عنوان از 50 تا 60 کاراکتر بیشتر از 50 تا 60 کاراکتر توصیه شده است، پس همینطور باشد!
هنگام کار در صنعت سفر، با تعدادی مکان مواجه می شویم که نام های عجیب و غریب و شگفت انگیزی دارند. مورد علاقه واقعی ما Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch در ولز است.
این یک مکان واقعی است، صادقانه. بهش نگاه کن.
با این حال، اگر میخواهیم به مشتری کمک کنیم تعطیلات خود را در آن مکان تبلیغ کند، چگونه میتوانیم این کار را انجام دهیم، وقتی نام آن شهر قبلاً 58 کاراکتر است؟
دقیقا!
بنابراین، باید یک تگ عنوان ایجاد کنید که بیشترین معنا را داشته باشد و عبارات هدف اصلی را پوشش دهد.
رسوایی تگ عنوان بزرگ 2021
در 21 آگوست، صاحبان سایت و سئوکاران متوجه شدند که گوگل در حال بازنویسی تگهای عنوانی که با دقت ساخته شدهاند، چیزی کاملاً متفاوت است.
میتوانید در اینجا در بهروزرسانی اخبار وبلاگ Google Search Central درباره نحوه انجام این کار بیشتر بخوانید.
از طریق GIPHY
بنابراین این برای تگهای عنوانی که ماهها برای تکمیل آن صرف کردهاید چه معنایی دارد؟
مطلقا هیچ چیزی.
Google نحوه نمایش برچسبهای عنوان در نتایج جستجو را تغییر داده است تا به بهبود نرخ کلیک در صفحات مرتبط کمک کند. این همیشه اتفاق نمی افتد، اما آزمایشات آنها نشان می دهد که تاثیر مثبتی دارد.
با این حال، تگهای عنوانی که ما برای صفحات خود ایجاد میکنیم، هنوز توسط گوگل استفاده میشوند، زمانی که آنها تصمیم میگیرند چه صفحاتی را برای کدام عبارت جستجو رتبهبندی کنند.
بنابراین این بدان معناست که میتوانید وقت خود را صرف ایجاد برچسبهای عنوان بهینهسازی شده برای صفحات خود کنید که نمایان شدن رتبهای را که ما به دنبال آن هستیم ایجاد میکند، بدون اینکه نگران طولانی بودن آنها باشید، زیرا به هر حال احتمال دارد گوگل چیزی کاملاً متفاوت را در نتایج جستجو نشان دهد.
اگر متوجه شدید که Google تگ عنوان شما را به چیزی متفاوت از آنچه در حال حاضر هست به روز کرده است، لطفاً این را به عنوان نشانه ای از طرف Google تلقی نکنید که این همان چیزی است که برچسب عنوان شما باید باشد. آنها آنها را بر اساس پرس و جوی جستجو، محتوای صفحه و آنچه فکر می کنند مردم به دنبال آن هستند تغییر می دهند.
اگر میخواهید سایت خود را در نتایج جستجو به جلو ببرید، لطفاً دوره ویدیویی رایگان ما را مشاهده کنید یا یکی از پیشنهادات رایگان ما را درخواست کنید. از طرف دیگر، تماس بگیرید و در مورد طیف وسیعی از خدمات بازاریابی SEO که ما به مشاغل کوچک و متوسط در صنعت سفر ارائه می دهیم، مطلع شوید.
*فعال از 21 اکتبر