موضوعات در سئو و آینده جستجو

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

در حالی که هوش مصنوعی بر مکالمات مربوط به آینده جستجو غالب است، موضوعی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اشیاء در سئو هستند – اما تاثیر آن به همان اندازه عمیق است.

در طول سال ها، الگوریتم های گوگل به سمت یک رویکرد شی محور تکامل یافته اند. کلمات کلیدی هنوز مهم هستند، اما گوگل به آرامی وابستگی خود را به تطابق دقیق عبارت کاهش می دهد.

اما در واقع این به چه معناست؟ ذات چیست؟ و چگونه باید این روش رویکرد من به سئو وب سایت را تغییر دهد؟ در این راهنما، ما توضیح خواهیم داد که اشیاء سئو چیست، چگونه کار می کنند و روش های عملی برای بهینه سازی وب سایت شما بر این اساس.

در نهایت، شما درک بهتری از نحوه عملکرد جستجوی گوگل و روش‌های استفاده از اشیاء به نفع خود خواهید داشت.

موضوع در سئو چیست؟

واحد سئو هر چیزی است که طبق پتنت گوگل در سال 2016 “تک، منحصر به فرد، مشخص و قابل تشخیص” باشد.

این هم در مورد چیزهای فیزیکی و هم برای مفاهیم صدق می کند. اشیا لازم نیست ملموس باشند – آنها فقط باید با سایر چیزهای مشابه متفاوت باشند.

نمونه هایی از اشیاء عبارتند از:

مردم مکان ها ایده ها مارک ها کتاب ها اشیاء شرکت ها رویدادها رنگ ها تاریخ ارزها

در نگاه اول، تشخیص بین اشیا و کلمات کلیدی دشوار است. مطمئنا “جان لوئیس” کلمه کلیدی و جوهره برند است؟ ممکن است اینطور باشد، اما آنها بسیار متفاوت عمل می کنند.

تفاوت بین کلمات کلیدی و اشیاء چیست؟

کلمات کلیدی پرس و جوهای خاصی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند. در مقابل، اشیا موجودات یا مفاهیم قابل تشخیصی هستند که کلمات کلیدی اغلب به آنها اشاره می کنند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “ملکه” به یک شی خاص بدون زمینه اشاره نمی کند. اگر کسی این را در گوگل تایپ کند، تشخیص اینکه منظورشان ایده پادشاه، ملکه انگلیس یا گروه کوئین است، دشوار است.

با این حال، اگر “ملکه انگلستان 2019” یا “چه کسی خواننده اصلی ملکه بود” را تایپ کنند، مشخص می شود که کدام شی با هر پرس و جو مرتبط است.

“کوئین” یک کلمه کلیدی است، در حالی که گروه کوئین یک کل است. این به این دلیل است که موجودیت “منفرد، منحصر به فرد، به خوبی تعریف شده و قابل تشخیص است.”

در اینجا معنای یک شیء از طریق زمینه و ارتباط آن با اشیاء دیگر ایجاد می شود. گروه کوئین با شخص فردی مرکوری، ژانر راک و کشور انگلستان مرتبط است.

برای نشان دادن این موضوع به صورت بصری، در اینجا یک شی به نظر می رسد:

منبع: اختراع گوگل 2016: https://patents.google.com/patent/US20160371385A1/en

این تصویر تا حدی توضیح می دهد که چگونه اشیا بر SEO تأثیر می گذارند. اما این در الگوریتم های گوگل چگونه است؟

نحوه کار اشیاء جستجوی گوگل

طبق پتنت 2017 گوگل، زمانی که کاربر یک پرس و جو می کند، الگوریتم تعیین می کند که آیا پرس و جو به یک شی خاص پیوند دارد یا خیر. سپس آن را با اشیاء مرتبط مطابقت می دهد و اطلاعات را بر اساس والد و اشیاء مرتبط به کاربر ارائه می دهد.

این بسیار پیچیده است، بنابراین اجازه دهید آن را تجزیه کنیم:

کاربر یک پرس و جو می کند گوگل نتایج جستجوی آن عبارت را از پایگاه داده فهرست خود بازیابی می کند. ، نهاد اولیه و نهادهای مرتبط

برای بازگشت به مثال قبلی، اگر کاربری عبارت “Who is the lead خواننده گروه کوئین” را جستجو کند، گوگل در فهرست 10 نتیجه جستجوی اول به دنبال نام می‌گردد. سپس رایج ترین نام را پیدا می کند و آن را به عنوان پاسخ برمی گرداند.

با استفاده از این فرآیند، مشخص شد که کاربر به دنبال شخصی، به ویژه خواننده اصلی که با گروهی به نام کوئین مرتبط است، می‌گشت. از این اطلاعات، گوگل به این سوال با شی “فردی مرکوری” پاسخ می دهد.

ایده موضوعات در سئو در 10 سال گذشته چگونه تکامل یافته است؟

برای نشان دادن اینکه گوگل چگونه الگوریتم های خود را توسعه داده است، در زیر جدول زمانی مختصری از به روز رسانی های گوگل از سال 2012 آمده است.

به طور خلاصه، این به‌روزرسانی‌ها نشان دهنده دور شدن از رتبه‌بندی محتوا بر اساس تطابق کلمات کلیدی بود. گوگل اکنون روی معناشناسی، هدف کاربر و اشیاء تمرکز کرده است.

نمودار دانش (2012)

نمودار دانش که در سال 2012 معرفی شد، پایگاه داده ای از اشیا و روابط بین آن اشیا است.

این به صورت بصری در نتایج جستجو از طریق پانل دانش نشان داده می شود. به عنوان مثال، اگر تا به حال فیلمی را جستجو کرده باشید، کارگردان، بازیگران و سایر فیلم های مشابه را به شما نشان می دهد. این به این دلیل است که همه این واحدها به یکدیگر متصل هستند.

مرغ مگس خوار (2013)

در سال 2013، گوگل از تطبیق کلمات کلیدی فاصله گرفت و به سمت درک زبان معنایی رفت.

به روز رسانی مرغ مگس خوار، پردازش زبان طبیعی (NLP) را معرفی کرد. در اینجا از NLP برای استخراج نتایج بر اساس معنای کلمات استفاده شد. از آن زمان، صفحاتی که با هدف جستجو مطابقت دارند بالاتر از صفحاتی هستند که صرفاً کلمات کلیدی بهینه شده اند.

RankBrain (2015)

RankBrain تکامل یافته مرغ مگس خوار بود که از هوش مصنوعی برای آزمایش و تغییر الگوریتم در طول زمان استفاده می کند. به دنبال شباهت‌هایی بین نتایج جستجو و صفحات می‌گردد تا مشخص کند چه چیزی باید در رتبه‌بندی بالا قرار گیرد.

BERT (2019)

BERT حتی تاکید بیشتری بر قصد کاربر داشت. اکنون می تواند پرس و جوهای پیچیده و مکالمه ای را بیش از هر زمان دیگری انجام دهد.

مامان (2022)

با به‌روزرسانی اخیر MUM، گوگل قصد داشت به کاربران کمک کند تا با کمترین جستجوی ممکن، آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این برنامه در چندین زبان و قالب‌های محتوا برای کشف موضوعات فرعی مفید (یا اشیاء مرتبط) کار می‌کند تا کاربران بتوانند موضوعات را عمیق‌تر کاوش کنند.

در طول 10 سال گذشته، الگوریتم‌های گوگل به طور فزاینده‌ای پیچیده شده‌اند و معنا، زمینه و اشیاء را به جای کلمات کلیدی ترجیح می‌دهند. اما این برای پروژه سئوی شما چه معنایی دارد؟

بیشتر بخوانید: سئوی معنایی: چیست؟ و نحوه استفاده از آن

روش های عملی برای بهینه سازی برای اشیا در سئو

بیشتر این راهنما بر روی اشیاء و الگوریتم ها به معنای نظری تمرکز دارد. اکنون چند راه عملی را یاد خواهید گرفت که می توانید اشیاء را در گردش کار سئو خود بگنجانید.

به عنوان یک کسب و کار، شما می خواهید که نام تجاری شما برای نهادهای مختلف قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال، اگر یک برند غذای وگان برای سگ هستید، باید برای نهادهایی مانند “غذای سگ وگان” قابل مشاهده باشید. در اینجا چند راه برای دستیابی به این هدف وجود دارد:

خوشه های موضوعی

هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود، فراتر از کلمات کلیدی فکر کنید. چه موضوعاتی را می خواهید پوشش دهید و با چه موضوعاتی شناخته شوید؟

خوشه موضوعی گروهی از صفحات منفرد است، معمولاً پست های وبلاگ، که به صورت داخلی پیوند خورده و به یک موضوع مرتبط هستند.

به عنوان مثال، می توانید وبلاگی به نام «راهنمای نهایی اسکان دانشجو در لیورپول» منتشر کنید. این به عنوان یک صفحه ستون شناخته می شود و در این پست به طور خلاصه در مورد تمام جنبه های موضوع می نویسید.

سپس به وبلاگ‌های دیگری که موضوعات فرعی را با عمق بیشتری پوشش می‌دهند، پیوند داخلی می‌دهید – همچنین به عنوان «خوشه‌ها» شناخته می‌شوند. به نوبه خود، این خوشه ها سپس به صفحه نردبان و به یکدیگر پیوند می زنند.

این چیزی است که یک خوشه موضوعی به نظر می رسد:

با ایجاد خوشه‌ها، می‌توانید اعتبار موضوع را ایجاد کنید و با موضوعات مهم برای تجارت خود ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: خوشه های موضوعی چیست؟ چرا (و چگونه) به سئو کمک می کنند

تحقیق کلیدواژه در مقابل تحقیق شی

تحقیقات کلمات کلیدی هنوز بخشی جدایی ناپذیر از هر پروژه سئو است: به شما کمک می کند بفهمید مشتریان شما چه چیزی را جستجو می کنند و چند وقت یکبار.

علاوه بر تحقیقات سنتی کلمات کلیدی، توصیه می‌کنیم به جستجوهای مرتبط و افراد نیز سؤال می‌پرسند نگاه کنید. در نتیجه، می توانید تعیین کنید که روی کدام موضوعات دیگر تمرکز کنید.

علاوه بر تحقیق کلمات کلیدی، باید به این فکر کنید که وب سایت شما در حال حاضر به چه نهادهایی لینک شده است. نه تنها این، بلکه پیگیری موضوعاتی که رقبای شما پوشش می دهند نیز مفید است تا بتوانید شکاف ها را شناسایی کنید.

با استفاده از NLP API گوگل، برگه “entities” را باز کنید. در اینجا می توانید ببینید که وب سایت شما برای کدام نهادها نمایش داده می شود و ممکن است نیاز باشد روی چه مواردی تمرکز کنید.

پیوندهای برگشتی

بهینه‌سازی سایت فقط به عوامل درون صفحه مربوط نمی‌شود – به این فکر کنید که چگونه در وب از شما نام برده می‌شود و با آنها مرتبط می‌شوید.

هنگام به دست آوردن بک لینک، به دقت در مورد وب سایت هایی که لینک های شما در آنها قرار می گیرند فکر کنید. آیا این سایت ها موضوعات مرتبط با کسب و کار شما را پوشش می دهند؟

این بدان معنا نیست که تنها در صورتی که در صنعت خودرو هستید می توانید از مجلات خودرو لینک دریافت کنید. اگر روزنامه ای مقاله ای در مورد اتومبیل بنویسد و پیوندی به شما داشته باشد، همچنان مرتبط تلقی می شود. با این حال، پیوند در یک مقاله در مورد یک موضوع نامربوط ارزش زیادی ارائه نمی دهد.

هنگام انجام کمپین های اطلاع رسانی، روزنامه نگاران، وب سایت ها و نشریات را انتخاب کنید تا بر اساس سازمان هایی که به آنها وابسته هستند، با آنها ارتباط برقرار کنید.

داده های ساخت یافته

داده های ساخت یافته فقط برای واجد شرایط ساختن وب سایت شما برای ویژگی های SERP استفاده نمی شود. همچنین نقش مهمی در ارائه زمینه گوگل برای صفحات وب شما دارد.

به عنوان مثال، می توانید از یک طرح واره استفاده کنید تا به گوگل نشان دهید که صفحه شما یک دستور پخت است. بنابراین هنگامی که شخصی «دستور پخت لازانیا» را جستجو می‌کند، می‌تواند صفحه شما را مطابق با درخواست مطابقت دهد.

به طور خاص، طرح “همانگونه” هنگام تلاش برای اتصال به اشیاء مختلف مفید است. به عنوان بخشی از این، شما به صفحه دیگری در مورد موضوع – معمولاً یک صفحه ویکی پدیا – پیوند می دهید تا به Google نشان دهید که به موضوع خاصی اشاره می کنید.

این یک نمونه از آنچه به نظر می رسد است:

در اینجا، در یک مقاله سئو، نویسنده تصریح می کند که منظور او “بهینه سازی موتور جستجو” با پیوند به صفحه ویکی پدیا در کد است.

Google برای کسب و کار من

اگر روی یک پروژه سئوی محلی کار می‌کنید، «Google برای کسب‌وکار من» می‌تواند به شما کمک کند تا برای نهادهای مبتنی بر مکان بیشتر قابل مشاهده باشید.

به عنوان مثال، با درج آدرس خود، می توانید با یک شهر یا منطقه خاص تماس بگیرید. وقتی برچسب‌های دسته‌بندی را اضافه می‌کنید، مستقیماً به Google نشان می‌دهید که چه محصولات و خدماتی را می‌فروشید.

همراه با بهینه‌سازی روی صفحه، این می‌تواند به Google کمک کند تا با برند شما و سایر نهادها ارتباط برقرار کند.

برند خود را کامل کنید

به طور طبیعی، برند شما می تواند در طول زمان به نهاد خود تبدیل شود. در برخی موارد، نام تجاری شما ممکن است بسیار شبیه به برند دیگری باشد یا با یک شرکت تابعه مرتبط باشد. در این موارد، مهم است که برند خود را متمایز کنید تا از سردرگمی جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، مطمئن شوید که یک صفحه درباره ما در وب سایت خود دارید. این باید شامل این باشد که چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید، کجا هستید و چه کسی با شما کار می کند. در نتیجه می توانید برند خود را به عنوان یک نهاد مجزا تعریف کنید.

شما همچنین می توانید برای جوایز درخواست دهید و نظرات کارشناسی را در وب سایت های دیگر ارسال کنید. ایجاد یک صفحه ویکی‌پدیا و گنجاندن آن در طرحواره مشابه یکی دیگر از تاکتیک‌های خارج از صفحه است.

افکار نهایی

موضوعات در سئو ممکن است مانند یک مفهوم نظری و بدون کاربرد زیادی در دنیای واقعی به نظر برسند. با این حال، گوگل به طور فزاینده ای آنها را در به روز رسانی الگوریتم اولویت بندی می کند و آنها تأثیر زیادی بر نحوه عملکرد جستجو دارند.

علاوه بر این، راه‌های آسان و عملی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اشیاء در وب‌سایت خود بهینه کنید. از طریق ترکیبی از تلاش‌های درون صفحه و خارج از صفحه، می‌توانید به آرامی برای نهادهای مهم مرتبط با کسب‌وکارتان قابل مشاهده‌تر شوید.

برای بهینه سازی اشیا به کمک نیاز دارید؟ در The SEO Works، ما دائماً با آخرین تغییرات الگوریتم به‌روز هستیم. در نتیجه، می توانید مطمئن باشید که ما می دانیم وب سایت شما چه کاری باید انجام دهد.

مزیت یک آژانس بزرگ این است که می توانید از تجربه گسترده تیم ما بهره مند شوید. در وقت خود صرفه جویی کنید و با آخرین اطلاعیه های Google آشنا شوید و از دانش ما برای کمک به رشد آنلاین خود استفاده کنید.

برای اطلاع از خدمات سئوی ما با ما تماس بگیرید.

منابع

اختراع 2016 گوگل: پاسخ به سوالات با استفاده از ارجاعات اشیا در داده های بدون ساختار

ثبت اختراع گوگل 2017: افراد مرتبط

Google NLP API

(آنها/آنها)

لیام یک رهبر تیم سئو با سابقه روزنامه نگاری است. آنها به EAT، سئوی اخلاقی و توسعه استراتژی های محتوایی که نتایج را برای مشتریان ارائه می دهد، علاقه دارند.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *