نمایه کسب و کار گوگل چیست؟ GBP یک سرویس رایگان است که به مشاغل کمک می کند در جستجوی Google، Maps و سایر محصولات Google ظاهر شوند. این ابزاری است که به کسب و کارها کمک می کند حضور آنلاین خود را مدیریت کنند و پیدا کردن آنها را برای مشتریان آسان تر کند.
کسبوکارها میتوانند نمایه Google خود را ادعا کنند و اطلاعاتی درباره کسب و کار خود، از جمله اطلاعات تماس، ساعات کار، عکسهای مکان کسبوکار و موارد دیگر اضافه کنند. آنها همچنین می توانند حساب های رسانه های اجتماعی خود را به حساب Google خود پیوند دهند تا بتوانند محتوای خود را در فیس بوک یا توییتر مستقیماً از لیست خود به اشتراک بگذارند.
چگونه برای GBP ثبت نام کنیم؟
گوگل برای مدت طولانی لیست های مختلف کسب و کار را ارائه می کند. از Google Maps گرفته تا Google Places، Google My Business و اکنون نمایه کسب و کار Google. این ابزارها به کسب و کارها کمک می کنند تا به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند.
شما می توانید با هر حساب کاربری موجود در جیمیل ثبت نام کنید، بنابراین در بیشتر موارد احتمالاً مانند سایر سرویس های Google باید وارد سیستم شوید. اگر حساب ایمیل Gmail یا Google Workspace (Gmail for Business) ندارید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
برای یک حساب تجاری ثبت نام کنید
1. در رایانه خود، به Business Profile Manager.2 بروید. به حساب Google خود وارد شوید یا یکی ایجاد کنید. اگر یک حساب Google جدید ایجاد می کنید، با دامنه ایمیل کسب و کار خود ثبت نام کنید. نام کسب و کار خود را وارد کنید سپس روی Next کلیک کنید. 4. دسته بندی کسب و کار را جستجو و انتخاب کنید. سپس روی Next کلیک کنید. 5. انتخاب کنید که آیا مکانی دارید که مشتریان بتوانند از آن بازدید کنند. وارد حوزه خدمات کسب و کار خود شوید.7. شماره تلفن و آدرس وب سایت را وارد کنید. سپس Next.8 را بزنید. روی Done.9 کلیک کنید. یک گزینه تایید را انتخاب کنید. توصیه: قبل از درخواست تأیید اطلاعات خود را بررسی کنید. چگونه GBP را به روز کنم؟
فهرست های کسب و کار گوگل یک راه عالی برای نشان دادن کسب و کار شما در نتایج جستجو است. مهم است که آنها را با آخرین اطلاعات در مورد کسب و کار خود، مانند ساعات کاری و محصولات جدید، به روز نگه دارید.
به دو روش می توانید فهرست کسب و کار گوگل خود را به روز کنید. میتوانید این کار را با ورود به وبسایت «Google برای کسبوکار من» یا مستقیماً از طریق Google در SERP انجام دهید، البته تا زمانی که وارد همان حسابی شده باشید که مالک یا مدیریت فهرست است. اگر به یک مشاور سئو لندن نیاز دارید تا به شما در ثبت نام و مدیریت خدمات شما کمک کند، در تماس با ما دریغ نکنید.
چگونه برای GBP ثبت نام کنیم؟
نمایه کسب و کار Google یک نمایش آنلاین از شرکت شما است که به افراد کمک می کند شما را در Google Maps پیدا کنند، مسیرهای فروشگاه شما را دریافت کنند و در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات کسب کنند. همچنین به شما کمک می کند نظراتی را که مشتریان در این پلتفرم ها برای شما می گذارند، پیگیری کنید.
نمایه های کسب و کار گوگل چگونه کار می کنند؟
نقشه گوگل محبوب ترین سرویس نقشه برداری در جهان است. جای تعجب نیست که فاکتورهای رتبه بندی سئوی محلی Google Maps بیش از همیشه مهم هستند. در زیر برخی از عواملی که تأثیر قابل توجهی بر رتبه سئوی محلی شما در سال 2022 خواهند داشت آورده شده است:
تعداد نظرات و رتبهبندیهای کاربران Google تعداد نظرات و رتبهبندیهای سایر سایتهای بررسی رتبهبندی ستاره شما در Google Maps رتبه ستاره شما در سایر سایتهای بررسی فاصله بین کسبوکار شما و موقعیت مکانی کاربر
فاصله بین کسب و کار شما و نزدیکترین مشاغل دیگر در Google Maps. تعداد بررسیها و رتبهبندیهای کاربران گوگل تأثیر قابلتوجهی بر رتبهبندی سئوی محلی شما در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت – تعداد نظرات و رتبهبندیها از سایر سایتهای بررسی نیز مهم خواهد بود.
تفاوت Google برای کسب و کار من و نمایه کسب و کار گوگل چیست؟
GBP جایگزینی برای Google My Business (GMB) است. گوگل هم داشبورد وب GMB و هم برنامه های موبایل مرتبط را خاموش می کند. در حال حاضر میتوانید از هر دو استفاده کنید، اما گوگل اعلام کرده است که «نمایه کسبوکار شما را مستقیماً در جستجو و Maps میخواهد».
وبسایت «Google برای کسبوکار من» عمدتاً از کسبوکارهای بزرگتر با چند حساب پشتیبانی میکند و به «مدیر حساب تجاری» تغییر نام میدهد.
جستجوی محلی چگونه بر سئوی موبایل تاثیر می گذارد؟
یکی از کارمندان Google اخیراً در مورد اینکه چگونه 46٪ از جستجوها هدف محلی هستند صحبت کرد. گوشیهای هوشمند و تبلتها ۷۲ درصد از جستجوهای آنلاین برای سایتهای غذا و نوشیدنی را تشکیل میدهند که بزرگترین در میان هر بخش است. علاوه بر این، 68٪ از جستجوهای آنلاین مبتنی بر تلفن همراه به صنعت مراقبت های بهداشتی اختصاص داده شده است. شما نمیخواهید کسبوکارتان در نتایج جستجوی محلی Google ضرر کند. هم استراتژی سئوی موبایل پسند شما و هم سئوی محلی شما هماهنگ هستند.
این موضوع بعد از سال 2018 و راهاندازی شاخص mobile-first-که در اصطلاح عامیانه به این معنی است، بیشتر مرتبط است. این نسخه موبایلی سایت شما است که برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود.
برای نمایه سازی موبایل اول آماده شوید. نمایه سازی موبایل به این معنی است که گوگل در درجه اول از نسخه موبایلی محتوا برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. از لحاظ تاریخی، این فهرست در درجه اول از نسخه دسکتاپ محتوای یک صفحه هنگام ارزیابی ارتباط یک صفحه با درخواست کاربر استفاده می کرد. به نقل از وبلاگ توسعه دهندگان گوگل.
به طور خلاصه، GBP احتمالاً یکی از سادهترین و مؤثرترین راهها برای کمک به مدیریت حضور کسبوکار شما در صفحه نتایج موتور جستجوی Google (SERP) و Google Maps است و همچنین کاربران موبایل راحتتر آن را پیدا میکنند.