
راه های زیادی وجود دارد که می توانید موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید. برای کمک به شما، برخی از مؤثرترین روشها را انتخاب کردهایم که بهترین اطلاعات را جمعآوری میکنند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما به افراد مناسب دسترسی پیدا میکند و منجر به تعامل و تبدیل بیشتر میشود.
با بهروزرسانیهای مداوم Google مرتبط با دستورالعملهای EAT، میتوان احساس کرد که اندازهگیری موفقیت یک پرتو متحرک است. اما با تجزیه و تحلیل اینکه چه محتوایی عملکرد خوبی داشته و چه چیزی امتیاز را از دست داده است، متوجه تفاوتها خواهید شد و این میتواند به محتوای آینده کمک کند.
آنچه را پوشش خواهیم داد: شناخت مخاطبان خود تعیین هدف محتوای خود تعریف معیارهای مهم اتخاذ رویکرد SEO برای محتوا چرا بک لینک ها اهمیت دارند 1. مخاطبان خود را بشناسید
چرا برای تولید محتوای عالی باید مخاطبان خود را بشناسیم؟ ضروری است که با درک چالش های مخاطبان خود، آنچه آنها را جذب می کند و چگونه می توانید از آنها حمایت کنید شروع کنید تا بتوانید محتوای مفید و جذاب ایجاد کنید.
هرچه دانش بیشتری در مورد کاربران خود داشته باشید، تصمیمات محتوای شما آگاهانه تر خواهد بود و اطمینان حاصل می شود که تلاش شما بر ارائه بیشترین ارزش ممکن متمرکز است.
ایجاد پرسونا راهی عالی برای قدم گذاشتن در جایگاه مخاطبانتان است. با تحقیق در مورد مخاطبان خود، صحبت با همکاران و مشتریان، می توانید نوع محتوای مورد نیاز آنها را شناسایی کرده و آن اطلاعات را در برنامه محتوای خود بگنجانید.
2. هدف محتوای خود را مشخص کنید
برای اینکه محتوای شما موثر باشد، در وهله اول به درک محکمی از آنچه که برای آن محتوا تولید می کنید نیاز دارید. برای تولید سرنخ یا جذب مشترکانی که باید حفظ شوند؟ آیا می خواهید وب سایت شما یک مرکز محتوایی باشد که به کاربران آموزش می دهد و به آنها کمک می کند؟ یا شاید دستیابی به رتبه های بالاتر هدف نهایی شما باشد.
تعیین اهداف SMART روشی موثر برای سنجش میزان موفقیت محتوای شما است. برای ارائه وضوح مهم است، آنها تمرکز را به سمت دستیابی به اهداف شما و به دست آوردن حداکثر استفاده از تلاش های شما هدایت می کنند.
بنابراین SMART به چه معناست و چگونه از هوشمند بودن اهدافی که ایجاد می کنید اطمینان حاصل می کنید؟
خاص: هنگام تعیین هدف، در مورد آنچه که می خواهید به آن برسید مشخص باشید. آن را به عنوان بیانیه تعیین کننده آنچه می خواهید به دست آورید، در نظر بگیرید. قابل اندازه گیری: مطمئن شوید که اهداف شما به هر طریقی قابل اندازه گیری هستند. این کار اندازه گیری پیشرفت را ملموس تر می کند و به حفظ تیم شما در مسیر کمک می کند. دست یافتنی: یک هدف کاملاً دست نیافتنی فقط انگیزه تیم شما را از بین می برد، بنابراین مهم است که تعادل مناسبی بین یک هدف دست یافتنی و غیرواقعی ایجاد کنید. مرتبط: در نظر بگیرید که چگونه اهداف بازاریابی شما به استراتژی تجاری گسترده تر پیوند می خورد و از دستیابی به آن حمایت می کند. به موقع: اگر اهداف شما محدود به زمان نباشد، موفقیت سخت تر است. تعیین ضربالاجلهای هدف نه تنها به افراد هدف میدهد تا به سمت آن کار کنند، بلکه به اولویتبندی نیز کمک میکند. 3. معیارهای مهم را تعریف کنید
با در نظر گرفتن اهداف روشن، شما در بهترین موقعیت برای تعیین معیارهای کلیدی هستید که به شما در درک اثربخشی محتوایتان کمک می کند. معیارهایی که ممکن است بخواهید در برنامه اندازه گیری خود در نظر بگیرید ممکن است شامل موارد زیر باشد:
Bounce Rate: نرخ پرش شما درصدی از بازدیدکنندگان سایت است که پس از مشاهده تنها یک صفحه سایت شما را ترک می کنند. با این حال، اینکه چرا یک کاربر ترک میکند قابل تفسیر است، ممکن است به وبسایت توصیهشده بازگشته باشد یا به سادگی آنچه را که نیاز دارد پیدا کرده باشد. به طور کلی، هرچه نرخ پرش کمتر باشد، بهتر است، زیرا نشان می دهد که کاربر به تعامل با برند و وب سایت شما ادامه داده است. بازدید از صفحه: این معیار نشان می دهد که یک کاربر چند صفحه در سایت شما بازدید کرده است. هرچه صفحات بیشتری را مشاهده کنند، علاقه بیشتری به آنچه شما ارائه می دهید، می شوند. CTR: نرخ کلیک بهترین شاخص تعامل است. CTR بالا نشان می دهد که محتوای شما علاقه ایجاد کرده است، در حالی که CTR پایین می تواند به این معنی باشد که شما یا مخاطب اشتباهی را هدف قرار می دهید یا اینکه محتوای شما دلیل قانع کننده ای برای تعامل ندارد. زمان حضور در سایت: مدت زمانی است که یک بازدیدکننده قبل از خروج در سایت شما می ماند. اگر کسی فقط برای چند ثانیه وبلاگ شما را می خواند، احتمالا خیلی علاقه مند نبوده و ممکن است محتوا انتظارات او را برآورده نکرده باشد.
هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام معیارها برای اندازه گیری بهتر است. یکی از ساده ترین راه ها برای اندازه گیری بسیاری از معیارها از طریق Google Analytics است. این معیارها به خودی خود چیز زیادی به ما نمی گویند، اما همانطور که در داده ها عمیق تر می شوید و یافته ها را با معیارهای دیگر ترکیب می کنید، می توان از آنها برای تأثیرگذاری و بهبود محتوای آینده استفاده کرد.
اگر به نظر می رسد محتوای شما عملکرد خوبی ندارد، معیارهای دیگری وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید تا عملکرد گسترده وب سایت را که بر موفقیت آن تأثیر می گذارد رد کنید. برای مثال، اگر متوجه نرخ پرش به طور مداوم شدید، زمان بارگذاری ارزش بررسی دارد. ما مانند گذشته صبور نیستیم و اگر بارگذاری یک صفحه بیش از حد طول بکشد، کاربران به احتمال زیاد به جای دیگری خواهند رفت. همین امر در مورد تجربه ضعیف کاربر تلفن همراه نیز صدق می کند، بنابراین سعی کنید نوع دستگاهی را که کاربران با آن مرور می کنند بررسی کنید.
4. رویکرد سئو به محتوا داشته باشید
بدون شک، استفاده از یک رویکرد مبتنی بر سئو در محتوای خود یکی از بهترین راهها برای دستیابی به نتایج ثابت است. هرچه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک ارگانیک بیشتری برای سایت خود ایجاد خواهید کرد.
انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای درک آنچه که مخاطبان شما به دنبال آن هستند و کلمات کلیدی با بالاترین پتانسیل جستجو کلیدی است. همچنین تضمین می کند که محتوایی که تولید می کنید مطابق با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند باشد. با استفاده از استراتژی های کلمات کلیدی، می توانید تلاش های محتوای خود را بر روی موضوعات مرتبطی که نیازهای آنها را برآورده می کند بنویسید.
با استفاده از ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs و SEMrush، میتوانید ببینید رقبا چه کلمات کلیدی را هدف قرار میدهند، تعداد دفعات جستجوی افراد برای کلمات کلیدی، رقابتی بودن کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط و موارد دیگر. Google Trends و Answer the Public نیز برای کشف ایدههایی خوب هستند که میتوانید بر اساس آن محتوا را شکل دهید.
با یک لیست خاص از کلمات کلیدی برای هدف، روی قرار دادن کلمات کلیدی طبیعی در محتوای خود تمرکز کنید و به هر قیمتی از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. این نه تنها می تواند محتوا را برای خواندن بی ربط کند، بلکه احتمالاً گوگل نیز چنین اقداماتی را جریمه می کند.
ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی شده برای سئو می تواند دشوار باشد، و ممکن است بخواهید با یک آژانس سئو کار کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.
5. به اشتراک گذاری محتوا و پیوندها را ببینید
نگاه کردن به اشتراکگذاریها و پیوندهای محتوای شما، دیگر شاخصهای خوب ارزشی است که کاربران در آنچه ایجاد کردهاید مشاهده میکنند. ناشران دوست دارند قبل از پیوند دادن به منبع، داده های جالبی را به اشتراک بگذارند، با ارائه آمارهای مرتبط و منحصر به فرد یا استفاده از کارشناسان داخلی خود، می توانید روی دریافت لینک از وب سایت های دیگری که محتوای شما را به عنوان منبع ذکر می کنند، کار کنید.
بک لینک های باکیفیت عامل مهمی هستند که الگوریتم گوگل هنگام رتبه بندی صفحه شما در SERP ها در نظر می گیرد. گوگل لینک های ناشران معتبر را شناسایی می کند و آنها را به عنوان قابل اعتماد می شناسد، در نتیجه اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد، که منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر نیز می شود.
چطور میتوانیم کمک کنیم؟
با توجه به زمان و منابع قابل توجهی که معمولاً برای ایجاد محتوای با کیفیت مورد نیاز است، می خواهید بدانید که تلاش های شما منجر به حداکثر بازگشت سرمایه برای کسب و کار شما می شود.
توصیههای ما به شما کمک میکند از محتوای خود مطلع باشید و اطمینان حاصل کنید که ارزش واقعی به کسبوکار شما میافزاید و در عین حال راههایی برای بهبود بیشتر آن پیدا میکنید. برای استفاده بیشتر از محتوای خود و دستیابی به اهداف تجاری خود، به پشتیبانی یک آژانس تخصصی تکیه کنید.